درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 14:14   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24818صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 28 تیر 1395 - 14:45
روابط عمومی یک شوق اداری است نه یک شغل اداری
به تازگی در اصفهان شاهد اتفاقات نادری هستیم که شاید مشابه اش را در کشور نمی بینیم و سوالی که در ذهن تداعی میشود این است که مسولین کجای این قصه هستند؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)،  روابط عمومی را گفتمان بین سازمان و گروههای مخاطب برای رسیدن به تفاهم» دانسته اند. روابط عمومی نباید صرفا توجیه گر سازمان باشد و یکسویه عمل کند. روابط عمومی نه تنها محاسن را روشن می سازد و تصویری واقعی نه دروغین از سازمان ارایه می کند  بلکه باید نگاهی عمیق و متفکرانه به نقاط ضعف سازمان بیندازد و با روحیه انتقادپذیری، عیوب آن را برای تصمیم گیران و مدیران برملا سازد.

بنا بر تعریف بالا در اصفهان روابط عمومی ها به شکل دیگری کار میکنند.یعنی نه تنها توجیه گر سازمان خود هستند بلکه در قبال هر نقدی به تندی واکنش نشان میدهند.فردی که در بخش روابط عمومی مشغول به فعالیت است تنها به فکر حفظ جایگاه فعلی خود است و از هر کوششی برای جلب نظر مسئول آن سازمان مضایقه نمیکند .این در حالیست که تعریف روابط عمومی چیز دیگری است.

علاوه بر این شاهد گلچین اخبار واطلاعیه های بعضی از سازمانها هستیم که بصورت گسترده اطلاع رسانی نمیشود و بعضی از افراد خاص باید از آن مطلع شوند.همانطور که در سرمقاله ی این شماره اشاره شد استفاده نادرست اطلاعاتی بعضی شرکتها میتواند فضای رقابتی فعالان این حوزه  از بین ببرد. سوالی که پیش می آید که اینگونه اطلاع رسانی از سوی یک سازمان تصمیم مدیر آن سازمان است یا بخش روابط عمومی؟!؟

کافیست نگاهی به سوابق کاری مسئولین روابط عمومی سازمان ها بیاندازید تا به نتایج جالبی برسید!مثلا شخص مورد نظر هیچ گونه سابقه ی مفید در حوزه ی ارتباطات و روابط عمومی نداشته است ولی بدلایلی که مشخص نیست مسئول سازمان، فردی را بدون در نظر داشتن پارمترهای مورد نظر انتخاب میکنند؟!حتی در بعضی از سازمانها،افراد بدلیل سال آخر فعالیت خود در سازمان متبوعه و بالا بردن وضعیت دریافتی خود در این پست حساس توسط مدیر انتخاب می شوند!

آیا وظایف یک روابط عمومی با درج چند خبر که از دیگر سایت های خبری کپی برداری شده است و ایجاد یک کانال تلگرام خلاصه می شود؟ خلاصه عملکرد یک روابط عمومی :N آگهی مطبوعاتی و همین طور N مصاحبه مطبوعاتی، پخش N مقدار خبر مطبوعاتی، پخش تراکت و پوستر، نشریه و ویژه‌نامه، برگزاری نمایشگاه ،که البته شاهد همین فعالیتها نیستیم !

مدیران هم‌گویی به همین اطلاعات کمی و فله‌ای که نشان‌دهنده یک روابط عمومی غیرحرفه‌ای است عادت کرده‌اند و بر این امر برای آنان مشتبه می‌شود که یک غیر متخصص هم می‌تواند همان اعداد و رقم‌ها را حتی تا با رکوردشکنی بدست آورد. ویژگی‌ها و نتایج این نوع گزارش دهی و تهیه گزارش براساس زمان (سه ماهه، شش ماهه و یک ساله و گاه چند ساله) و تهیه فرم‌های ثابت برای دریافت گزارش عملکرد سبب می‌شود که رشد افراد غیر متخصص در بدنه روابط عمومی زیاد شود

این در حالیست که  از روابط عمومی بعنوان هنرهشتم یاد می شود و سرنوشت هر سازمان  به روابط عمومی آن سازمان بستگی دارد!

 

منبع: آی تی اصفهان

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد