درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 2 تیر 1397 - 18:10   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

  مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد

  گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد


ادامه ادامه مطلب سه

تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد

  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند
  دکترسید شهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: پِژوهش، بسترسازتحقق روابط عمومی علمی و حرفه ای
  سند راهبردی بخش اطلاع رسانی و ارتباطات وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تنظیم می شود
  برگزاری گردهمایی سراسری مدیران بانک ایران زمین
  مشارکت یک هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران در طرح اشتغال فراگیر
  انتخاب اعضای هیأت مدیره عکاسان مطبوعاتی ایران
  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب
  10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی
  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25038صفحه نخست » جهان روابط عمومییکشنبه، 10 مرداد 1395 - 10:53
 هشت راهنمایی برای برنامه‌ای موفّق
نلسون ماندلا از زندگی عالی و خارق‌العاده‌ای برخوردار بود. او 67 سال از عمر خود را صرف مبارزه برای حقوق انسانیت کرد. این میراث باید به نسل‌های آینده انتقال یابد و چه راهی بهتر از این که شهروندانی فعّال باشید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حین طرّاحی برنامۀ روز ماندلا توسّط شرکت‌ها یا افراد هشت نکتۀ مهمّ را باید ملحوظ داشت:


1- شراکت با سازمان مجرّب موجود – هنگام برنامه‌ریزی طرحی، باید در صدد شراکت با سازمانی موجود بر آمد.  این می ‎تواند تضمین کند که تأثیر و تلاش شما بیش از فقط یک روز پایدار خواهد ماند. با تعدادی از سازمان‎ها مذاکره کنید تا از برخی زمینه‌هایی که آنها با آن دست به گریبان هستند آگاهی یابید.


2- ایجاد رابطۀ همراه با اعتماد با سازمان مزبور – رابطه‌ای طولانی با سازمان جامعه یا ان‌جی‌او برقرار کنید تا بتوانید به طور مداوم با آنها شراکت نمایید و رابطه‌ای توأم با اعتماد برقرار کنید.  رابطۀ همراه با اعتماد به شریک شما کمک خواهد کرد دربارۀ نیازهایش با شما صریح و صادق باشد؛ یعنی جایی که به کمک شما نیاز دارند و جایی که نیازی به مساعدت ندارند.


3- بپرسید که "چگونه می‌توانیم کمک کنیم؟" – خود به خود فرض نکنید که جواب‌ها را می‌دانید و می‌توانید راه حل‌ها را عرضه کنید. باید به دقّت به سازمان جامعه گوش دهید تا در شراکتی سالم با آنها وارد شوید.


4- برنامه را همراه با شریک جامعه تدوین کنید – برنامه و فعّالیت‌های روز را با هم تدوین کنید، از نقطه نظر دفتر خود به برنامه‌های روز ماندلای خود نپردازید.


5- در طول فرایند اختیار دهید و حسّ تعلّق ایجاد کنید – به خاطر داشتن این نکته بسیار مهمّ است که شما آنجا هستید که به شریک جامعۀ خود کمک کنید و این که کارکنان و افراد ذی‌نفع برنامه در اولویت قرار دارند.  گوش کردن و همکاری کردن ایجاد حسّ تعلّق و برخورداری از اختیار که قوّۀ محرّکه را بعد از بازگشت شما به روز کار معمول خود به قوّت خود حفظ می‌کند.


6- از تصاویر به کار رفته در رسانه‌های اجتماعی آگاه  باشید – از تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، بخصوص تصاویری که افراد ذی‌نفع در آن آسیب‌پذیر به نظر برسند، آگاه باشید.  وقتی تصویری را درج می‌کنید، از خود بپرسید، "آیا این تصویر را بدان جهت درج می‌کنم که مرا خوب جلوه می‌دهد یا آن را بدان علّت درج می‌کنم که دیگر افراد در تصویر خوب جلوه می‌کنند؟"  به خاطر داشته باشید که قبل از آن که بتوانید از تصویری برای پیشبرد تصویر شرکت خود استفاده کنید، نیاز به اجازۀ دیگر افراد در تصویر دارید؛ به حقوق شخصی افراد احترام بگذارید.  با تصویری که درج می‌کنید بسیار به آسانی ممکن است از کسی سلب اختیار کنید.


7- داوطلبان را آماده ساخته جهت بدهید – با کارکنان خود به وضوح ارتباط برقرار کنید تا بدانند به کدام جهت روانند و حصول چه اهدافی را از آنها انتظار دارید.  داوطلبان دارای حُسن نیت ممکن است وعده‌های نادرست بدهند و تعهّدات خالی از صداقت بپذیرند.  رهنمودهایی با شریک جامعۀ خود تدوین کنید که کارکنان شما در آن روز چگونه باید رفتار نمایند. 

 

نمونه‌هایی از این قبیل رهنمودها می‌تواند چنین باشد: با  بی‌نظمی پول پخش نکنید؛ اگر نیاز جدّی یا مسأله‌ای مهمّ مشاهده می‌کنید، با سازمان صحبت کنید و از مجاری صحیح برای کسب کمک استفاده نمایید؛ در آن روز وعده‌های دروغین، از قبیل وعدۀ جمع‌آوری هدایا یا بازدید پس دادن به کودکی، ندهید. اگر داوطلبان مایلند بیشتر درگیر کارها باشند، آنها ابتدا باید مدیر مسئولیت اجتماعی شرکتی یا سازمان جامعه صحبت کنند.  به کارکنان خود یادآور شوید که آنها مهمانانی در جامعه هستند و باید رعایت احترام را بنمایند.  اگر با سازمانی شراکت کرده‌اید که با کودکان کار می‌کند اطمینان حاصل کنید که کلّیه داوطلبان شما سیاست حمایت از کودکان را امضاء نمایند تا خطرات و مسئولیت‌های خویش را دریابند.  مطمئنّاً مایل نیستید به علّت ندیده گرفتن این اقدام کودکان یا کارکنان خود را با مخاطره روبرو سازید.


8- از تجربۀ حاصله لذّت ببرید – نکتۀ آخر آن که، به خاطر داشته باشید که تجربۀ شما مفرّح باشد. اگر رهنمودهای بالا را رعایت کنید، در طریق شروع شراکتی عالی و تکریم حیات و میراث پرزیدنت نلسون ماندلا گام برداشته‌اید.


داگتیگ در کلام آخر می‌گوید، "نلسون ماندلا از زندگی عالی و خارق‌العاده‌ای برخوردار بود. او 67 سال از عمر خود را صرف مبارزه برای حقوق انسانیت کرد. این میراث باید به نسل‌های آینده انتقال یابد و چه راهی بهتر از این که شهروندانی فعّال باشیم؟"


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس خبرگزاری پارس در ایران


  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


  صاحبان این تلفن‌های همراه با واتساپ خداحافظی کنند


  10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی


  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب


  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست


  آغاز «ژورنال نویسی» و ایجاد چنین ستون هایی در رسانه های چاپی ـ ژورنال نویسی در ایران


  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد: مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت با اهتمام روابط عمومی ها تحقق می یابد


    اطلاع‌رسانی مؤثر و دو سویه با ایثارگران در دستور کار روابط عمومی‌های بنیاد است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان چهارمین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی