درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 17 فروردین 1399 - 16:41   

روزنامه ها در فهرست جدید کسب و کارها و خدمات ضروری در کانادا در دوران شیوع کرونا

  روزنامه ها در فهرست جدید کسب و کارها و خدمات ضروری در کانادا در دوران شیوع کرونا


ادامه ادامه مطلب یک

شرکتهای گروه فولاد مبارکه پیشتاز در مهار کرونا ویروس

  شرکتهای گروه فولاد مبارکه پیشتاز در مهار کرونا ویروس


ادامه ادامه مطلب دو

راهکارهایی برای شادتر بودن در دوران کروناویروس

  راهکارهایی برای شادتر بودن در دوران کروناویروس


ادامه ادامه مطلب سه

تبدیل یک چالش به فرصتی برای صنعت بیمه

  تبدیل یک چالش به فرصتی برای صنعت بیمه


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیریت پروژه نمونه کارها؛ فرآیند تصمیم گیری منطقی
  مبارزه با COVID-19 یک جنگ است
  نحوه حمایت دولت از فعالان حوزه نشر اعلام شد
  صنعت برق همیشه بیدار/ پیام مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان
  «صداقت و عمل درست» عامل شادی انسان
  چهار نکته آسان برای برجسته کردن رویداد مجازی
  تعطیلی روزنامه‌ها در عصر کرونا، معادله‌ای چند مجهوله
  معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه مطرح کرد: فولاد مبارکه معین کشور در مقابله با ویروس کرونا
  مدیرعامل گروه فولاد مبارکه خبر داد: تحقق «رونق تولید» در سال ۹۸و عزم راسخ برای «جهش تولید» در سال ۹۹
  شرکتهای گروه فولاد مبارکه پیشتاز در مهار کرونا ویروس
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24877صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیکشنبه، 2 مرداد 1395 - 07:29
روابط عمومی دیجیتال یک الزام، نه یک انتخاب
با توجه به اینکه جریان ارتباطی در روابط عمومی دیجیتال برخلاف گذشته یک سویه و عمودی یعنی از بالا به پایین و امری نیست، این مجال فراهم می شود تا صدای مشتری را بهتر شنید و صدای سازمان را بهتر به گوش مخاطبان رساند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شاید هر 50 سال یک بار یک پارادایم جهانی شکل گیرد که به کلی رفتارهای ما در تمام ارکان را تحت تأثیر قرار دهد. ورود تک تک رسانه ها به زندگی انسان ها الگوهای فکری و رفتاری را به کل متحول کرد و در پی آن پارادایم های جدیدی شکل گرفتند.

 

حضور پر رنگ و یکه تازی تلویزیون طی دهه ها همه نگاه ها را به سمت این رسانه بی رقیب در تمام عرصه ها دوخته بود. اما در سده جدید فرصت های دیگری سربرآوردند که قاطعانه به امپراطوری رسانه های جمعی پایان داد.

 

دنیای مجازی محصول شبکه ی جهانی اینترنت بود، خلق دنیایی موازی با دنیایی که انسان ها تجربه هزاران سال زیست در آن را داشته اند اما در فرصتی کمتر از چند دهه تبدیل به بزرگ ترین مزیت و نقطه افتراق کیفیت زندگی در عصر مدرن شد. فضای مجازی تبدیل به انقلابی شد که امواج خروشان آن از کوچک ترین گوشه ها تا کلان ترین عرصه های حیات فردی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... انسان ها را شامل شد.


در این محیط و با وجود این پارادایم جدید نیاز به تغییر رفتارهای سنتی به ویژه در روابط عمومی بیش از پیش احساس می شود. این محیط نوین است که ما را به سمت روابط عمومی دیجیتال هدایت می کند. نوعی از روابط عمومی که این روزها به یک الزام تبدیل شده است و جا دارد در هفته روابط عمومی به آن توجه ویژه ای شود.


روابط عمومی دیجیتال عبارت است از: «استفاده از فناوری دیجیتالی خصوصاً کاربردهای مبتنی بر وب سایت های اینترنتی برای افزایش دسترسی و ارائه خدمات و اطلاعات ارتباطی به کاربران و شرکت ها و دریافت اطلاعات از طریق آن.» این روش زمینه بالقوه ای برای کمک به ایجاد رابطه ای بسیار ساده و تأثیرگذار بین شرکت ها و مؤسسات با شرکت ها و مؤسسات دیگر و نهادهای اجتماعی در راستای ارائه خدمات اطلاعات و خدمات ارزان قیمت، فوری و فراگیر به کلیه گروه های کاربر فراهم خواهد کرد.

 

اما علاوه آنچه که در تعریف به آن اشاره شده تأکید دارم که در روابط عمومی دیجیتال باید برای رسانه های نوین "محتوای اختصاصی" نیز تولید کرد. این دقیقا همان چیزی است که معمولاً نادیده گرفته می شود. برخی روابط عمومی ها به اشتباه می افتند و با الکترونیک کردن همان محتوای سنتی به خیال شان روابط عمومی دیجیتال را شکل می دهد. در حالی که روابط عمومی دیجیتال علاوه بر همه رفتارهای سنتی به شکل مدرن، نیاز به تولید محتوای اختصاصی نیز دارد.

 

از طرفی با توجه به اینکه جریان ارتباطی در روابط عمومی دیجیتال برخلاف گذشته یک سویه و عمودی یعنی از بالا به پایین و امری نیست، این مجال فراهم می شود تا صدای مشتری را بهتر شنید و صدای سازمان را بهتر به گوش مخاطبان رساند. در واقع مهمترین وظیفه روابط عمومی دیجیتال در جامعه اطلاعاتی آینده، برقراری ارتباط دوسویه و متعامل بین سازمان ها و مردم، ارائه خدمات و اطلاعات مورد نیز شهروندان به طور مداوم و شبانه روزی است. اما برای این تولید محتوا باید کمی دقت داشت.

 

ما به عنوان یک مدیریت روابط عمومی مسولیت حفاظت از تصویر ذهنی سازمان در اذهان مردم را به عهده داریم و قرار نیست مردم را صرفا سرگرم کنیم. این در حالی است که تولید محتوا صرفأ سرگرم کننده گاهأ در تولیدات روابط عمومی ها دیده می شود. برای اجرای بهتر روابط عمومی دیجیتال در عرصه ی عمل، لازم است که فرایندها و تکنیک های روابط عمومی را مورد بازنگری قرار داده و نسبت به تدوین مجدد آن در فضای جدید اقدام کنیم.در روابط عمومی دیجیتال استفاده از فناوری های نوین یک هدف نیست بلکه یک وسیله است.

 

وسیله ای است برای تأثیرگذاری بر روی مخاطب. اینجاست که صرف راه انداختن کانال تلگرام، اکانت اینستاگرام و ... دردی را دوا نمی کند و نیاز به تولید محتوای اختصاصی احساس می شود. باید از مرحله انتشار تصاویر مدیران و کارشناسان شرکت در شبکه های اجتماعی به سمتی حرکت کرد که مخاطب پیام ویژه ما را دنبال کند، دوست بدارد و با آن ارتباط برقرار کند.روابط عمومی دیجیتالی فرصت هایی را به وجود می آورد تا کیفیت ارائه خدمات به مخاطبان ارتقا یابد و آنان را قادر سازد در هر لحظه به حجم وسیعی از خدمات و اطلاعات دسترسی پیدا نمایند.سال ۱۳۹۵ قطعاً سال تولید محتوای اختصاصی برای فضای دیجیتال است.

 

سال جدی تر گرفتن روابط عمومی و تبلیغات دیجیتال. به هر حال جوامع امروزی اینک در حال گذار به جامعه اطلاعاتی آینده هستند، جامعه ای که فناوری های اطلاعات و ارتباطات تمامی ابعاد زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. جامعه ما نیز ناگزیر از این روند خواهد بود و خواه ناخواه به این سمت و سو کشیده خواهد شد. همسو با این و تغییرات به وجود آمده در سازمان ها و نهادها در سال های آتی، روابط عمومی ها نیز می بایست با اندیشیدن تدابیر لازم و با ایجاد تغییرات مورد نظر زمینه های لازم را جهت تحقق روابط عمومی دیجیتال آماده سازند.


مهدی شمسایی ظفرقندی
مدیر روابط عمومی و بین الملل شرکت بیمه نوین
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نیاز به یک انقلاب در روزنامه نگاری


  روز جهانی درستی‌سنجی/ چه کسی باید درستی اخبار و شایعات را در ایران بررسی کند؟


  نقش پول در دموکراسی ـ چه کِسی باید نامزد مقام ریاست جمهوری شود؟ (نظریهِ مهم اندی رونی روزنامه نگار آمریکایی)


  چک لیست روابط عمومی برای کارآفرینانی که با بحران COVID-19 درگیرند


  گوگل گزارش‌هایی روزانه از رفت‌وآمد مردم در طول بحران کرونا منتشر می‌کند


  اخبار کرونا؛ با اخبار جعلی چه کنیم؟


  تحولات خواسته و ناخواسته شیوع کروناویروس


  «اینفودمیک» در عصر «پاندمیک» کووید-۱۹


  وظیفه روابط عمومی اعتمادساز در بحران سرمایه اجتماعی


  پدیده کرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"