درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 آذر 1396 - 01:07   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد

  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

«بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت

  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت


ادامه ادامه مطلب سه

نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها

  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مخاطبان روستایی، حلقه گمشده اطلاع رسانی در روابط عمومی
  برنامه ریزی و هدایت برنامه های روابط عمومی
  محمد سلطانی فرمعاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شد
  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش
  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها
  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی
  نشست جهانی روابط عمومی مالتا
  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017
  گوگل و آمازون ؛ دو رقیب جدی بانکها در سال ۲۰۱۸
  جشنواره جدید بانک ملی ایران با موضوع پیام رسان بله، به زودی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25033صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 10 مرداد 1395 - 10:39
چرا از افراد موفق متنفریم؟
ترجمه زینب آرمند - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خودتان را تصور کنید که وسط یک استادیوم شلوغ ایستاده‌اید. بین صد هزار هواداری که فریاد می‌کشند که حداقل نصف آن فریادها شما را تشویق نمی‌کند، می‌خواهید مسابقه بدهید. بعضی از آن ۵۰ درصد حتی از شما متنفر هستند. نه اینکه فقط متنفر باشند، به شما می‌گویند که چرا و چقدر از شما متنفرند. حتی ممکن است حرف‌های نفرت‌انگیزی هم درمورد خانواده‌تان بزنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خودتان را تصور کنید که وسط یک استادیوم شلوغ ایستاده‌اید. بین صد هزار هواداری که فریاد می‌کشند که حداقل نصف آن فریادها شما را تشویق نمی‌کند، می‌خواهید مسابقه بدهید. بعضی از آن ۵۰ درصد حتی از شما متنفر هستند. نه اینکه فقط متنفر باشند، به شما می‌گویند که چرا و چقدر از شما متنفرند. حتی ممکن است حرف‌های نفرت‌انگیزی هم درمورد خانواده‌تان بزنند.


درواقع در بیزنس هر روز وارد آن استادیوم می‌شوید. به آنها «متنفرها» می‌گویند و شاید شما تعداد کافی از آنها برای خودتان نداشته باشید. بله درست خواندید. توصیه ما این است که متنفرهای بیشتری داشته باشید. چرا؟ چون بین میزان موفقیت شما و تعداد کسانی که از شما متنفرند ارتباط مستقیم وجود دارد. کارشناسان زیادی به شما خواهند گفت که اگر می‌خواهید عالی باشید، باید دوست داشته باشید که از شما متنفر باشند. منظورمان این است که باید دوست داشته باشید که مورد تنفر قرار بگیرید چون این به آن معنا است که در مسیر درست قرار دارید. همه افراد موفق منتقدان خود را دارند – حتی مایکل جردن و استیو جابز – با اینحال به طور قابل‌توجهی موفق هستند.

متنفرها افرادی هستند که راه به سمت موفقیت را می‌دانند ولی هیچوقت خودشان سوار هواپیمایی که به آنجا می‌رود نمی‌شوند. هیچوقت نمی‌بینید آدم معمولی‌ای به برنامه جیمی کیمل (Jimmy Kimmel) برود و درمورد نظرات و توویت‌های بدجنسانه مردم را بخواند. همه ما با چنین نظراتی روبه‌رو هستیم و با تکنولوژی امروز به راحتی از طریق رسانه‌های اجتماعی از آنها مطلع می‌شویم.


داشتن متنفرها ارزش واقعی دارد. جین سیسکل (Gene Siskel) منتقد فیلم معروف و بزرگ، نقدهای بسیار بدی درمورد فیلم «سکوت بره‌ها» نوشت. واقعاً از آن فیلم متنفر بود. سکوت بره‌ها برای اسکار نامزد شد. مجله رولینگ استونز به آلبوم Nevermind نیروانا فقط سه ستاره داد و بعد که مردم او را بخاطر این نقد تحقیر کردند اعتراف کرد که این آلبوم یکی از بیست آلبوم برتر همه زمان‌ها بوده است. رولینگ استون Led Zeppelin قرن دهه هفتاد و جیمی هندریکس متعلق به قبل از آن را دوست نداشته است. آنها هم اعتراف کردند که احتمالاً قضاوت درستی از آنها ارائه نداده‌اند.


همه اینها این واقعیت را تایید می‌کنند که ما در بیزنسمان به متنفرها نیاز داریم ولی نمی‌توانیم اسیر حرف‌هایی شویم که منتقدین درمورد کارمان می‌گویند. متنفرها خیلی باارزش‌اند چون آنها انعکاس واقعی هنجارهای فرهنگی ما هستند. درست است، راحت باشید و بدانید که متنفرها هنجار هستند.


چرا متنفرها متنفرند؟
انتقاد تنفر از خویشی است که به بیرون برگشته است. باور ما این است که تنفر اغلب نشانه ضعف، دشمنی و ترس است. متنفرها به این دلیل از شما متنفرند که شما کاری را می‌کنید که آنها نمی‌توانند بکنند یا از تلاش کردن برای آن می‌ترسند. متنفرها بخش طبیعی روند رشد و پیشرفت بیزنس شما هستند. وقتی کارتان را تازه شروع کرده‌اید، منتقدانی خواهند بود، وقتی موفق شوید، کسانی از شما متنفر می‌شوند و وقتی ایدآل و عالی شوید، همه آنها تحسینتان خواهند کرد.


سوال این است: می‌خواهید برای بزرگ و موفق کردن برندتان منتقدان و متنفرهایی برای خودتان داشته باشید؟ یک راه برای جلوگیری از مورد تنفر قرار گرفتن وجود دارد. این است که در حاشیه بمانید، هیچ کاری نکنید، هدفی نداشته باشید، متوسط باشید تا هیچکس نه قضاوتتان کند و از شما متنفر باشد.


انتقاد و تنفر بهایی است که برای رشد و پیشرفت بیزنستان می‌پردازید. پس اجازه ندهید صدای متنفرهایتان دست‌پاچه‌تان کند. اگر به حرف‌هایشان گوش دهید فقط به آنها قدرت می‌دهید. سروصدایشان را نادیده بگیرید و از آنها برای شعله‌ورتر کردن آتش موفقیتتان استفاده کنید. آنها به این دلیل از شما متنفرند که کارهای بزرگ انجام می‌دهید. درواقع آنها یکی از بهترین بازخوردهایی هستند که می‌توانید داشته باشید.


موضوع موردنظر: هرچه متنفرهای بیشتری برای نامزد ریاست جمهوری وارد بازی شوند، رای‌های داخل صندوق رای به نفع او بیشتر خواهد شد. نشریه نیوزویک عنوان کرده بود که متنفرهای یک نامزد بیشتر از طرفداران او هستند. متنفرهای هاوارد استرن هم خیلی بیشتر از طرفداران او به برنامه‌های رادیو‌یی‌اش گوش می‌دهند چون می‌خواهند بدانند که چه می‌گوید. داشتن متنفرهای زیاد برابر است با موفقیت زیاد.


یادتان باشد: ممکن است به شما شک کنند، ممکن است با شما بجنگند، ولی هیچوقت نمی‌توانند متوقفتان کنند.
منبع: خلاقیت

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017


  نقش روابط عمومی و تبلیغات


  شش گرایش جدید روابط عمومی در جهان


  توسعه و تجهیز روابط عمومی ها به ابزار نوین ضروریست


  تقدیر از روابط عمومی بانک صادرات قم


  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش


  محمد سلطانی فرمعاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد