درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 17:29   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24884صفحه نخست » شنبه، 2 مرداد 1395 - 10:25
فرهنگ کسب و کار
دانمارکی‌ها شادترین کارمندان جهان
اغلب نام دانمارک را به‌عنوان «شادترین کشور جهان» می‌شنویم. آنها نه‌تنها در خانه بلکه در سر کار نیز خوشحال و راضی هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اغلب نام دانمارک را به‌عنوان «شادترین کشور جهان» می‌شنویم. آنها نه‌تنها در خانه بلکه در سر کار نیز خوشحال و راضی هستند. طبق مطالعات بسیاری که در مورد رضایت شغلی بین کشورهای مختلف انجام شد، شادترین کارمندان جهان در دانمارک زندگی می‌کنند. دانمارک به‌طور مداوم در فهرست فوربس و دیگر لیست‌های بهترین کشورها برای کسب‌وکار در رتبه بالایی قرار دارد. امتیاز بالای این کشور در شفافیت، آزادی فردی و پولی و توازن کار وزندگی به دانمارک کمک کرده است که در چند رتبه‌بندی در راس آنها قرار بگیرد.

 

اما چرا کارگران دانمارکی شادتر هستند؟

تحقیقات گالوپ نشان می‌دهد 18 درصد کارگران آمریکایی از نظر احساسی با محیط کار خود چندان ارتباطی ندارند و احتمالا بهره‌وری پایینی نیز دارند. همین آمار برای کارگران دانمارکی تنها 10 درصد است.

ساعات کاری منصفانه: نه تنها دانمارکی‌ها تمایل به ساعات کاری معقول و منصفانه دارند؛ بلکه آنها 5 تا 6 هفته تعطیلات در سال، چند تعطیلات ملی و مرخصی زایمان بالا با حقوق به مدت یک‌سال برای پدر و مادر دریافت می‌کنند. طبق آمار سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD) گرچه آمریکایی‌ها 1790 ساعت در سال کار می‌کنند، دانمارکی‌ها به‌طور متوسط 1540 ساعت کار می‌کنند. همچنین دانمارکی‌ها ساعات فراغت بیشتری نسبت به دیگر کشورهای OECD دارند. شرکت‌های دانمارکی تشخیص داده‌اند که کارمندان، یک زندگی نیز خارج از کار خود دارند و بیش از حد کار کردن در یک هفته هم برای کارمندان و هم سودآوری سازمان‌ها مفید نیست.

فاصله کم قدرت: در محیط کار دانمارکی دستورات مستقیم بسیار کمی به زیردستان داده می‌شود و کارمندان غالبا این دستورات را در قالب پیشنهاد می‌بینند. فاصله قدرت بالا به این معنا است که هر کلمه رئیس در حکم قانون تلقی می‌شود. به‌عنوان مثال رتبه 40 در اختلاف قدرت را در محیط‌های کاری آمریکا با امتیاز 18 برای محیط‌های کاری دانمارک که پایین‌ترین اختلاف قدرت را در جهان دارد، مقایسه کنید. این به آن معنا است که کارمندان دانمارکی استقلال بیشتری در محیط کار خود دارند.

مزایای بالای بیکاری: در دانمارک از دست دادن شغل‌تان به معنای پایان جهان نیست. با از دست دادن شغل، برای دو سال 90درصد حقوق اصلی فرد به او داده می‌شود که حاکی از شرایط عالی بیمه بیکاری در این کشور است. در صورتی که از دست دادن شغل در بسیاری از کشورها می‌تواند منجر به یک بحران مالی برای فرد شود و فرد را مجبور سازد که در شغلی بماند که شاید حتی از آن متنفر است و علت این امر از دست ندادن مزایای شغلی عنوان می‌شود.

آموزش مداوم: از اواسط دهه 1800 میلادی، دانمارک بر آموزش دائمی کارگرانش تمرکز کرده است. این سیاست با مجموعه‌ای از سیاست‌های دولتی، اتحادیه‌ها و شرکت‌ها تا به امروز ادامه داشته است. این سیاست‌ها تقریبا به هر کارمندی که به دنبال آموزش پرداخت شده توسط دولت و اخذ مهارت‌های جدید است کمک می‌کند. به این سیاست «سیاست بازار نیروی کار فعال» گفته می‌شود و دانمارک نسبت به سایر کشورهای OECD هزینه بیشتری برای این نوع برنامه‌ها می‌کند. این امر به کارگران دانمارکی اجازه می‌دهد تا دائما رشد کنند و توسعه یابند.

تمرکز بر شادی: گرچه زبان‌های انگلیسی و دانمارکی ریشه‌های قوی مشترک دارند اما کلمات بسیاری وجود دارند که تنها در یک زبان وجود دارند. به عنوان مثال کلمه arbejdsglæde تنها در زبان دانمارکی وجود دارد. Arbejde به معنای کار و glæde به معنای شادی است؛ بنابراین arbejdsglæde یعنی «شادی در محیط کار». این کلمه تنها در زبان‌های دیگر شمال اروپا (سوئدی، نروژی، فنلاندی و ایسلندی) وجود دارد؛ اما استفاده از آن در هیچ زبان دیگری در این کره خاکی معمول نیست. جالب است بدانید که درحالی‌که کشورهای اسکاندیناویایی از کلمه arbejdsglæde استفاده می‌کنند، ژاپنی‌ها به‌جای آن کلمه karoshi را دارند که به معنای «مرگ ناشی از کار بیش از حد» است. برای اکثر دانمارکی‌ها یک شغل تنها راهی برای کسب درآمد نیست بلکه آنها به دنبال لذت بردن از کار هستند. مطالعات نشان داده است که کارگران شاد بهره‌ورتر و نوآورتر هستند و در نتیجه شرکت‌های شاد مشتریان‌ شادتری داشته و درآمد بیشتری کسب می‌کنند. این امر ممکن است به توضیح این امر کمک کند که چرا کارگران دانمارکی در بین بهره‌ورترین کشورهای OECD قرار دارند.

 

عامل موفقیت کسب‌وکار دانمارکی‌ها چیست؟

کار تیمی: فرهنگ کاری دانمارکی‌ها بر کار تیمی متمرکز است. در عین حال هر فردی در سازمان در حال رقابت برای ابراز حسن‌نیت به رئیس و مدیر خود است اما این رقابت به آن شکلی نیست که در بسیاری از کشورها متداول است. نبود یک محیط بی‌رحم که تنها بر رقابت تمرکز کند، یک محیط کاری کم‌استرس ایجاد می‌کند و فرصت‌های بیشتری برای همکاری پدید می‌آورد.

ساختار مسطح و غیرسلسله‌مراتبی: مدیریت در دانمارک اغلب همراه تیمش غذا صرف می‌کند که براساس این رویکرد طراحی محیط اداره پلان آزاد است. پلان آزاد سلسله‌مراتب را از بین می‌برد و این محیط به‌طور طبیعی جریان اطلاعات را از سطوح بالا به پایین آسان‌تر می‌سازد.

استقلال داخلی: تفکر مستقل و استقلال به اندازه کار تیمی در فرهنگ کسب و کار دانمارک با ارزش است. کسب و کارهای دانمارکی کارمندان را تشویق می‌کنند تا مشکلات یا راه‌هایی را که موجب کارکرد بهتر شرکت می‌شود شناسایی کنند و راه‌حل‌هایی ارائه دهند که این راه‌حل‌ها می‌توانند مرتبط با وظایف مستقیم آنها باشد یا نباشد. این نوع رفتار همه کارمندان را ذی‌نفع می‌سازد و احساسی را القا می‌کند که صدای همه افراد شنیده می‌شود و در راستای کارکرد بهتر شرکت خواهد بود.

شیوه مدیریتی دلسوزانه: مزایای بالای بیکاری در دانمارک، موجب شده است که حفظ کارمندان برای شرکت‌ها حالت رقابتی داشته باشد و این امر منجر به محیط کاری بهتر می‌شود. آنها به مراقبت بیشتر کارمندان و تیم‌شان نیاز دارند. کارمندان نیز باید مافوق خود را به عنوان مدیر بپذیرند. آنها می‌دانند که رئیس‌شان تصمیم نهایی را می‌گیرد و مسوولیت آنها را دارد اما رابطه آنها تساوی‌طلبانه‌تر است. مساله مهم این است که کارمندان مافوق خود را در درجه اول به‌عنوان «انسان» بپذیرند. دانمارکی‌ها می‌گویند: «اگر من شما را تنها به‌عنوان رئیسم ببینم و نه یک انسان؛ ممکن است شرکت شما را ترک کنم و رئیس بهتری انتخاب کنم

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3819

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد