درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:22   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24969صفحه نخست » ادامه مطلب دوسه شنبه، 5 مرداد 1395 - 13:03
طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی تقدیم مجلس شد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی تحویل مجلس شورای اسلامی شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی تحویل مجلس شورای اسلامی شد.


به گزارش شارا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در بازدید از دفتر مدیریت خبرگزاری فارس مازندران در ساری، اظهار کرد: بررسی طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی در مجلس شورای اسلامی با امضای ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رشد زیادی در حوزه فناوری اطلاعاتی در کشور به‌وجود آمده و ابزارهای اطلاعات جمعی در حال رشد است، قانون فعلی پاسخگوی نیاز فعلی رسانه‌ها و دغدغه‌های اجتماعی مردم در این حوزه نیست.


عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قانون موجود در بعد نظارت و حمایت نمی‌تواند دغدغه فعالان اصلی رسانه‌ها را تأمین کند.


این مسؤول یادآور شد: طرح بررسی قانون جامع رسانه‌ها در هفت فصل و با توجه به کارکرد رسانه‌ها در اشکال مختلف تهیه و تقدیم مجلس شد.


یوسف‌نژاد اضافه کرد: در این طرح درباره نوع فعالیت رسانه‌های همگانی که توسط صاحب‌ امتیاز و مدیر مسؤول به منظور انتشار در رسانه‌های مختلف انتخاب می‎شود، اظهارنظر شد.


وی ادامه داد: در قانون جامع رسانه‌های کشور به نحوه فعالیت و نوع حمایت از رسانه‌هایی که در گستره سراسری، محلی و بین‌المللی فعالیت می‎کنند، طرح و برنامه و قوانین مدون پیش‌بینی شد.


نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه رسالت رسانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران تنویر افکار عمومی، افزایش دانش مردم و مقابله با تهاجم فرهنگی است، در کنار این موارد باید تلاش شود که زمینه فکری مناسبی برای توسعه وحدت ملی و پرهیز از مرزبندی تفرقه‌انگیز قومی، دینی و مذهبی در برنامه کاری متولیان رسانه قرار گیرد.


این مسؤول بیان کرد: در این طرح مسائلی مانند شرایط اعطای مجوز به رسانه‌ها، چگونگی انتشار و صدور مجوز‌ها، موقعیت صاحب‌امتیاز و نیز آئین‌نامه‌های موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


یوسف‌نژاد اضافه کرد: در طرح جامع رسانه‌ای که قرار است در مجلس بحث شود، شرایطی که صاحب‌امتیاز باید داشته باشد از نظر علمی و شرایط عمومی کشور نیز مدنظر قرار می‌گیرد.


وی خاطرنشان کرد: در این طرح صاحب امتیاز باید صلاحیت علمی با مدرک کارشناسی ارشد یا معادل حوزوی برای رسانه‌های عمومی و نیز دکتری و معادل حوزوی برای رسانه‌های تخصصی را داشته باشد.


عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به لحاظ حقوقی نیز متقاضی باید دارای شرایط خاصی باشد که این موضوع در اساسنامه انتشار رسانه‌ها مورد توجه است، از طرفی زمینه فعالیت رسانه با شخص حقوقی در این قانون مدنظر است، همچنین در این طرح اعضای هیأت مدیره باید دارای شرایط خاص باشند.


این مسؤول با بیان اینکه در این قانون مدیر مسؤول نیز باید دارای شرایط خاص قانونی باشد، افزود: داشتن حداقل مدرک کارشناسی و حداقل پنج سال پروانه رسانه‌نگاری در این طرح برای مدیر مسؤول پیش‎بینی شد.


یوسف‌نژاد اضافه کرد: در این قانون، حقوق و تکالیف رسانه‌ها در برابر حاکمیت و حقوق و تکلیف رسانه‌ها در برابر مردم نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


وی با بیان اینکه تکلیف هیأت عالی نظارت بر مطبوعات نیز در این طرح مشخص شد، گفت: در سطح کلان و کشوری این موضوع مورد بحث قرار گرفت که نظارت بر عملکرد رسانه‌های به‌صورت سراسری و استانی مورد بحث است.


عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قانون فعلی در حوزه رسانه‌ها مربوط به سال ۷۹ است و بنا داریم با ارائه این طرح در مجلس قانونی تصویب شود که کارکردهای رسانه‌های کشور را افزایش دهد.


این مسؤول بیان کرد: این طرح به مجلس پیشنهاد شد، انتظار است که اساتید دانشگاه‌ها و شخصیت‌های که در عرصه فرهنگی به ویژه در حوزه رسانه مشغول فعالیت هستند نسبت به اصل طرح اظهارنظر کنند.


یوسف‌نژاد ادامه داد: طرح جامع در دست بررسی را برای دریافت دغدغه‌های فعالان عرصه رسانه به صورت مکتوب در اختیار فعالان رسانه‌ای کشور نیز قرار می‎دهیم تا قانونی باکیفیت و اثرگذار در این زمینه تصویب شود.


وی در پایان گفت: طرح تهیه شده قانون جامع رسانه‌ای در حال حاضر با ۷۲ ماده تحویل مجلس شده و در مشورتی که قرار است با فعالان رسانه‌ای کشور در این ارتباط بگیریم نسبت به افزایش و یا کاهش مفاد این قانون نیز بحث و بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد