درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:16   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25111صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیشنبه، 16 مرداد 1395 - 07:33
رویکرد جدید نظری می‌تواند ابزاری را در اختیار متخصّصان روابط عمومی قرار دهد که در بحبوحۀ بحران‌ها واکنش بهتری به مخاطبان گوناگون نشان دهند
لزوم بهره‌گیری مسئولین روابط عمومی، در بحبوحۀ بحران‌ها از رسانه‌های اجتماعی
دانشگاه میزوری – کلمبیا - پژوهشگران توصیه می‌کنند که متخصّصان روابط عمومی در بحبوحۀ بحران، تویتر را تحت نظارت دقیق قرار دهند تا ببینند گروه‌های مختلف مردم چگونه به بحران واکنش نشان می‌دهند و زمینه‌های پنهان نفوذ و شکل‌گیری این نگرش‌ها چیست.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پژوهش پیشین دربارۀ تدابیر ارتباطات بحران به این بررسی پرداخت که سازمان‌ها، در اوضاع بحرانی چگونه و چرا مواضع معینی نسبت به مخاطبان یا "عامۀ مردم" اتخاذ می‌کنند. اما، در این خصوص که خود مخاطبان گوناگون در هنگام چنین بحران‌هایی چگونه در مقابل سازمان‌ها به اتخاذ نگرش می‌پردازند چندان معلوم نیست.

 

 این یافته‌ها می‌توانند راه‌ها و روش‌هایی را برای شناسایی انواع مواضع عامۀ مردم نسبت به مسائل معین در اختیار شاغلان روابط عمومی قرار دهند، و تولید پیام‌هایی را که هدفش مخاطبان معینی هستند برای آنها میسر سازد.


دانشجویان دورۀ دکترای دانشگاه میزوری، داگلاس ویلبر (Douglas Wilbur) و دانیل مایرز (Danielle Myers) بیش از 1000 تویت (tweet = پست توئیتر) مربوط به فیلم متحرک "ضربۀ مغزی" (Concussion) را که در سال 2015 نشان داده شد و لیگ ملی فوتبال (NFL) را با جلوه‌ای منفی در رابطه با مسألۀ ضربۀ مغزی در فوتبال نشان می‌داد، مورد بررسی قرار دادند. در این مطالعه، پژوهشگران از نظریۀ احتمالات، ابداعی استاد دانشکدۀ روزنامه‌نگاری دانشگاه میزوری، گلن کامرون (Glen Cameron)، به عنوان ابزاری جهت شناسایی مواضع اتخاذی گروه‌های مختلف مردمان (یعنی روزنامه‌نگاران، متخصصان بهداشتی، ورزشکاران حرفه‌ای، هواداران ورزش) نسبت به فیلم مزبور، لیگ ملی فوتبال و مسألۀ ضربۀ مغزی، بهره گرفتند.

 

این نظریه برای آن تدوین شد که معین کند سازمان‎‌ها و متخصصان روابط عمومی، در بحبوحۀ بحران‌ها، چگونه و از چه روی واکنش‌های عمومی خود را اتخاذ و انتخاب می‌کنند. در این مطالعه، پژوهشگران دانشگاه میزوری این نظریه را برای گروه‌های مختلف مردم، و نه سازمان‌ها، با موفقیت به کار بردند تا دریابند که آیا گروه‌های مختلف نیمه سازمان یافته نسبت به مسائل جاری موضعی اتخاذ می‌کنند؛ و چگونه.


آنها دریافتند که حتی بدون سازماندهی یا با اندکی از آن، گروه‌های مختلف مردم نسبت به فیلم مزبور و لیگ ملی فوتبال و مسألۀ ضربۀ مغزی مواضع متفاوتی از طریق تویتر اتخاذ کردند. آنها دریافتند که متخصصان بهداشتی به نظر می‌رسید نسبت به فیلم موضع مثبتی اتخاذ کردند و مسائل بهداشتی را برجسته‌تر مطرح کرده به تبلیغ و ترویج نیاز برای پژوهش مستمر راجع به ضایعۀ مغزی پرداختند.

 

ورزشکاران حرفه‌ای فعلی و گذشته و نیز مربیان ورزشی به نظر رسید که حمایت کردند که فیلم سطح آگاهی را نسبت به ضربۀ مغزی در ورزش‌ها بالا برده است. دیگر گروه‌هایی که مورد بررسی پژوهشگران قرار گرفتند حقوق‌دانان بودند که مسائل حقوقی مرتبط با بحران ضربۀ مغزی لیگ ملی فوتبال را محل بحث قرار دادند و عامۀ مردم، که عقایدی بسیار منفی نسبت به لیگ ملی فوتبال، و عقایدی مثبت نسبت به فیلم را ابراز داشتند.


مایرز اظهار داشت، "این مطالعه روشن می‌سازد که چگونه گروه‌های بزرگی از مردمانی که نسبتاً سازمان نیافته هستند در تویتر می‌توانند جمع شوند تا نگرش‌های معین و مواضع مشخصی را نسبت به سازمان‎ها یا موضوعات و مسائل اتخاذ نمایند. با استفاده از نظریۀ احتمالات برای بررسی نحوۀ کار کردن این فرایند، مطالعۀ مزبور طرح و نقشه‌ای را به متخصصان روابط عمومی می‌دهد که چگونه به عقاید و احساسات افراد حاضر از لحاظ آنچه که مردم دربارۀ سازمانشان می‌گویند، پی ببرند. سپس آنها می‌توانند با پیام‌هایی که مستقیما به نگرانی‌هایمردم در طی بحران‌های سازمانی می‌پردازد پاسخ دهند."


پژوهشگران توصیه می‌کنند که متخصصان روابط عمومی در بحبوحۀ بحران، تویتر را تحت نظارت دقیق قرار دهند تا ببینند گروه‌های مختلف مردم چگونه به بحران واکنش نشان می‌دهند و زمینه‌های پنهان نفوذ و شکل‌گیری این نگرش‌ها چیست. شاغلان روابط عمومی در این صورت می‌توانند از اطلاعات مزبور برای تولید پیام‌های منطبق با نیاز که بهتر بتوانند با هر گروه معیی از مردم مرتبط شوند، استفاده کنند.


ویلبر اظهار داشت، "روزنامه‌نگاران و بازاریابان هم‌اکنون از تویتر برای مقاصد مشابه استفاده کرده‌اند و بهره می‌برند. متخصصان روابط عمومی به نظر می‌رسد از این لحاظ از قافله عقب افتاده‌اند و این مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از این نظریه با تویتر چگونه می‌تواند ابزاری بسیار ارزشمند باشد."


این مطالعه در Journal of US-China Public Administrationانتشار یافت.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد