درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 13:01   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2514صفحه نخست » سه شنبه، 17 بهمن 1391 - 01:08
روند رو به رشد روابط عمومی ها کند است
  

 

عباس مسیبی مدیر کل روابط عمومی دانشکده صنعت هواپیمایی کشور در گفتگو با خبرنگار انجمن روابط عمومی ایران اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر روابط عمومی های کشوراز وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و می توان به صراحت این امر را عنوان کرد که روند رو به رشد روابط عمومی ها به کندی صورت می گیرد و با استانداردهای جهانی فاصله زیادی مشاهده می شود.
وی ادامه داد: مشکلات موجود در عرصه روابط عمومی زنجیروار بوده و به وضوح دیده می شود که کتب دانشگاهی روابط عمومی های کشوذ نیز با نمونه های جهانی فاصله دارد و هنوز هم اکثر مدیران ارشد اعتقادی بر روابط عمومی فعال ندارند و یا مدیران بر وظایف خود آگاه نیستند و به عنوان یک نیروی اجرایی دسته پایین نگاه می شود. همچنین در وهله بعدی دیده می شود که مدیران روابط عمومی ها از نیروهای متخصص استفاده نمی کنند و در اکثر مواقع به جای بهره گیری از افراد دارای سابقه و تحصیلات از نیروهای مازاد ادارات که فاقد علم کافی برای این هنر می باشند استفاده می کنند که این امر خود ضربه ای مهلک به روابط عمومی ها می زند.
مسیبی ادامه داد: در حال حاضر در روابط عمومی ها دیده می شود که به افراد نوآور و خلاق ارج داده نمی شود و اقدامات اساسی در جهت بهره گیری از کارشناسان واقعی صورت نمی گیرد به همین منظور به نظر می رسد اگر روابط عمومی ها را در جهت تخصصی شدن هدایت کنیم به یقین می توانیم شاهد پیامدهای مناسب آن در تمامی بخشها ،ادارات ، سازمانها و صنایع باشیم.
وی در ادامه بیان کرد: ضعف دیگر موجود در روابط عمومی ها عدم آشنایی با تکنولوژی های جدید است زیرا آنچه که در روابط عمومی حائز اهمیت است استفاده از فناورهای نو برای تعامل هر چه بهتر و تطبیق با دنیای ارتباطات است بدین منظور در بدو امر باید مدیران روابط عمومی با به روز رسانی خود در زمینه فناورهای جدید و وسایل ارتباطی بهترین راهها را رای تعامل خود با دنیای ارتباطات انتخاب کنند.
وی در ادامه اذعان داشت: در برخی موارد دیده می شود که در روابط عمومی ها از انتصابات سیاسی استفاده می شود یعنی برخی از افراد سیاسی تنها به پشتوانه پیشینه سیاسی خود به مدیریت روابط عمومی هاد منصوب می شوند که این امر خود ضربه سنگینی را به بدنه روابط عمومی ها زده است که باید اینگونه موارد را از علم و هنر روابط عمومی دور کرد.
مسیبی در یک جمع بندی کلی بیان کرد : به طور کلی مشکلات عمده روابط عمومی را می توان عدم استفاده از متخصصین کارآمد، عدم آموزش های مکرر و آشنایی با علم روز، نبود آموزش و توجیه مدیران در راستای فعالیت های روابط عمومی ، معرفی نشدن دانش روابط عمومی در جامعه، استفاده نکردن از روشهای نوین و نبود ساختار تشکیلاتی مناسب در روابط عمومی ها است.
وی در خصوص راهکارهای اساسی رفع مشکلات موجود در عرصه روابط عمومی کشور بیان کرد: تطبیق دروس دانشگاهی داخل کشور با استانداردهای بین المللی و یا تعریف استانداردهایی برای این علم در کشور و ارایه نظریه های علمی مطلوب به منطور ارزیابی مناسب از فعالیت روابط عمومی ها ، کمک به ایجاد روابط عمومی های خصوصی و تعیین یک استراتژی مناسب می تواند گامی موثر در جهت بهبود وضعیت روابط عموی های کشور باشد.
مسیبی ادامه داد: مصوب نمودن انتخاب کارشناسان روابط عمومی منطبق بارشته تحصیلی ، مصوب کردن و قراردادن روابط عمومی در چارت های سازمانی و نظارت بر آن ، مشخص کردن بودجه خاص و در خور توجه برای روابط عمومی ها، جدا کردن روابط عمومی ها از حوزه مدیران کل و قرار دادن روابط عمومی در نهادها در حد پست مدیریتی می تواند مفید باشد.

ساره نیک قدم منش
91/11/16

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد