درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 11:19   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25000صفحه نخست » پنجشنبه، 7 مرداد 1395 - 19:11
ثبت 61هزار میلیارد تومان خرده فروشی الکترونیک در سال گذشته
ما در سال 94 حدود 160 میلیون تراکنش خرید الکترونیکی داشتیم. یعنی هر ایرانی به طور متوسط دو خرید الکترونیکی داشته است. اگر ضریب نفوذ اینترنت و نیز شمار خریداران دیجیتال که حدود 25 میلیون نفر هستند را مبنا قرار دهیم، هر خریدار به طور متوسط 6 خرید الکترونیکی انجام داده است.
  

 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: در سال 94 حدود 61هزار میلیارد تومان خرده فروشی الکترونیک در کشور ثبت شده است. این عدد چیزی معادل 1.1 حجم خرده فروشی الکترونیک دنیاست.

محمد گرکانی نژاد در گفتگو با خبرنگار سیناپرس، با اشاره به جایگاه رو به رشد تجارت الکترونیک در جهان امروز، اظهار کرد: هم اینک تجارت الکترونیک به آرامی در حال جایگزینی تجارت سنتی است. وقتی شما به رتبه بندی های چندسال اخیر نگاه می کنید، در می یابید که در بین شرکت های برتر جهان، شرکت های فعال در حوزه IT و تجارت الکترونیک حضور چشمگیری دارند. شرکت هایی چون گوگل، مایکروسافت و اپل از جمله این شرکت ها هستند.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با بیان اینکه در حال حاضر موتور محرکه بخش های مختلف از جمله گردشگری و بانکداری، تجارت الکترونیک است، خاطرنشان کرد: یکی از 30 شرکت برتر دنیا، شرکت «دیزنی» است که به واسطه محصولات انیمیشن خود شهرت جهانی دارد اما دلیل حضور این شرکت در جمع برترین های جهان، پرداختن به حوزه تجارت الکترونیک است. در این فهرست، غول های بزرگ نفتی و صنعتی جهان جزو 3 شرکت اول نیستند و از رتبه چهارم است که شاهد حضور این شرکت ها هستیم. این موارد جایگاه محکم تجارت الکترونیک در سطح جهان را نشان می دهد.

وی افزود: خوشبختانه در کشور ما هم تجارت الکترونیک مورد توجه قرار گرفته است. مردم به عنوان مخاطبان اصلی تجارت الکترونیک در بخش خرده فروشی، استقبال فوق العاده ای داشتند. در حال حاضر حجم خریدهای خرده فروشی الکترونیک در کشور ما بسیار قابل توجه است.

گرکانی نژاد در ادامه تصریح کرد: آمارها حکایت از آن دارد که در سال 94 حدود 61هزار میلیارد تومان خرده فروشی الکترونیک ثبت شده است. این عدد چیزی معادل 1.1 حجم خرده فروشی الکترونیک دنیاست. با عنایت به اینکه ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم، نشان می دهد که در جایگاه مناسبی قرار داریم اما تصور می شود که ظرفیت کشور ما خیلی بیش از اینها باشد.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای اصلاح این تصور عمومی که تجارت الکترونیک از اطمینان لازم برخوردار نیست، چه باید کرد؟ گفت: اگر بخواهم از منظر قانونی پاسخ بدهم باید بگویم که ما در کشور، قانون تجارت الکترونیک داریم. در این قانون که از سال 1383 به تصویب مجلس رسیده است، مسایل مربوط به حمایت از مصرف کننده و سایر جوانب مورد نیاز به طور کامل دیده شده است. پس اگر کسی در چارچوب قانون کار کند و در چارچوب قانون خرید کند، نگرانی نخواهد داشت. در این قانون پیش بینی هایی شده که نهایتا ما به چیزی به نام «نماد اعتماد الکترونیکی» برخورد می کنیم. نماد اعتماد آن چیزی است که هر شخص فعال در این حوزه باید آن را اخذ کند تا از حمایت های قانونی به عنوان یک فعال حوزه کسب و کار الکترونیکی برخوردار گردد و خریداران هم باید دقت کنند که نماد اعتماد وجود داشته باشد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته من قبول دارم که ممکن است در تجارت و هرگونه خرید و فروش، شکایت ها و حتی سواستفاده هایی به وجود آید. مگر در مدل سنتی ممکن نیست؟ مهم این است که قوانین در صورت رعایت چارچوب ها، حمایت می کنند. اگر به عنوان یک خریدار از سایتی خرید کنید که نماد اعتماد ندارد، ممکن است قانون نتواند از شما حمایت کند. پس در موقع خرید به وجود نماد اعتماد الکترونیکی و نیز اصل بودن آن که البته کار دشواری نیست، توجه کنید.

گرکانی نژاد افزود: ما در سال 94 حدود 160 میلیون تراکنش خرید الکترونیکی داشتیم. یعنی هر ایرانی به طور متوسط دو خرید الکترونیکی داشته است. اگر ضریب نفوذ اینترنت و نیز شمار خریداران دیجیتال که حدود 25 میلیون نفر هستند را مبنا قرار دهیم، هر خریدار به طور متوسط 6 خرید الکترونیکی انجام داده است. این نشان می دهد که خرید الکترونیک در کشور قابل اعتماد است. ضمن اینکه این آمار منهای خریدهای مربوط به شارژ و پرداخت قبوض و... است.

گفتگو: سید احمد طبایی

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  راهنمای کوتاه بحران


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد