درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 00:42   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25027صفحه نخست » یکشنبه، 10 مرداد 1395 - 10:09
نگاهی به کمپین محیطی شیپور / ساده، جذاب و خنده دار
وب‌ سایت شیپور در بازاری فعالیت می‌ کند که رقبای بزرگی در آن حضور دارند. پس چنین کمپینی حتماً به این برند کمک خواهد کرد. به‌خصوص اگر این کمپین مخاطبان وب‌سایت را درگیر کند یعنی آنها نیز از این اتفاق مطلع شوند و خودشان نیز تلاش کنند که طرح‌آگهی‌های محصولات مختلف بیشتر منتشر شود.
  

نگاهی به کمپین محیطی شیپور / ساده، جذاب و خنده دار

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، از تصویر سه چرخه سالم گرفته تا عکس خودروی مگان همه و همه کنار هم المان های کمپین جدید محیطی وب سایت شیپور را شکل داده اند. شیپور وب سایتی است که در آن مخاطبان کالاها و خدماتی که به صورت شخصی قصد فروش یا ارائه شان را دارند، عرضه می کنند.

مخاطبان برای این کار از تصاویر و جملاتی ساده که خودشان تهیه کرده اند، استفاده می کنند.حال طراحان کمپین وب سایت شیپور همان تصاویر را در فضای تبلیغات محیطی برای مخاطبان به نمایش گذاشته اند.

برای بررسی این کمپین وسیع محیطی گفت وگویی با سیامک پورجبار، مدیر خلاقیت و ایده پرداز تبلیغاتی و سام مشاور مدیر هنری address agency داشته است که در ادامه می خوانید.

کاربردی بودن تبلیغات برند

سیامک پورجبار، مدیرخلاقیت و ایده  پرداز تبلیغاتی درباره کمپین محیطی وب سایت شیپور می گوید: با توجه به روند حرکتی فعالان تبلیغات داخلی و شیوه ای که در اجرای آگهی ها داشته اند، رسانه های تبلیغات محیطی کاربرد مشخصی را برای مخاطبان ندارند و آنها اکثرا انتظار دارند که فقط یک طرح لوگو یا در نهایت یک طرح آگهی جذاب را روی بیلبوردها ببینند. اما طرح های نقش بسته روی بیلبوردها توسط وب سایت شیپور کاربردی مشخص و هدفمند را برای مخاطبان تعریف کرده اند.

مخاطبان دقیقا همان طرح هایی را که در وب سایت شیپور می ببیند، در طرح آگهی های این برند نیز مشاهده می کنند و همین عامل باعث صد درصد کاربردی شدن تبلیغات این برند شده است. به نوعی مخاطبان ادامه وب سایت شیپور را در فضای واقعی و محیطی می توانند ببینند. این روند حرکتی باعث متفاوت شدن طرح آگهی های این وب سایت به نسبت مابقی طرح  آگهی های محیطی حال حاضر نیز شده است.

گروه ایده  پردازی کمپین شیپور دقیقا مانند طرح های موجود در وب سایت عمل کرده اند و وقتی محصولی فروخته می شود مانند داخل سایت روی بیلبورد نیز برچسب «فروخته شد» را زده اند. پورجبار می گوید: نکته جالب دیگر این کمپین انتخاب محصولاتی  است که از طرح آنها برای آگهی ها استفاده شده است.

گروه طراحی فقط سراغ محصولات خاص برای تبلیغ نرفته اند و از تمامی محصولاتی که مردم برای فروش تصویر آنها را در وب سایت قرار داده اند، استفاده کرده اند. تصویر فرغون، سه چرخه بچه، ماشین اسباب بازی و... از آن دسته تصاویری هستند که در طرح آگهی ها از آن استفاده شده است.

مخاطبان معمولا تابه حال با تصاویری به این شکل در تبلیغات محیطی روبه رو نشده اند و همین موضوع برایشان جالب خواهد بود. گروه طراحی کمپین با این کار عملاً فضای وب سایت شیپور را روی رسانه های محیطی آورده اند و همین موضوع کمپین را برای مخاطبان کاربردی کرده  است.

پورجبار می گوید: چندی پیش در راستای این کمپین آگهی تلویزیونی نیز اکران شد که از لحاظ محتوایی و تصویری انسجامی با کمپین محیطی وب سایت شیپور نداشت. این روند از تأثیرگذاری کمپین تا حدودی می کاهد. برای بالا بردن اثربخشی کمپین باید در تمامی رسانه های تبلیغاتی محتوای یکسان منتشر شود تا مخاطبان پیامی یکدست را دریافت کنند.

پورجبار در پاسخ به این سؤال که آیا وب سایت شیپور با این سبک تبلیغات می تواند در میان رقبای بازار این حوزه متفاوت به نظر بیاید یا خیر، می گوید: وب سایت شیپور در بازاری فعالیت می کند که رقبای بزرگی در آن حضور دارند. پس چنین کمپینی حتماً به این برند کمک خواهد کرد. به خصوص اگر این کمپین مخاطبان وب سایت را درگیر کند یعنی آنها نیز از این اتفاق مطلع شوند و خودشان نیز تلاش کنند که طرح آگهی های محصولات مختلف بیشتر منتشر شود.

مخاطبان وقتی متوجه شوند که وب سایت شیپور برای کالاهایشان تبلیغ و به منظور فروش آنها هزینه کرده، بیلبورد را از آن خود می دانند و برای گسترش تصویر آن تلاش خواهند کرد. امکان دارد خود آنها عکسی از بیلبورد بیندازند و در صفحه های اجتماعی خود در شبکه های اجتماعی مختلف قرار دهند و از این طریق باعث گسترده تر شدن کمپین شوند.

البته به نظر، برخی از مخاطبان با تصویر بیلبوردی که محصول شان روی آن تبلیغ شده عکس انداخته اند و عکس را منتشر کرده اند ولی این اتفاق آنچنان گسترده نبوده که باعث ایجاد سروصدا برای کمپین برند شیپور شود.

حضور بیشتر مخاطبان برای گسترش کمپین

پورجبار می گوید: کمپین مورد نظر قابلیت و پتانسیل ویروسی شدن را دارد، اگر همان طور که گفتم مخاطبان در گسترش آن شرکت کنند و در هر چه بیشتر دیده شدن تصاویر و آگهی های کمپین خود را سهیم بدانند. مطمئناً هر فردی که احساس کند فضای بزرگ تری برای تبلیغات پیدا کرده هیجان زده شده و در آن حضور گسترده تری خواهد داشت.

برند شیپور باید در این زمینه اطلاعات مناسبی در جهت آگاه سازی مخاطبان برای حضور در کمپین داشته باشد اما به نظر این موضوع مهم در کمپین نادیده گرفته شده و برند توجه چندانی به گسترش کمپین در شبکه های اجتماعی نداشته است و مخاطبان بیشتر از طریق رسانه های محیطی در جریان اقدام تبلیغاتی شیپور قرار گرفته اند.

این موضوع مهمی ا ست که برند شیپور می تواند در ادامه کمپین بررسی دقیق تری روی آن داشته باشد. اگر فیلم های مستند کوتاهی از کسانی که تبلیغ محصول خود را روی بیلبورد دیده اند، ساخته و در رسانه های اجتماعی منتشر می شد، مخاطبان بیشتری در جریان پیام کمپین قرار می گرفتند و مشتریان شیپور نیز جریان تبلیغات این برند را بهتر لمس می کردند.

پورجبار در مورد اینکه آیا این کمپین گروه مخاطبانی را که تابه حال از وب سایت شیپور استفاده نکرده اند نیز به سمت برند مورد نظر جلب خواهد کرد یا خیر، می گوید: کمپین محرک خوبی برای این دسته از مخاطبان نیز می تواند باشد. چون آنها وقتی ببینند که برند برای مخاطبانش تلاش کرده و برای هرچه بیشتر دیده شدن کالایشان تبلیغات محیطی انجام داده به سمت آن جذب خواهند شد.

البته مطمئناً این سبک تبلیغاتی برای مخاطبان اصلی وب سایت شیپور جذابیت بیشتری دارد، چون با فضای کاری آن آشناییت بیشتری دارند ولی این کمپین روی گروه مخاطبان بالفعل این وب سایت نیز تأثیر خواهد گذاشت.

پورجبار درباره طرح آگهی های کمپین شیپور می گوید: کمپین از لحاظ ویژوال و طراحی کیفیت بالایی ندارد چون از تصاویری که خود مخاطبان در وب سایت شیپور به اشتراک گذاشته اند، استفاده شده است. 

تصاویر مورد نظر مطمئناً توسط مردم از طریق گوشی های همراه شان گرفته شده و همین موضوع از کیفیت تصاویر کاسته است اما از طرفی پایین بودن کیفیت تصاویر از جذابیت آنها کم نکرده و باعث شده مخاطبان برای دیدن آن دقت بیشتری و سعی کنند که از ماجرای کمپین سر دربیاورند.شعارهای آگهی ها نیز در جذاب شدن طرح ها تأثیرگذار است. چون در طرح ها مانند تصاویر از شعاری که خود مخاطب برای تبلیغ محصولش طراحی کرده ، استفاده شده است.

پورجبار درباره هدف کمپین شیپور می گوید: این کمپین همزمان هم هدف برندینگ و هم هدف فروش و جذب مخاطب بیشتر را دنبال می کند. البته شاید بهتر بود شیپور به خاطر حضور رقبای قوی در بازار، کمپین خود را روی برندینگ متمرکز می کرد و بعد وارد مرحله فروش و جذب مشتری بیشتر می شد. چون اگر مخاطبان با نام رقیب شیپور آشنایی بیشتری داشته باشند، ناخودآگاه با دیدن این تصاویر یاد برند رقیب می افتند و این دستاورد خوبی برای شیپور نخواهد داشت.

مخاطبان بهتر است برای شروع با نام شیپور آشنا شده و متوجه مزیت رقابتی آن نسبت به برند رقیب شوند و همین مزیت رقابتی می تواند عاملی برای تمایل آنها و انتخاب شیپور شود. در مورد انتخاب رسانه نیز باید بگویم، رسانه انتخابی برای این کمپین درست و خوب است اما باز تأکید می کنم که برای گسترش بیشتر، بهتر بود از رسانه های مکمل و شبکه های اجتماعی نیز بهره برداری می شد.

به هرحال فضای کاری وب سایت شیپور دیجیتال است و بهتر است که برند از این فضا بهره برداری بیشتری کند و سروصدای بیشتری حتی با کمی اغراق به راه بیندازد. در مجموع کمپین مورد نظر با تمام سادگی اش جذاب است و شاید همین سادگی به انتقال پیام کمپین به مخاطبان کمک زیادی کند.

 افزایش آگاهی برند نزد مخاطبان در کمپین

سام، مشاور مدیر هنری address agency درباره کمپین محیطی وب سایت شیپور می گوید: کمپین شیپور یکی از کمپین های موفقی ا ست که در این چند وقت اخیر اکران شده است. به احتمال زیاد این کمپین هم به منظور افزایش آگاهی برند نزد مخاطب و هم به منظور افزایش کاربران و مخاطبان وب سایت شیپور اجرایی شده است.

ایده اجرا شده در کمپین کارکرد واقعی وب سایت را به صورت مستند به مخاطبان واقعی شیپور نشان داده و همچنین ایده کمپین ترسی که مخاطبان ایرانی نسبت به استفاده از وب سایت های اینچنینی را دارند، کاهش داده و به آنها مکانی را به عنوان محل عرضه اجناس دسته دوم معرفی کرده است. مطمئناً مخاطبانی که با این کمپین مواجه شده اند، احساس خواهند کرد که در شیپور از شیرمرغ تا جان آدمیزاد خریدوفروش می شود.

مشاور می گوید: با توجه به شکل و شمایل کمپین مشخص است که در دو فاز اجرایی شده است. در فاز اول اجناس معرفی و در فاز دوم برچسب «فروخته شد» روی بیلبورد ها نصب شده است. با این نوع پیام رسانی هم فروشندگان و هم خریداران وب سایت شیپور پیام صریح و ساده ای را دریافت کرده اند. نکته مهم این کمپین مستقیم و بی حاشیه منتقل کردن پیامش به مخاطبان است.

انتقال پیام، موضوع با اهمیتی است که در برخی از آگهی های ایرانی نادیده گرفته می شود. این روزها آنقدر فعالان تبلیغاتی روی بحث خلاقیت و اجرای ایده های خاص متمرکز شده اند که بحث انتقال پیام برایشان کم اهمیت تر شده است. این درحالی است که در تبلیغات، نوع طراحی پیام نسبت به خلاقیت طراحی در اولویت بالاتری قرار دارد.

مشاور درباره رسانه تبلیغاتی به کار رفته در این کمپین می گوید: از لحاظ رسانه  هزینه زیادی برای این کمپین شده است. پس نتیجه چنین هزینه ای حتماً باید افزایش دو برابری کاربران این وب سایت باشد که امیدوارم این اتفاق افتاده باشد. البته مجریان این کمپین می توانستند برای کاهش هزینه سراغ رسانه های دیگر تبلیغاتی مانند استرابوردها نیز بروند و کمتر از بیلبوردها استفاده کنند.

علاوه براین موارد، نکته دیگری که می توان در مورد این کمپین اشاره کرد، ظاهر آگهی ها است. قبلا اشاره شده که به نظر این کمپین هدف برندینگ را نیز دنبال می کند. این درحالی است ظاهر آگهی های منتشر شده در طرح های این کمپین با آن چیزی که مخاطبان در وب سایت می بینند، کمی متفاوت است. البته این شیوه عملکرد مطمئناً به خاطر گروه مخاطبانی  است که وب سایت شیپور هدف قرار داده است.

از ظواهر آگهی ها مشخص است که شیپور در این کمپین آگهی های روزنامه همشهری را نیز هدف قرار داده و سعی کرده ظاهر طرح ها را شبیه آگهی های این روزنامه کند تا مخاطبان آن را نیز به سمت خود جلب کند. این شیوه اجرا جالب است ولی امکان دارد هویت برند را تحت تأثیر قرار دهد.

مشاور درباره این سؤال که آیا این طرح آگهی ها امکان دارد طرح آگهی های وب سایت دیوار رقیب شیپور را نیز تداعی کند یا خیر، می گوید: لوگوی شیپور آنقدر در طرح بزرگ نمایی شده که مخاطب چنین برداشتی را نکند ولی با این حال طرح آگهی های مورد نظر می توانست از لحاظ گرافیکی بهتر طراحی شود.

مشاور در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد مخاطبان با دیدن قیمت و تصویر برخی از محصولات به صحت اطلاعات مندرج شده در وب سایت شک کنند و اعتمادشان نسبت به این برند کمتر شود، می گوید: در این کمپین سعی شده مستندسازی شود و از آگهی هایی استفاده شود که مخاطبان در وب سایت منتشر کرده اند. به همین دلیل شاید تعداد کمی از مخاطبان به صحت اطلاعات شک کنند.

مهم این است که مخاطبان با دیدن کمپین متوجه می شوند که برای یافتن هر محصولی می توانند سراغ این وب سایت بروند. کسب وکارهایی مانند شیپور در خریدوفروش محصولات فقط نقش واسطه را بازی می کنند. در نتیجه مخاطبان باید بعد از ورود، خودشان دقت لازم را داشته باشند.

مشاور در پایان می گوید: در این کمپین هدف و ایده به خوبی هدایت شده و اگر بازدیدکنندگان وب سایت شیپور نیز افزایش پیدا کنند، هدف مورد نظر نتیجه بخش نیز بوده است.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد