درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 15 آذر 1399 - 15:35   

پردانلودترین اپلیکیشن‌های آی‌فون در سال ۲۰۲۰ منتشر شد

  پردانلودترین اپلیکیشن‌های آی‌فون در سال ۲۰۲۰ منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟

  آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟


ادامه ادامه مطلب دو

۵ توصیه برای حفاظت از حریم شخصی

  ۵ توصیه برای حفاظت از حریم شخصی


ادامه ادامه مطلب سه

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چالش ‌شرکت‌ها در بازگشت وفاداری مشتری
  ۳ روش برتر موسسات برای تعامل با مشتریان
  مذاکرات آمریکا برای بازگشت مدیر هوآوی به چین
  پردانلودترین اپلیکیشن‌های آی‌فون در سال ۲۰۲۰ منتشر شد
  به مناسبت سالگرد درگذشت دکتر کاظم معتمدنژاد
  فیلیپین پایتخت شبکه‌های اجتماعی جهان
  پیام وزیر اقتصاد به مناسبت روز ملی بیمه
  چرا افراد موفق دنیا دنبال محبوبیت و لایک بیشتر نیستند؟
  سواد سلامت و بیگانه‌هراسی
  چطور حسادت را مهار کنیم؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2505صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 15 بهمن 1391 - 07:00
اهمیت اطلاع رسانی در روابط عمومی
غلامرضاشمس ناتری دانشجوی کارشناسی روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی-واحد محموداباد - آنچه در حال حاضر در فرایند اطلاع رسانی به مخاطبان از اهمیت بسزایی برخوردار شده است ضرورت آشنایی دست اندرکاران روابط عمومی ها با مدیریت اصولی انتشار و توزیع اطلاعات است.
  

یکی از نیازهای اساسی واحدهای روابط عمومی ، دسترسی ، طبقه بندی ، پردازش و انتشار مناسب اطلاعات از طریق رسانه های جمعی و دیگر ابزارهای اطلاع رسانی برای افزایش آگاهی و اثر بخشی بر روی مخاطبان یک مجموعه سازمانی است و آنچه در حال حاضر در فرایند اطلاع رسانی به مخاطبان از اهمیت بسزایی برخوردار شده است ضرورت آشنایی دست اندرکاران روابط عمومی ها با مدیریت اصولی انتشار و توزیع اطلاعات است .
 چرا که هم اکنون به مدد توسعه تکنولوژی های توین ارتباطی و اطلاعاتی نظیر اینترنت و... شاهد انبوه بمبارانی از اطلاعات و داده هایی هستیم که به تعبیری اضافه بار اطلاعاتی را ایجاد کرده اند که اگر به درستی اطلاعات موجود مدیریت نشود نه تنها اثربخش و آگاهی رسانی نخواهد بود بلکه جنبه تخریبی و سردرگمی و گمراهی مخاطبان را فراهم خواهد آورد. بنابراین ، طبقه بندی ، حذف اطلاعات زاید و پردازش مناسب و استفاده از ابزار مناسب انتقال اطلاعات می تواند یکی از ماموریت های مهم روابط عمومی را که اطلاع رسانی صحیح و اثر بخش به مخاطبان درون و برون سازمانی است با موفقیت روبروکند . (1)
 حال چنانچه بخواهیم به جنبه های مختلف فعالیت روابط عمومی ها نگاهی گذرا داشته باشیم ، بی شک یکی از مهم ترین شاخصه ها و پایه های اصلی و اساسی در این بخش "اطلاع رسانی" است .
 Information یا اطلاع رسانی به عبارتی دیگر گردآوری ، ذخیره سازی ، پردازش و انتشار اخبار ، حقایق و عقاید است .(2)
 از این رو روابط عمومی ها باید در فرایند اطلاع رسانی نقش بسیار مهمی در انعکاس اخبار و اطلاعات درونی سازمان ایفا نمایند که در وهله نخست باید این اخبار در اختیار کانال هایی قرار گیرد که بتواند اخبار دریافتی را انتشار دهد . خبرگزاری ها مطمئناً می توانند این نقش را به طور گسترده در اختیار گیرند و اخبار خروجی آن ها می تواند در دسترس سایر وسایل ارتباط جمعی قرار گیرد .
 "یکی از کارکردهای اصلی روابط عمومی ارایه اخبار ، اطلاعات ، حقایق و تحلیل ها از یک سازمان به گروه های داخلی وخارجی آن و از این گروه به مدیریت سازمان است ".(3)
 اطلاع رسانی ضرورت انکار ناپذیرروابط عمومی است . گرچه این ضرورت بعضاً از طریق روابط عمومی ها به بوته فراموشی سپرده می شود و انتظار دارند خبرنگاران این نقش را به عهده گیرند و یا اینکه برخی روابط عمومی ها سعی می کنند اخبار تولیدی خود را در اخیتار یک رسانه خاص قرار دهند که این محرومیت ، جفا به دیگررسانه ها و مخاطبان است .
 امروزه در فضای مجازی اینترنت با راه اندازی وب سایت ها که عموم دستگاههای اجرایی و تحقیقاتی و ... از آن بهره مندند و با عنوان پایگاه ها و پورتال های اطلاع رسانی فعالیت دارند ، می توان اذعان کرد روابط عمومی الکترونیک از درون این فضا سر در بر آورده است و وظایف روابط عمومی را بیش از پیش سنگین تر می کند .
 به هر حال این موقعیت بسیار مناسب و ممتازی است که روابط عمومی ها با یک رویکرد جدید و واقع بینانه و تنوع بخشیدن در اخبار تولیدی و پوششی ، خبرهای سازمانی را در اختیار مخاطبان خاص و عام قرارداده و سنگ محکی باشد برای روابط عمومی ها که ضمن تلاش مضاعف درجهت اطلاع رسانی مناسب و بهنگام و به روز، رسانه ها را در این امر خطیر یاری رسانده و خود نیز با در نظر گرفتن ضرورت اجتناب ناپذیر اطلاع رسانی ، ارتباط با رسانه را در انتقال اطلاعات و اخبار به عنوان حلقه واسط با جامعه در نظر گیرند .
 در این بین آنچه مهم جلوه می نماید این است که روابط عمومی ها اولاً باید بیامورند خبرهای تولیدی شان را منطبق با ارزش های خبری و عناصر شششگانه آن تهیه کرده و با انتخاب لید مناسب در تسریع خبر از طرق مختلف موجب اعتماد بیش از پیش رسانه ها را فراهم آوردند . این امر زمانی میسور وممکن خواهد شد که روابط عمومی ها با ارزش های خبری آشنا بوده و بتوانند در تنظیم خبر ظرافت ها را در تهیه آن به کار بندند .
 در حال حاضر رقابت رسانه یی چنان در بین رسانه ها و به ویژه رسانه های الکترونیکی فزونی یافته است که دیگر فرصت و مجال بیشتر برای تنظیم اخبار دریافتی برای این گونه رسانه ها نیست .
 این نکته نیز حائز اهمیت است که بدانیم " بر اساس آمارهای موجود طی 30 سال گذشته شاهد تولید اطلاعاتی بوده ایم که حجم از آن از کل اطلاعات پنج هزار سال قبل بیشتر بوده است یا حجم مواد چاپی در جهان هر پنج سال به دو برابر افزایش می یابد و هر روز بیش از هزار عنوان کتاب جدید انتشار می یابد و این جدای از آن است که در هر هفته 300 هزار صفحه وب به فضای اینترنتی اضافه می شود ... (4)
 روابط عمومی ها چنانچه می خواهند ازاین قافله پر شتاب عقب نمانند باید به اندوخته ها و تجارب خود دراین زمینه بیفزایند و به عنوان یک همکار رسانه یی اخبار تولیدی را در اسرع وقت به رسانه های مکتوب و غبرمکتوب گسیل دارند .
 روابط عمومی باید ویژگی ها وکارکردهای هر رسانه یی را به درستی دانسته و با در نظر گرفتن این خصیصه اخبار مورد نظر را بدون فوت وقت در اختیار آنان قرار دهد . باید بدانیم هر گونه اهمال و سستی و اتلاف وقت موجب از بین رفتن عنصر با ارزش و برگشت ناپذیر "زمان " برای انعکاس به موقع خبر شده و چنانچه به زوایا و ضرورت اطلاع رسانی وقوف و آگاهی کامل داشته باشیم آنگاه خواهیم توانست پا را از وظیفه فراتر نهیم و ضرورت اطلاع رسانی را برای مخاطبان هدف به منظور آگاهی از اطلاعات و داده ها فراهم آوریم .
 
 منبع :
 1- کارگزار روابط عمومی – شماره 14 ص 27
 2- بروشور روابط عمومی
 3- بروشور روابط عمومی
 4- کارگزار روابط عمومی شماره 14

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟


  چگونه ویدیومارکتینگ در دنیای تجارت تاثیر می‌گذارد


  مدیر کل روابط‌عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران نسبت به نقد رسانه ها سختگیر نباشند


  اصلاح فرهنگ بیمه ای، وظیفه روابط عمومی ها


  ۵ توصیه برای حفاظت از حریم شخصی


  چین چگونه می‌تواند آینده‌ فناوری را شکل دهد؟


  عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع): لازمه تحلیل گفتمانی در جامعه، توسعه و تقویت سواد رسانه ای است


  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


  سوم دسامبر، روز جهانی کم‌توانان


  رسانه های گیلان بالغ بر ۷ میلیارد ریال یارانه حمایتی دریافت کردند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود