درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 16:44   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25079صفحه نخست » سه شنبه، 12 مرداد 1395 - 22:49
ویکی‌لیکس و افشای مکاتبات درون حزب دموکرات
سیاست‌ورزی در عصر افشاگری
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از زمانی که جولیان آسانژ، هکر سابق و فعال فضای مجازی با انتشار اسناد طبقه‌بندی شده و بدون دست‌کاری‌های احتیاطی روی آن‌ها، بنیاد ویکی‌لیکس را مستحکم کرد، صحنه بازی در اطلاع رسانی و رازداری رسانه‌ها نیز تغییر کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از زمانی که جولیان آسانژ، هکر سابق و فعال فضای مجازی با انتشار اسناد طبقه‌بندی شده و بدون دست‌کاری‌های احتیاطی روی آن‌ها، بنیاد ویکی‌لیکس را مستحکم کرد، صحنه بازی در اطلاع رسانی و رازداری رسانه‌ها نیز تغییر کرد.

آسانژ شخصیت غریب و سرسختی است. دوست داشتن او برای کسانی که از نزدیک کارهای او را دنبال کرده‌اند، شاید کار ساده ای نباشد؛ اما انکار کاری که او انجام داده نیز غیر ممکن است.

او با کمک منابعی که نام و هویتشان را سعی می‌کند پنهان کند، داده‌ها و اطلاعات طبقه‌بندی شده را بعد از تایید اینکه اطلاعات واقعی است، در ویکی لیکس منتشر می‌کند. درزهای اطلاعاتی او از جمله موارد مربوط به مکالمه خلبان یک هلی‌کوپتر آمریکایی که گروهی از غیر نظامیان را هدف قرار داده بود و همچنین زمانی که انبوهی از مکالمات وزارت امور خارجه را منتشر کرد، تنها باعث ایجاد زلزله‌های سیاسی نشد، بلکه بحث های عمیقی در حوزه رسانه مطرح کرد. آیا کاری که او می‌کند گزارشگری تحقیق و اخلاقی است؟ آیا این روند بر رسانه‌ها و کارهای دقیق و مطالعات تحقیقی آنها تاثیر خواهد گذاشت؟ آینده گزارشگری در دنیای ویکی‌لیکس چگونه خواهد بود؟

راهی که آسانژ در پیش گرفت متفاوت از مسیری بود که چند سال بعد ادوارد اسنودن برای انتشار داده‌های خود از شنودهای غیر قانونی در پیش گرفت. او برای این کار به روزنامه‌نگاران روی آورد و مسوولیت انتشار را از دوش خود برداشت تا گروه‌های تحقیقی در رسانه‌های حرفه‌ای از امنیت اطلاعاتی که منتشر می شود، مطمئن شوند. این کار راه را بر یکی از نقدهای مهم بر ویکی لیکس که در خطر قرار دادن جان ماموران امنیتی و اطلاعاتی بود می‌بست.

اما فراتر از همه این نقد‌ها و بحث ها فارغ از اینکه آسانژ را خائن یا قهرمان بدانیم، دنیای پس از ویکی‌لیکس تغییر کرده است.

این داده‌ها وجود دارند. شاید ما به روش دستیابی و نشر آنها اعتراض داشته باشیم یا آن را تشویق کنیم، اما آنچه دیده و خوانده شده است را نمی توان از ذهن پاک کرد.

این دنیای جدید خواب را به خصوص بر کسانی که امیدوار بودند در پشت پرده های قطور رازداری سیاسی و اقتصادی و ... بتوانند، دور از چشم افکاری عمومی بازی هایی را ترتیب دهند آشفته می سازد.

به آخرین مورد افشاگری ویکی لیکس نگاه کنید.
در روزهایی که دموکرات ها امیدوار بودند با گردهم آوردن حامیان برنی سندرز و هیلاری کلینتون و به خدمت گرفتن محبوب‌ترین چهره های سیاسی، هنری و اقتصادی و با تکیه بر پیامی امیدوار کننده در مقابل پیام تلخ و آخرزمانی جمهوری خواهان، راه پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری را در کنگره ملی حزب خود در فیلادلفیا هموار کنند، همه چیز در آخرین شب از مسیر خود خارج شد و آن زمانی بود که ویکی‌لیکس مجموعه ایمیل های اعضا و همکاران ارشد کمیته ملی دموکرات ها را منتشر کرد که در آن اعضا میان و عالی رتبه حزب، به دنیال راه حل هایی بودند تا بتوانند به اعتبار و آرای برنی سندرز، رقیب هیلاری کلینتون در دور مقدماتی آسیب وارد کنند.

این مساله باعث شد تا در شب این کنگره دبی واسمن شولتز (Debbie Wasserman Schultz) از سمت خود کناره گیری کند تا کنگره حزب با مدیریت دبیرکل موقت کار خود را آغاز کند.

هرچقدر که مقام های حزب تلاش می کنند تا تقصی این افشاگری را بر گردن روسیه یا هر کس دیگری بیندازند، این واقعیت که چنین ماجرا و مکاتباتی در پشت پرده در جریان بوده است، تغییر نمی‌کند.

این دنیای جدید است. دنیای دیجیتال فراموش نمی کند و صحنه بازی برای بازیگران تغییر جدی پیدا کرده است.

برای بازیگران سیاست در نقاط مختلف جهان که به بهانه‌های مختلف، سعی می کنند ترفندها و برنامه‌های خویش را از دید‌ها پنهان نگاه دارند عرصه حرکت کمتر شده است.

سیاست ورزی در دنیای پس از ویکی‌لیکس بیشتر به بازی در خانه‌های شیشه‌ای نزدیک شده است.

پوریا ناظمی

سیناپرس

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد