درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 3 اسفند 1396 - 19:35   

روابط عمومی دولت اوباما پول خرج می کرد تا رسانه ها خبرهای ایران و برجام را پوشش دهند

  روابط عمومی دولت اوباما پول خرج می کرد تا رسانه ها خبرهای ایران و برجام را پوشش دهند


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر، «سرپرست روزنامه شهروند» شد

  مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر، «سرپرست روزنامه شهروند» شد


ادامه ادامه مطلب دو

چالش های فیس بوک در جلوگیری از تلاش ها برای دخالت در انتخابات آمریکا

  چالش های فیس بوک در جلوگیری از تلاش ها برای دخالت در انتخابات آمریکا


ادامه ادامه مطلب سه

شرمین وشمگیرایرانی الاصل، "ملکه فناوری بلاک چین"

  شرمین وشمگیرایرانی الاصل، "ملکه فناوری بلاک چین"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هشت حرفی که در محیط کار نباید گفت
  برده داری مدرن در اپل
  روابط عمومی دولت اوباما پول خرج می کرد تا رسانه ها خبرهای ایران و برجام را پوشش دهند
  مراقب سوءاستفاده از هوش مصنوعی باشید
  مالزی و ونزوئلا ارزهای دیجیتالی به بازار عرضه می‌کنند
  شرمین وشمگیرایرانی الاصل، "ملکه فناوری بلاک چین"
  محمدزاده مدیر رادیو ایران شد
  آشنایی با کارخانه ترول
  نشست هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه برگزار شد
  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25038صفحه نخست » جهان روابط عمومییکشنبه، 10 مرداد 1395 - 10:53
 هشت راهنمایی برای برنامه‌ای موفّق
نلسون ماندلا از زندگی عالی و خارق‌العاده‌ای برخوردار بود. او 67 سال از عمر خود را صرف مبارزه برای حقوق انسانیت کرد. این میراث باید به نسل‌های آینده انتقال یابد و چه راهی بهتر از این که شهروندانی فعّال باشید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حین طرّاحی برنامۀ روز ماندلا توسّط شرکت‌ها یا افراد هشت نکتۀ مهمّ را باید ملحوظ داشت:


1- شراکت با سازمان مجرّب موجود – هنگام برنامه‌ریزی طرحی، باید در صدد شراکت با سازمانی موجود بر آمد.  این می ‎تواند تضمین کند که تأثیر و تلاش شما بیش از فقط یک روز پایدار خواهد ماند. با تعدادی از سازمان‎ها مذاکره کنید تا از برخی زمینه‌هایی که آنها با آن دست به گریبان هستند آگاهی یابید.


2- ایجاد رابطۀ همراه با اعتماد با سازمان مزبور – رابطه‌ای طولانی با سازمان جامعه یا ان‌جی‌او برقرار کنید تا بتوانید به طور مداوم با آنها شراکت نمایید و رابطه‌ای توأم با اعتماد برقرار کنید.  رابطۀ همراه با اعتماد به شریک شما کمک خواهد کرد دربارۀ نیازهایش با شما صریح و صادق باشد؛ یعنی جایی که به کمک شما نیاز دارند و جایی که نیازی به مساعدت ندارند.


3- بپرسید که "چگونه می‌توانیم کمک کنیم؟" – خود به خود فرض نکنید که جواب‌ها را می‌دانید و می‌توانید راه حل‌ها را عرضه کنید. باید به دقّت به سازمان جامعه گوش دهید تا در شراکتی سالم با آنها وارد شوید.


4- برنامه را همراه با شریک جامعه تدوین کنید – برنامه و فعّالیت‌های روز را با هم تدوین کنید، از نقطه نظر دفتر خود به برنامه‌های روز ماندلای خود نپردازید.


5- در طول فرایند اختیار دهید و حسّ تعلّق ایجاد کنید – به خاطر داشتن این نکته بسیار مهمّ است که شما آنجا هستید که به شریک جامعۀ خود کمک کنید و این که کارکنان و افراد ذی‌نفع برنامه در اولویت قرار دارند.  گوش کردن و همکاری کردن ایجاد حسّ تعلّق و برخورداری از اختیار که قوّۀ محرّکه را بعد از بازگشت شما به روز کار معمول خود به قوّت خود حفظ می‌کند.


6- از تصاویر به کار رفته در رسانه‌های اجتماعی آگاه  باشید – از تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، بخصوص تصاویری که افراد ذی‌نفع در آن آسیب‌پذیر به نظر برسند، آگاه باشید.  وقتی تصویری را درج می‌کنید، از خود بپرسید، "آیا این تصویر را بدان جهت درج می‌کنم که مرا خوب جلوه می‌دهد یا آن را بدان علّت درج می‌کنم که دیگر افراد در تصویر خوب جلوه می‌کنند؟"  به خاطر داشته باشید که قبل از آن که بتوانید از تصویری برای پیشبرد تصویر شرکت خود استفاده کنید، نیاز به اجازۀ دیگر افراد در تصویر دارید؛ به حقوق شخصی افراد احترام بگذارید.  با تصویری که درج می‌کنید بسیار به آسانی ممکن است از کسی سلب اختیار کنید.


7- داوطلبان را آماده ساخته جهت بدهید – با کارکنان خود به وضوح ارتباط برقرار کنید تا بدانند به کدام جهت روانند و حصول چه اهدافی را از آنها انتظار دارید.  داوطلبان دارای حُسن نیت ممکن است وعده‌های نادرست بدهند و تعهّدات خالی از صداقت بپذیرند.  رهنمودهایی با شریک جامعۀ خود تدوین کنید که کارکنان شما در آن روز چگونه باید رفتار نمایند. 

 

نمونه‌هایی از این قبیل رهنمودها می‌تواند چنین باشد: با  بی‌نظمی پول پخش نکنید؛ اگر نیاز جدّی یا مسأله‌ای مهمّ مشاهده می‌کنید، با سازمان صحبت کنید و از مجاری صحیح برای کسب کمک استفاده نمایید؛ در آن روز وعده‌های دروغین، از قبیل وعدۀ جمع‌آوری هدایا یا بازدید پس دادن به کودکی، ندهید. اگر داوطلبان مایلند بیشتر درگیر کارها باشند، آنها ابتدا باید مدیر مسئولیت اجتماعی شرکتی یا سازمان جامعه صحبت کنند.  به کارکنان خود یادآور شوید که آنها مهمانانی در جامعه هستند و باید رعایت احترام را بنمایند.  اگر با سازمانی شراکت کرده‌اید که با کودکان کار می‌کند اطمینان حاصل کنید که کلّیه داوطلبان شما سیاست حمایت از کودکان را امضاء نمایند تا خطرات و مسئولیت‌های خویش را دریابند.  مطمئنّاً مایل نیستید به علّت ندیده گرفتن این اقدام کودکان یا کارکنان خود را با مخاطره روبرو سازید.


8- از تجربۀ حاصله لذّت ببرید – نکتۀ آخر آن که، به خاطر داشته باشید که تجربۀ شما مفرّح باشد. اگر رهنمودهای بالا را رعایت کنید، در طریق شروع شراکتی عالی و تکریم حیات و میراث پرزیدنت نلسون ماندلا گام برداشته‌اید.


داگتیگ در کلام آخر می‌گوید، "نلسون ماندلا از زندگی عالی و خارق‌العاده‌ای برخوردار بود. او 67 سال از عمر خود را صرف مبارزه برای حقوق انسانیت کرد. این میراث باید به نسل‌های آینده انتقال یابد و چه راهی بهتر از این که شهروندانی فعّال باشیم؟"


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قانون سانسور در ایالت جورجیای آمریکا! ـ اشاره ای به تعریف سانسور و انواع آن


  «مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان


  ساخت دوربین عکس فوری (پولاروید)


  هشت حرفی که در محیط کار نباید گفت


  اینترنت 5G در راه است/ آینده درخشان برای اینترنت همراه


  کنگره موبایل بارسلون جایگاه تبلور شبکه 5G خواهد بود


  انتصاب سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان


  نشست هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه برگزار شد


  دنیای خبر؛ خبرنگاری و خبررسانی


  چالش های فیس بوک در جلوگیری از تلاش ها برای دخالت در انتخابات آمریکا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب «باور کن که، روابط عمومی مرده است» منتشر شد