درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:48   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24691صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 23 تیر 1395 - 11:10
حرفه‌ای‌گرایی در دنیای کسب‌ وکار
به مناسبت در پیش بودن چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط عمومی، دکتر اسماعیل قدیمی مدرس و پژوهشگر ارتباطات کشور، طی یادداشتی به بررسی موضوع حرفه‌ای‌گرایی در دنیای کسب و کار پرداخته‌اند.
  

حرفه‌ای‌گرایی در دنیای کسب‌ وکار

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، به مناسبت در پیش بودن چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط عمومی، دکتر اسماعیل قدیمی مدرس و پژوهشگر ارتباطات کشور، طی یادداشتی به بررسی موضوع حرفه‌ای‌گرایی در دنیای کسب و کار پرداخته‌اند.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

حرفه‌ای‌گرایی رویکردی علمی- تکنولوژیک به دنیای کسب‌وکار و هدف آن کسب بالاترین جایگاه در عرصه رقابت در تولید یک کالا یا خدمات و حداکثر رضایت مشتریان برمبنای مزیت‌های رقابتی، پیشرفت و بهبود مستمر است. علم او را به سلاح شناخت و درک واقعیات و ضعف‌ و قوت خود مجهز می‌کند تا بتواند اولی را به قوت و دومی را به فرصت تبدیل کند.

مسئولیت‌اجتماعی کلید واژه تلاش‌های حرفه‌ای‌هاست. او می‌داند که تولید از یک ذات اجتماعی برخوردار و هدف آن مصرف اجتماعی همراه با نفع و رضایت همگانی است.  

میل حرفه‌ای به پژوهش، با میل به کشف خود آغاز می‌شود! زیرا او بر این باور است که حرکت بدون آگاهی از توانایی‌های درون و بدون امکانات فکری و قدرت کشف و شهود امکان‌پذیر نیست.

حرفه ای از انحصار گریزان است. انحصار سرچشمه عقب ماندگی و توسعه نیافتگی و عدم بهبود است. انحصار بنگاه‌ها وموسسات اقتصادی را به مکان‌هایی برای سودجویان بی‌تعهد و رانت‌خوار که به دنبال مزایای شخصی‌اند، تبدیل می‌کند که فساد، تبانی، تباهی و ناپاکی پیامدهای شوم آن هستند.

حرفه‌ای به دنبال شناسایی معیارها و سنجه‌هایی است که به او اجازه می‌دهند تا مدام به ارزیابی خود بپردازد و میزان پیشرفت و یا واپس ماندگی‌اش را مشخص کند. برای یک حرفه‌ای جداول مقایسه‌ای بهترین ابزار برای مقایسه با رقباست.

حرفه‌ای با دو اصطلاح بسیار آشناست: «مزیت رقابتی»، «زنجیره ارزش». مزیت رقابتی به معنای برتری در یک یا چند ویژگی یک کالا یا خدمات است که از ارزش‌افزوده برخوردار است. مزیت رقابتی را مشتریان تعیین می‌کنند. حرفه‌ای، به زنجیره‌ ارزش باور دارد. او می‌داند که فعالان عرصه اقتصادی و کسانی که در این حوزه حضور دارند باید زنجیره‌ای از ارزش را خلق کنند تا مشتریان به سمت آن‌ها میل پیدا کنند. «زنجیره‌ارزش» با تعهد اجتماعی بنگاه اقتصادی نسبت به توسعه جامعه همراه است.

سود منصفانه برای یک حرفه‌ای منطقی‌ترین هدف است. حرفه‌ای به رضایت مشتری برای پرداخت سود به خاطر ارزش افزوده‌ای که بنگاه تولیدی ایجاد کرده است، اهمیت بسیار می‌دهد. حرفه‌ای مشتری‌گراست. او با مشتریان خود زندگی می‌کند و تنها در جستجوی رضایت مشتری است، زیرا مشتری، فلسفه وجودی تولید اقتصادی را تشکیل می‌دهد.

پاسخگویی مستند را هم باید به ویژگی‌های برشمرده حرفه‌ای افزود. حرفه‌ای در مواقع بحران به صدور اطلاعیه‌های توخالی و احساسی و بی‌پایه و اساس نمی‌پردازد، بلکه تنها به دنبال ارایه مستندات برای اقناع مشتریان و افکارعمومی است.

چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی شهریورماه سالجاری با محورهای حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی؛ اصول و مبانی، تکنیک‌های ارتباطات خلاق، مدیریت تحلیل و پایش افکار عمومی، مدیریت هویت برند، تشریفات نوین برگزار خواهد شد.

علاقمندان به این کنفرانس می‌توانند با مراجعه به سایت i-pr.ir و یا تماس با شماره تلفن 88807453، نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.

 

منبع: دبیرخانه چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد