درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:13   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25004صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 7 مرداد 1395 - 19:50
روابط عمومی ها بی اخلاقی می کنند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سایت استان، *فاطمه رشیدی- چندیست شیوه غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای در میان روابط عمومی‌های استان باب شده است و ظاهراً باید خود رسانه‌ها جلوی آن را بگیرند و با روندی که می‌بینم این رویه غیرحرفه‌ای به مذاق بعضی رسانه‌ها نیز خوش آمده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سایت استان، *فاطمه رشیدی- چندیست شیوه غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای در میان روابط عمومی‌های استان باب شده است و ظاهراً باید خود رسانه‌ها جلوی آن را بگیرند و با روندی که می‌بینم این رویه غیرحرفه‌ای به مذاق بعضی رسانه‌ها نیز خوش آمده است.

خبری در سایتی منتشر می‌شود
روابط عمومی سازمان ذیربط جوابیه‌ای تنظیم می‌کند. ازآنجایی‌که همه مدیران روابط عمومی برای خود یک سایت خبری راه انداخته‌اند، ابتدا جوابیه را در رسانه خود منتشر می‌کنند. در جوابیه خود انواع و اقسام تهمت و افترا نثار سایت منتشرکننده خبر کرده و بعد لینک آن را در فضاهای مجازی انتشار می‌دهند و انتظار دارند رسانه اصلی جوابیه آن‌ها را منتشر کند.

در این میان برخی سایت‌ها که به پسماند خوری عادت کرده‌اند درحالی‌که حتی جرئت بازنشر خبر از روی رسانه اصلی را ندارند، جوابیه را با افتخار منتشر کرده و لینک آن را نیز توزیع می‌کنند.

آنچه مرا بر آن داشت که این یادداشت را بنویسم اتفاقی است که در دو هفته گذشته دو بار تکرار شده است. سایت استان خبرهایی را منتشر کرده است و مدیران این سازمان‌ها بدون اینکه به سایت استان و سؤالاتش پاسخ دهند جوابیه‌های سراسر توهین و افترا خود را در سایت دیگری منتشر کرده‌اند.

چگونه است مدیرانی که در جوابیه‌های بلند و بالای خود رسانه‌ها را متهم به بی‌سوادی و بی‌اطلاعی می‌کنند از بی‌اطلاعی روابط عمومی‌های خود صحبت نمی‌کنند.

اگر رسانه‌ای مطلبی را منتشر می‌کند حتماً سؤال یا مطالبه‌ای پشت آن است. رسانه نماینده افکار عمومی است و بر اساس مستندات صحبت می‌کند شاید مستنداتش اشتباه باشد و یا در این میان سو تفاهمی پیش آمده باشد، اما منجر به شفاف‌سازی می‌شود. به‌گونه‌ای که رسانه با انتشار یک خبر به آن سازمان اطلاع داده است که درباره فلان موضوع ابهامی وجود دارد و با نشر جوابیه این فرصت را به آن سازمان داده که ابهام را از میان بردارد.

روابط عمومی اگر آن موضوع برایش اهمیت دارد باید جوابیه را به همان رسانه بدهد دلیلی ندارد در رسانه دیگری جواب رسانه را بدهد و رسانه‌ها را روبروی هم قرار دهد. اگر موضوع بی‌اهمیت است هم باید سکوت کند.

یک توضیح برای مدیرانی که انتظار دارند جوابیه‌شان در رسانه‌ها منتشر شود:

وقتی رسانه‌ای خبر را منتشر کرد، اگر نسبت به آن خبر اعتراضی دارید برای تأثیرگذاری بیشتر در کمتر از 8 ساعت پس از انتشار خبر جوابیه را تنظیم کرده و مستقیماً ابتدا با سایت اصلی تماس بگیرید و از وی بخواهید آن را منتشر کند. وقتی سایت اصلی جوابیه را منتشر کرد به‌موجب قانون مطبوعات همه رسانه‌هایی که خبر را بازنشر کرده‌اند موظف‌اند جوابیه را نیز بازنشر کنند. در این میان وظیفه روابط عمومی این است که رصد کند ببینید همه جوابیه را بازنشر کرده‌اند یا نه.

یک توصیه به رسانه‌ها:
وقتی خبری در سایتی منتشر شد اگر برای شما نیز مهم است پس آن را با ذکر منبع بازنشر دهید. اگر جوابیه برایتان آمد تا زمانی که سایت اصلی جوابیه را منتشر نکرده است شما آن را منتشر نکنید این‌ها اصول حرفه‌ای است نه توصیه دوستانه. هرچقدر بازار رقابت رسانه‌ای داغ باشد دلیلی ندارد جوابیه‌ای که سراسر افترا و توهین به سایت و رسانه همکارتان را منتشر کنید.

پی‌نوشت: سایت استان به‌هیچ‌عنوان جوابیه‌ای که را که در رسانه دیگری منتشرشده، منتشر نخواهد کرد چراکه اعتقاد دارد با این کار مهر تائیدی بر همه تهمت‌های ناروای ادارات و سازمان‌ها هنگام کم‌آوردن- بدون اشاره به ضعف‌های سازمان و روابط عمومی‌هایشان –زده است.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد