درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:48   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24920صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 3 مرداد 1395 - 13:52
تلفیق بهینه‌سازی موتور جستجو و روابط عمومی: فرصت‌هایی برای نمانام‌ها
با بینش‌هایی از اَبی بیرو، مدیر محتوای عملکرد - در حالی که روابط عمومی برای علائم تجاری پوشش ضروری رسانه‌ای و آگاهی عمومی را فراهم می‎‌آورد، بهینه‌سازی موتور جستجو با افزایش امکان دیده شدن در صفحه نتایج موتور جستجو، فرصت‌های مزبور را تقویت می‌کند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حالی که روابط عمومی برای علائم تجاری پوشش ضروری رسانه‌ای و آگاهی عمومی را فراهم می‎‌آورد، بهینه‌سازی موتور جستجو با افزایش امکان دیده شدن در صفحه نتایج موتور جستجو، فرصت‌های مزبور را تقویت می‌کند. نمانام‌ها(برندها) باید از تلفیق بهینه‌سازی موتور جستجو و روابط عمومی برای حد�'اکثر آگاهی از نمانام و ترافیک اجتماعی/ وبسایت استفاده کنند.


برای این کار، نمانام‌ها باید بر تدابیر زیر تمرکز داشته باشند:
• مدیریت شهرت
• فرصت‌هایی برای پیوندها
• بهینه‌سازی اعلامیه‌های مطبوعاتی
• بهینه سازی برای خبر گوگل

تلفیق بهینه‌سازی موتور جستجو و روابط عمومی
مدیریت شهرت

از وجوه مهم�' روابط عمومی مدیریت شهرت است، که با استفاده از بهینه‌سازی موتور جستجو می‌توان تحت کنترل و نظارت قرار داد. با اجرای راهبردهای معی�'ن، نمانام‌ها می‌توانند حضور، برجستگی و رتبه‌بندی صفحات مثبت وبسایت را افزایش دهند، و در عین حال فهرست‌بندی‌های منفی را در صفحه نتایج موتور جستجو به اقلام پایین‌تر سوق داد. این کار با استفاده از (1) رسانه‌های اجتماعی و (2) خبرها قابل حصول است:


(1) حضور در رسانه‌های اجتماعی
نمانام‌ها باید اطمینان یابند که دارای حضور اجتماعی و ارتباطات اجتماعی عمده باشند. راه‌های متعد�'دی برای ترویج علائم ارسالی در صفحۀ نتایج موتور جستجو وجود دارد:
• بهینه‌سازی و ایجاد پیوندهای درون‌ساخت برای پروفایل‌های موجود و تازه ایجاد شدۀ اجتماعی


• از آنجا که مدیران ارشد اجرایی مستقیماً با سازمان در ارتباط هستند، نمانام‌ها باید بر بهینه‌سازی صفحات موجود رسانه‌ای خود و نیز ایجاد پروفایل‌های اجتماعی دارای علامت تجاری که ممکن است از نظر دور بماند بپردازند. این به افزایش حضور آنها در صفحۀ نتایج موتور جستجو و در عین حال پایین آوردن نتایج با ربط و تناسب کمتر کمک کند. توضیحاً، تیم محتوای عملکرد ما از این تاکتیک استفاده کرد و توانست فهرست‌بندی منفی ارباب رجوع را از رتبۀ #3 در صفحۀ نتایج موتور جستجوی گوگل به #8 (که بدون پایین‌تر رفتن نتوان دید) رساند. فهرست‌بندی منفی دیگری در صفحه او�'ل برای همان ارباب رجوع را توانست به صفحه سوم سوق دهد.


• بهینه‌سازی ویدیوهای یوتیوب که در برخی کانال‌های اجتماعی درج می‌شود. به طور اخص�'، نمانام‌ها باید بر یک ویدیو تمرکز نمایند و پیوندهای اضافی و بازدیدهای دیگر را به سوی آن سوق دهند. از آنجا که ویدیوها نوعاً در رتبه‌بندی بالایی در صفحه نتایج موتور جستجو قرار می‌گیرند، سوق دادن ترافیک مراجعه به یک صفحۀ خاص�' می‌تواند به پایین‌تر سوق دادن محتوای منفی کمک کند.


(2) افزایش حضور در خبرها و سخن گفتن‌ها
موتورهای جستجو به طور مداوم در صدد یافتن محتوای تازه و مرتبط هستند. نوعاً، بخش "خبر" درون صفحۀ نتایج موتور جستجو می‌تواند دیگر رتبه‌بندی‌های جستجو را پایین براند. همچنین، برنامه‌های سخنرانی و همایش‌ها غالباً صفحاتی را به اجرا می‌گذارند که به سخنرانان و عرضه کنندگان مطالب اختصاص یافته است. این صفحات غالباً در صفحۀ نتایج موتور جستجو رتبۀ بالایی دارند، بخصوص اگر که جلسه یا برنامه دارای میزان معتنابهی پوشش رسانه‌ای باشد.


با پیوند متقابل محتوای خبر به محتوای اجتماعی، نمانام‌ها همچنین می‌توانند سنجش قدرت پیوند را ایجاد کنند و چون این محتوا در اختیار گذاشته می‌شود، قابلیت رؤیت افزایش می‌‎یابد، بنابراین تقویت ارتباط با نمانام و ایجاد قابلیت رؤیت بیشتر در صفحۀ نتایج موتور جستجو حاصل می‌گردد.

فرصت‌هایی برای پیوندهای وبسایت
با تبلیغ محتوا، ارزش زیادی بر اهم�'یت پیوندهای مربوط به وبسایت نمانام گذاشته می ‎شود. پیوند دادن به صفحات مرتبط می‌تواند به تقویت موضوع کمک کند.


غیر از ایجاد محتوای مرتبط و آموزنده، گوگل بر مرتبط بودن پیوندهای داخل مقاله نیز برای تعیین رتبه‌بندی‌ها در صفحه نتایج موتور جستجو مت�'کی است. اگر مقاله‌ای دارای پیوندهای بسیار زیاد و/ یا پیوندهای غیرمرتبط باشد، گوگل آن را به عنوان مشکوک علامت زده به ردیف‌های پایین رتبه‌بندی سوق می‌دهد. ام�'ا اگر مقاله‌ای حاوی پیوندهای کافی با محتوا و سنجش مرتبط باشد، نگاه گوگل به آن عالی خواهد بود.


ابزاری که برای کنترل سنجش پیوندها زیاد به کار می‌رود Open Site Explorer است. این ابزار می‌تواند به نمانام‌ها کمک کند دربارۀ گسترۀ صفحه، سنجش صفحه، ثبت پیام‌های ناخواسته و دیگر سنجش‌ها کمک کند. با تعم�'ق بیشتر در گزارش و تحلیل، نمانام‌ها می‌توانند اط�'لاعات بیشتری دربارۀ سایت خود و راه‌های بهبود پیوندها کسب کنند. پیوندهای درون‌ساخت، که پیوندهایی هستند که به وبسایت نمانام از ایستگاه دیگری اشاره دارند، تأثیری بارز بر رتبه‌بندی‌های صفحۀ نتایج موتور جستجو می‌گذارند.


نمانام‌ها باید با شناسایی فرصت‌های پیوندهای نویدبخش از منابع مشروع قانونی شروع کنند. برای این کار، نمانام‌ها باید ناظر به کانال‌های متفاوت باشند:
• دارایی‌های تحت تمل�'ک: دریابید که کدام یک از شرکا در حال حاضر با شما پیوند ندارد (میکروسایت‌ها، حمایت‌های مالی، و غیره)
• اشارات بدون پیوند: هرگونه اشارت مثبتی به مؤس�'سۀ خود را پیدا کنید (خبرها، وبلاگها، فهرست‌های مؤس�'سات تجاری، بررسی‌ها، و غیره)
• محتوای مرتبط: هر گونه محتوایی را که به به بازارگاه نمانام شما مرتبط باشد یا ارتباط عمودی داشته باشد بیابید.
• بررسی پیوند و برداشتن آن: در صورتی که عملی باشد، نمانام‌ها باید پروفایل پیوند خود را باید پاکسازی نمایند.
وقتی که این کانال‌ها بررسی شوند، نمانام‌ها می‌توانند کیفیت و محتوای سایت‌های یافت شده را مکشوف سازند و تصمیم بگیرند که آیا برای ایجاد پیوندهایی با صفحات نمانام متناسب هستند یا خیر.

بهینه سازی بیانیه‌های مطبوعاتی
تنظیم بیانیه‌های مطبوعاتی، نمانام‌ها باید: (1) پژوهش کلمۀ کلیدی را اجرا کنند (2) پیوندهای برون‌ساخت را، در صورتی که مناسب باشد، اجرا کنند، و (3) محتوا را مختصر و مرتبط با موضوع نگه دارند.


پژوهش کلمۀ کلیدی را می‌توان از طریق چند خروجی انجام داد. مثلاً، با استفاده از ابزارهایی از قبیل Google AdWords Keyword Planner نمانام‌ها می‌توانند دریابند که چه کلمات کلیدی با محتوای تولیدی مرتبطند، متوس�'ط حجم ماهانۀ جستجو چقدر است، آیا کلمۀ کلیدی با رقابت بالایی مواجه است یا خیر، و غیره. نمانام‌ها، به عنوان بخشی از بهترین اقدام بهینه‌سازی موتور جستجو، باید اطمینان حاصل کنند که کلمات کلیدی بیش از حد�' استفاده نشوند، زیرا واکنش گوگل نسبت به آنها نامطلوب است و آنها را "چپاندن کلمات کلیدی" تلق�'ی می‌کند. نمانام‌ها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که کلمات کلیدی انتخابی با جستجوی کاربر متناسب و مرتبط است؛ نمانام‌ها باید فکر کنند: "اگر مصرف کننده در جستجوی این کلمۀ کلیدی باشد، آیا این نوع محتوا است که آنها مایلند بینند؟"


جدا از استفاده از کلمات کلیدی داخل محتوا، نمانام‌ها باید همچنین اطمینان حاصل کنند که حد�'اقل کلمۀ کلیدی او�'لیه در عنوان ذکر شده باشد.


نمانام‌ها باید فقط از پیوندهای برون‌رویی استفاده کنند که برای خواننده ارزش دارد. اگر پیوندهای برون‌روی مرتبط با وبسایت نمانام درون بیانیۀ مطبوعاتی اجرا شود، این سبب خواهد شد ترافیک طبیعی به سوی سایت سوق پیدا کند. برای کلمات کلیدی که به وبسایت پیوند داده می‌شوند، نمانام‌ها باید اطمینان حاصل کنند که کلمۀ کلیدی حاوی اَبَرپیوند به صفحنه‌ای با محتوای مرتبط با اصطلاح مورد جستجو هدایت خواهد شد. مثلاً، اگر اَبَرپیوندهای نمانامی در بیانیه مطبوعاتی "ظروف آشپزی" باشد، پیوند باید مصرف کننده را به صفحۀ اینترنت که در آن ظروف آشپزی است، و نه صفحه‌ای که وسائل آشپزخانه در آن است، رهنمون شود.


غیر از قابلیت رؤیت برجسته و آگاهی افزوده، پیوندهای برون‌رو باید تجربۀ بهتری نیز برای کاربر فراهم آورند. آنها پیوندهای مرتبط را فراهم می‌آورند که به مطالب درج شده در وبلاگها، کاغذسفید، یا صفحات عمومی اینترنت، نمانام‌هایی کنجکاوی یا تمایل مصرف کننده برای یادگیری بیشتر را ارضاء می‌کنند، رهنمون کنند. این، به نوبۀ خود، ممکن است به بیان افزوده مطلب منتهی شود که سپس به میزان افزوده‌ای از قابلیت رؤیت و مشاهده شدن منجر می‌شود.


نمانام‌ها باید همچنین اطمینان حاصل کنند که بیانیه‌های مطبوعاتی آنها کوتاه و جذ�'اب – و مرتبط – باشد. گوگل طول محتوا را تشخیص می‌دهد و بهترین نمایش این است که بیانیه مطبوعاتی بین 300 تا 500 کلمه باشد. هر آنچه که بیشتر باشد ممکن است در ارزش بهینه سازی موتور جستجوی کوتاه شود.

بهینه‌سازی برای خبر گوگل
خبر گوگل برای محتوایی که جدید، تازه و نوآور باشد – محتوایی که به گرایش‌ها و عناوین صنعت مرتبط باشد – اولویت قائل است. ام�'ا گوگل غالباً شرح‌ها و گزارش‌هایی را که دارای تاریخچه مشابه هستند و حکایتی مشابه دارند در یک گروه قرار می‌دهد. به این عل�'ت، نمانام‌ها باید بر آنچه که نیت مصرف کننده است تمرکز داشته باشند. با محدود کردن محتوا بر آنچه که مشتری مبتنی بر اجرای کلمۀ کلیدی مایل است بیابد و زمینۀ نسخۀ مورد بحث، نمانام‌ها می‌‌توانند با محتوای مناسبی که با انگیزۀ جستجوی مخاطبان منطبق است، آنها را هدف قراردهند.


نمانام‌ها باید همچنین اطمینان حاصل کنند که برای رتبه‌بندی در خبر گوگل از رهنمودهای گوگل پیروی می‌کنند.


• محتوا: محتوای ایجاد شده باید تازه و جالب و جاذب توج�'ه عموم مخاطبان باشد. محتوا باید با رویدادهای جاری نیز مرتبط بوده معیارهای روزنامه‌نگاری را تأمین نماید و اط�'لاعات روشن و کوتاه به دست بدهد.


• بهینه‌سازی فن�'ی موتور جستجو: نمانام‌ها باید اطمینان حاصل کنند که مقالات آنها دارای نشانی وب (URL) منحصر به فردی باشد و این که آیا درون مقاله پیوندها گذاشته شده یا خیر، و آیا به صورت HTML است زیرا گوگل نمی‌تواند به جستجوی JavaScript بپردازد. اگر نمانام‌ها بیانیه‌های مطبوعاتی به گوگل می‌فرستند، آنها باید اطمینان بیابند که مقالات مزبور را در سایت خود، جدا از محتوای عمومی، دارا هستند. مثلاً، نمانام‌ها می‌توانند زیردامنه (subdomain) یا فولدر ایجاد کنند، مانند newsroom.client.com یا client.com/newsromm.


• کیفیت: به وسیلۀ رهنمودهای کیفی مسئول وب نمانام‎ها باید اطمینان یابند که خبرها – فقط خبرها – را تأمین می‌کنند نه آن که از خبر گوگل به عنوان سک�'ویی جهت ترویج محصولات / خدمات خود استفاده کنند.

در پایان، نمانام‌ها باید اطمینان یابند که هم از بهینه‌سازی موتور جستجو و هم از روابط عمومی به طور هماهنگ استفاده می‌کنند. نمانام‌ها با بهره‌برداری از هر دو فن با هم، فرصتی برای افزایش آگاهی دیگران از نمانام و نیز ترد�'د به سوی آن خواهند داشت.



 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد