درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 08:59   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
  روزنامه آلدن سرمقاله‌های هماهنگی را منتشر می‌کنند که گوگل را مورد انتقاد قرار می‌دهند
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24897صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 2 مرداد 1395 - 14:00
در میزگرد ایرنا عنوان شد:
دانش بسیاری از اساتید در حوزه روابط عمومی «به روز» نیست/روابط عمومی نیازمند عمل است تا تئوری
دو استاد دانشگاه و صاحبنظر در حوزه روابط عمومی معقتدند، دانش بسیاری از اساتید در مورد دانش روابط عمومی به روز نیست و این حوزه به جای تئوری به عمل و اقدام نیاز دارد.
  

دانش بسیاری از اساتید در حوزه روابط عمومی «به روز» نیست/روابط عمومی نیازمند عمل است تا تئوری

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بحث آموزش علمی و عملی روابط عمومی ها در شرایط کنونی از اهمیت خاصی برخوردار است، بطوریکه تثبیت جایگاه روابط عمومی در گرو آموزش علمی(تئوریک)، شناخت مولفه های این حرفه و نقش اساسی آن در راه توسعه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.
از این رو نه تنها این رشته باید در سراسر کشور تقویت شود، بلکه نیاز است دانشگاه ها نیز دروس مقدماتی روابط عمومی و ارتباطات را جزء دروس پایه قرار داده و انگیزه گرایش دانشجویان را به این رشته و حرفه افزایش دهند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) برای تبیین اهمیت موضوع آموزش در روابط عمومی در نشستی، میزبان حمید شکری خانقاه و سیدشهاب سید محسنی از اساتید دانشگاه و صاحبنظر در حوزه روابط عمومی بود که خلاصه ای از گفته های آنها در این نشست در پی می آید:

**
نظام آموزش روابط عمومی و ارتباطات مشکلات فراوانی دارد
استاد دانشکده خبر در این میزگرد گفت: آموزش های لازم ارائه و اجرا می شود اما فردی که به عنوان فراگیر در قالب آموزش های ضمن خدمت یا تحصیلات دانشگاهی این آموزش ها را می بیند، هیچ بازخوردی ندارد.
حمید شکری خانقاه با بیان اینکه نظام آموزش روابط عمومی و ارتباطات در ایران مشکلات بسیاری دارد، افزود: 60 درصد از بحث های مربوط به رشته روابط عمومی باید عملیاتی و فقط 40 درصد آن باید تئوری باشد اما در دانشگاه ها بیشتر به جنبه نظری پرداخته می شود.
این کارشناس علوم ارتباطات ادامه داد: رشته های روابط عمومی با گرایش های مختلف در دانشگاه ها تدریس می شود و سازمان ها نیز با برگزاری کارگاه های آموزشی برنامه هایی را اجرا می کنند اما یک نگاه انتقادی در این زمینه وجود دارد که بسیاری از اساتید نسبت به دانش علمی روابط عمومی در جهان «به روز» نیستند.
وی تصریح کرد: رشته هایی در حوزه روابط عمومی، قارچ گونه در کشور رشد می کند، در حالیکه این رشته نیازمند کار و عمل است و جنبه های نظری بخشی از این رشته را تشکیل می دهد.

**
آموزش در روابط عمومی نهادینه شود
دیگر استاد دانشگاه مدعو در این نشست نیز عامل نیروی انسانی و آموزش را در حرفه روابط عمومی یک موضوع کلیدی دانست و تاکید کرد: آموزش باید در روابط عمومی نهادینه شده و به بعد علمی و هنری این حرفه نیز توجه بیشتری شود.
سیدشهاب سید محسنی همچنین گفت: البته با توجه به برگزاری سمینارها، همایش ها، کارگاه های آموزشی، سمپوزیوم های بین المللی، رضایت نسبی کنونی از حوره روابط عمومی مدیون اینگونه مراسم ها است.
به گفته عضو موسس خانه روابط عمومی ایران، متولیان روابط عمومی در کشور دارای یک برنامه مدون نیستند.
وی تصریح کرد: براساس آمارهای موجود فقط 30 درصد افراد حاضر و شاغل در روابط عمومی های کشور دارای تحصیلات مرتبط هستند و بقیه براساس نیاز سازمانی، کاری و شغلی به بخش روابط عمومی منتقل شده اند.

 

منبع: ایرنا

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد