درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 11:11   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24942صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 4 مرداد 1395 - 10:55
تأثیر روابط عمومی ادارات در ترویج امربه معروف و نهی از منکر
جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا برگزار شد در این جلسه بر اهمیت اجرای امربه معروف و نهی از منکر و تأثیر روابط عمومی ادارات به این دو واجب تأکید شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، حجت‌الاسلام سیف الله یعقوبی عصر دیروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو واجب الهی به شمار می‌روند که زمینه‌ساز اجرا و اقامه سایر واجبات و احکام الهی هستند، اظهار داشت: این دو فریضه الهی تحت شرایط و در مواقع خاص بر بعضی افراد واجب می‌شود و سبب کاهش منکرات و افزایش معروفات می‌شود.

وی تصریح کرد: در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش بسیاری برای احیای برخی از واجبات فراموش شده دینی انجام شده که احیای زکات و احیای امر به معروف و نهی از منکر از جمله آنها است.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر یک نهاد نظارتی و سازمان یافته برای بررسی وضعیت اجرای این دو واجب الهی در جامعه اسلامی است، اجرای این دو فریضه بر عهده نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی است.

وی درباره شرایط وجوب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: در کتب و رسایل فقهی شرایط و احکام بسیاری برای وجوب، شیوه اجرا و افرادی که به اقامه این فریضه مکلف می‌شوند آورده شده که نشان دهنده ارزش و اهمیت دین اسلامی برای این دو فریضه الهی و دقت نظر به کار رفته برای اجرای آنها است.

یعقوبی گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو واجب دینی که در محیط اجتماعی اجرا می‌شود با هدف اصلاح وضع مردم و سر و سامان دادن با امور جاری اجتماعی وضع شده و اگر براساس دستورات و قوانین دینی وارد شده اجرا نشود، نه تنها مفید و اثر بخش نیست بلکه در برخی موارد آثار و تبعات منفی زیادی به دنبال دارد که از انجام منکر در حالت عادی بدتر است.

وی بیان کرد: افرادی که به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر انتخاب می‌شوند و یا اگر مردم مؤمن جامعه برای اقامه این فریضه و عمل به دستور خداوند پیشگام شدند باید عالم به منکرات و معروفات بوده و تمامی شرایط و احکام دایر بر این دو فریضه را بدانند.

امام جمعه شهرضا افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید احتمال تأثیرگذاری از اقدام به امر و نهی را بدهند به این معنی که فردی که برای ادای این فریضه اقدام می‌کند باید یقین نسبی حاصل کند که اگر امر به معروف و نهی از منکر کرد، حرف او و فعل او مؤثر است و مانع ارتکاب منکر یا سبب اجرای معروف می‌شود، البته در بیشتر موارد اقدام به امر به معروف یا نهی از منکر اثر بخش بوده و در اصلاح وضع موجود مؤثر است.

وی گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر باید یقین حاصل کند که فردی که این گناه را انجام می‌دهد استمرار در گناه دارد، بنابراین اگر یقین نداریم که فردی استمرار در گناه دارد نباید آبروی او را ببریم زیرا یکی از دیگر از شرایط اقامه این دو فریضه، نداشتن مفسده است، به این معنی که باید به گونه‌ای عمل شود که مفسده و آشوبی در نتیجه امر به معروف و نهی از منکر ایجاد نشود.

فرماندار شهرضا در ادامه جلسه، بیان کرد: روابط عمومی ادارات شهرستان تأثیر به‌سزایی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر دارند، تمامی اموری که برای اصلاح جامعه نیاز است از طریق روابط عمومی ادارات قابل انتقال به مردم است اما متأسفانه ضعف روابط عمومی‌ها مانع از تحقق کامل این مسئله می‌شود.

محسن گلابی گفت: یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر سد معبر برخی از کسبه برای مردم است، در شهرضا به دلیل غلبه اعتقادات مذهبی مرد اگر کسبه و بازاریان بدانند این عمل آنها شرعاً حرام است از این عمل خودداری می‌کنند.

وی بیان کرد: در جلساتی که به منظور ترویج یکی از معروفات اسلامی برگزار می‌شود باید از گروه‌هایی که به این دستورات عمل نمی‌کنند دعوت کنیم اما متأسفانه ما از افرادی که خودشان به معروفات عمل می‌کنند دعوت می‌کنیم.

فرماندار شهرضا بیان کرد: ارتکاب منکر تنها محدود به مردم نیست، مسئولان هم ممکن است اینگونه اقدامات را انجام دهند، عدم اجرای مصوبات اداری که برای اصلاح امور مردم وضع می‌شود نیز نوعی منکر است که باید از آن اجتناب کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا نیز در این جلسه اظهار داشت: متأسفانه گاهی در جامعه ما دروغگویان تشویق و راست گویان تنبیه می‌شوند، البته این یک اشکال تاریخی و فرهنگی است که در بعضی مواردوجود دارد.

محمدعلی جعفری افزود: ما بیشتر نهی از منکر کرده‌ایم تا امر به معروف، قوانین و مقررات باید به گونه‌ای وضع شود که در همه جا افرادی که به اخلاق و موازین اسلامی و انسانی پایبند هستند، تشویق شوند.

وی تصریح کرد: باید از شعار زدگی پرهیز کنیم، نباید امور اجرایی تنها به ارسال گزارش به مقامات مافوق منحصر شود، باید مشکلات مردم را به شیوه اصولی و زیر بنایی حل کنیم.

 

منبع: تسنیم

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد