درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:13   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24927صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 4 مرداد 1395 - 07:48
نه « دسترسی» به رسانه ها داریم «نه مالکیت»؛ راهکار تعامل چیست؟
جواد گودرزی - کنشگران فرهنگی سازمان ها که هم با سازمان آشنا هستند هم افکار عمومی را می شناسند و وظیفه آنها نیز جز تنظیم ارتباطات درون و برون سازمانی نیست. همان ها که در جایی به نام روابط عمومی کارمی کنند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مباحث اساسی و تاثیر گذار در مطالعات ارتباطی که نقش بسزایی دربرقراری تعامل با مخاطبان عام و خاص دارد، چگونگی بهره برداری از ظرفیت و قابلیت رسانه هاست که کنشگران فرهنگی شاغل در این حوزه ها را با چالش های جدی مواجه کرده است. ازسویی صاحبان رسانه ها به لحاظ شیوه ها و خط مشی های انتخابی - و یابعضا اجباری به لحاظ قوانین و مقررات – متعهد به اجرای برخی از سیاست ها ی از قبل تعیین شده اند که این موضوع بعضا منجر به در خطر افتادن منافع مخاطبان – یا مشتریان- در کوتاه مدت و یا بلند مدت می شود و از دیگر سو مخاطبان به دلایل مختلفی محتاج اطلاعات بعضا متفاوت اندتا علاجی باشد برای برطرف کردن نیاز و عطش سیری ناپذیر آنها، که از مهم ترین می توان به تقویت و افزایش «آگاهی » در همه زمینه ها اشاره کرد. جدای از پردازش توام با بررسی علمی و اساسی این موضوع- که قطعا در این وجیزه کوتاه نمی گنجد – موضوعی که می توان به آن تاکید کرد این است که : چگونه می توان از رسانه ها برای «باز نمایی» و «باز آفرینی» موضوعات مختلف استفاده کرد؟


پاسخ به این پرسش هرچند همانگونه که گفته شد نیازمند واکاوی و بررسی های جزئی بیشتر است اما در یک نظر کلی می توان برای روشن شدن برخی از زوایای پنهان و کمتر پرداخته شده این موضوع ، مانند دو عنصر« دسترسی» و « مالکیت » رسانه ها پرداخت که بی شک تاثیر قابل توجهی بر شناخت عوامل تاثیر گذار در تولید محتوا دارد .


تردیدی نیست که مطالعه این عناصر بدون توجه به شاخصه هایی مانند «طبقه» ، «جنسیت» و «نژاد» به عنوان مکمل عامل اصلی یعنی « قدرت » امکانپذیر نیست ،چراکه تمامی انسانها بنا به شاخصه هایی مانند درآمد و شغل و هزینه و رفاه متعلق به طبقات مختلف اجتماعی مختلف اند و بناهمین وابستگی با توجه به جنسیت و نژاد (مجاورت جغرافیایی و معنوی) خود خواهان مطالب متناسب با این حس تعلق در رسانه های مختلف اند . تاکید اصلی عنصر «دسترسی» _ که ناشی از عواملی مانند سواد و تجربه و موقعیت جفرافیایی و... است _ ،بر چگونگی استفاده از رسانه ها است به گونه ای که مخاطبان گوناگون بتوانند به رسانه های مختلف دسترسی داشته باشند و یا اینکه صاحبان رسانه ها ترتیبات و زمینه های لازم را برای دستیابی و دسترسی بیشتر و بهتر مخاطبان خود به رسانه اختصاصی فراهم آورند و تاکید اصلی عنصر« مالکیت» که می تواند ناشی از ثروت و قدرت و.. باشد بر چگونگی در اختیار داشتن رسانه ها است به گونه ای که صاحبان هر رسانه ای چه قواعد ومقررات ، خطی مشی ها و حتی ترتیبات سخت افزاری و نرم افزاری و مغز افزاری را برای تحقق اهداف و نگرش های مختلف می چیند.پس از طرح این مقدمه _ شاید طولانی _ می توان سوالاتی را طرح کرد که مدیران حرفه ای روابط عمومی را مجاب می کند چگونه با رسانه ها در تعامل باشند.


- آیا می توان دو عنصر دسترسی و مالکیت رسانه هارا با توجه به توضیحات پیشگفت و با رعایت ساختار، گرایش ها و فرایندهای حاکم ، در ررسانه های حال حاضر کشور ایران نیزتعمیم داد؟


- در صورت حاکمیت این موضوع بر رسانه های کشور ، چگونه می توان از یک طرف صاحبان رسانه ها را مجاب کرد تا نسبت به طرح موضوعات مرتبط با حوزه تخصصی اقدام نمایندو از طرف دیگر مخاطبان رسانه ها رابه مطالعه مطالب تخصصی حوزه ها تشویق و یا ترغیب کرد؟


- با عنایت به رویکرد تبلیغاتی که برخی ازروابط عمومی های نهادها و شرکت های متکی بر بنگاه داری در پیش می گیرند نقش تبلیغات در این عرصه در چه جایگاهی قرار می گیرد؟


- تکلیف رسانه ها/ شبکه های اجتماعی _ فارغ از صحت و دقت مطالب منتشر شده در آنها _ که قاعدتادغدغه ای نسبت به عنصر« دسترسی به رسانه ها» ندارند در این شرایط چگونه است؟


- و دهها سوال دیگر
بررسی رسانه های تاثیر گذار – که با گذشت حدود 195سال از پیدایش روزنامه در ایران هنوز نمی توان به محتوای یکی از آنها بطور کامل اعتماد کرد- و البته سنتی ما نشان میدهد که تداوم حیات نه چندان موفق آنها نیز بدون وابستگی به طبقه حاکم و یا ثروت امکانپذیر نبوده است و اگر هم در دوران کوتاهی شاهدظهو و بروز چنین رسانه هایی بوده ایم از تیغ تیز متعلقین به این طبقات به سلامت نگذشته است بنابراین محتواهای این رسانه ها نیز بی ارتباط با این طبقات نمی تواند باشد.


با توجه به این موضوع - و اگر استثاهای زمانی را کنار بگذاریم - منطقا نمی توان از رسانه هایی که قاعدتا مسوولیت بازنمایی اندیشه های طبقات حاکم(قدرت و ثروت) را برعهده دارند انتظار داشت که بی توجه به این منافع در راستای رضایت مخاطبان/مشتریان خود گام بردارند هرچند که فلسفه پیدایش آنها نیز در این چارچوب نمی گنجد.و اگر هم تبلیغاتی در این عرصه صورت می گیرد مطابق با مطامع صاحبان این طبقات است.


حال تکلیف چیست؟ به بیان دیگر چه روش هایی را می توان برای بهره گیری از رسانه ها در چنین شرایطی دنبال کرد؟ قاعدتا یاباید به طرف گرایش های سیاسی- اقتصادی رسانه ها غش کردو یا مستقل بوده و بر اساس آموزه های رسالت گونه خود به بهره گیری حداقلی از رسانه ها قناعت کرد ،در این بین کارکرد روابط عمومی هایی که خود مستقلا رسانه ای ندارند و یا بصورت غیر مستقیم به رسانه ای وابسته نیستند ، خط و خطوط رسانه ها را نمی شناسند و البته به توقعات – بعضا نابجا- رسانه ها نیز وقعی نمی نهند ،مشخص است آنها با بایکوت خبری مواجه می شوند و کنج عزلت پیشه میگیرند و براین اساس نمی توانند از قابلیت ها و ظرفیت های اطلاع رسانی رسانه ها – حتی در حد بضاعت- بهره گیری کنند.


باور نگارنده این است که می توان بدون توجه به این نگاه شاید بد بینانه ، بر تولید محتواهای تاثیر گذار، مخاطب/مشتری پسند تاکید کرد.با این رویکرد ،عرضه کنندگان محتوا به مردم-شما بخوانید رسانه – در بازه های زمانی طولانی مدت به شما گرایش پیدا خواهند کردو این امر میسر نخواهدشد مگر با اعتماد به تولید کنندگانی که قطعا مهم ترین سرمایه های سازمانند، مغز افزارهایی که بار تولید محتواهای قابل عرضه بر دوش آنهاست.

 

کنشگران فرهنگی سازمان ها که هم با سازمان آشنا هستند هم افکار عمومی را می شناسند و وظیفه آنها نیز جز تنظیم ارتباطات درون و برون سازمانی نیست. همان ها که در جایی به نام روابط عمومی کارمی کنند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد