درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:47   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2460صفحه نخست » گزارششنبه، 7 بهمن 1391 - 19:51
جذب سرمایه و نقش حرفه ای روابط عمومی ها
اطلاع رسانی،فرهنگ سازی، تبلیغات و بازاریابی برای فراهم نمودن زمینه مشارکت سرمایه گذاران برای جذب سرمایه ها از اهمیت زیادی برخوردار است
  

شارا: هر انداره عملکرد شهرداری ها از نظر شهروندان مطلوب باشد، میزان رضایت آن ها از مجموعه مسئولان شهر، منطقه، استان و کشور نیز افزایش می یابد.

 

در دنیای امروز شهرنشینی با همه ابعاد وجودی اش با گام های بلندی به جلو می رود و مدیران شهری با توجه به گسترش شهرنشینی و ضرورت داشتن شهرهایی ایمن، سبز و پاک تلاش می کنند به انتظارات شهروندان و سازمان ها از شهر و مدیریت شهری پاسخ دهند و برای اداره شهر در فضای متحول شده امروز برنامه ریزی و فعالیت نمایند.
شهرداری ها با توجه به وظایفی که مطابق قانون، برای سازماندهی امور مختلف شهرها و توانمندکردن آنها برعهده دارند، دارای جایگاه وی‍‍ژه ای در سطح مدیریت شهری، عموم شهروندان، افکار عمومی جامعه و رسانه ها هستند.
مجموعه فعالیت ها و تشکیلات شهرداری ها به دلیل ارتباط با زندگی روزمره تمامی شهروندان به طور منحصر به فردی در سطح جامعه و رسانه ها مطرح است.
بسیاری از شهروندان در طول شبانه روز به طور مستقیم و عینی با برخی فعالیت های شهرداری ها نظیر:حمل و نقل عمومی، زیباسازی شهری، ساماندهی پسماندها، توسعه فضای سبز، مبلمان شهری، ساخت و ساز، احداث و بهسازی پیاده روها و معابر، آرامستان ها، آتش نشانی و خدمات ایمنی و... مواجهند و اخبار این رویدادها را نیز از طریق رسانه های ارتباط جمعی پی گیری می کنند.
یک نکته مهم در خصوص شهرداری ها این است که هر چقدر عملکرد آنها از نظر شهروندان مطلوب باشد، میزان رضایت شهروندان از مجموعه مسئولان شهر، منطقه، استان و کشور نیز افزایش می یابد بنابراین عملکرد شهرداری ها و دهیاری ها که در صف نخست خدمت رسانی به مردم شهرها و روستاها هستند، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت می باشد.
نکته مهم دیگر اینکه خدمات شهرداری ها و دهیاری ها تاثیر بسزایی در برقراری عدالت در جامعه به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دارد.
هم اکنون تمامی شهروندان در شهرهای بزرگ و کوچک به دلیل ارتقای سطح سواد در جوامع، گسترش رسانه های خبری، آگاهی از حقوق قانونی خود، اهمیت یافتن وجود مناطق شهری پاک و ایمن و... نسبت به گذشته انتظارات بیشتری از مسئولان اداره شهر به ویژه مدیران شهری شامل شهرداری ها و شوراهای شهر دارند.
اداره و مدیریت شهرهای امروز نسبت به گذشته دستخوش تحولات گسترده ای شده و عملکرد شهرداری ها نه تنها از لحاظ حجم و تنوع فعالیت ها بلکه ازلحاظ نحوه انجام امور، ساختارهای حاکم بر مدیریت شهری و قوانین و مقررات با شهرداری های گذشته متفاوت شده است.
حرکت مناسب و تاثیرگذار در این عرصه از سوی شهرداری ها نیازمند ارزیابی ها و پژوهش های کاربردی و علمی مطابق با نیازهای شهر و شهروندان است.
تعریف مجدد شاخص های شهرنشینی و تلاش برای ارتقای آنها، روزآمدکردن برنامه ریزی ها برای اتخاذ راهکارهای مناسب وعملیاتی برای مواجهه با موضوعات اصلی مدیریت شهری نظیر: گسترش حمل و نقل عمومی، مقابله با آلودگی محیط زیست وهوا، نوسازی بافت های فرسوده شهری، مدیریت بحران، توسعه فضای سبز، تحقق شهرداری و شهرهای الکترونیک، پدید آوردن زیرساختهای لازم برای فعالیتهای اداری،تجاری،رفاهی،ورزشی در شهر،جلوگیری از مهاجرت به شهرها، ایجاد نشاط در شهرها و ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها است.

ضرورت تامین منابع مالی پایدار برای مدیریت شهری
اداره شهرها در گذشته با توجه به وسعت و جمعیت کم آنها از طریق کمک های دولتی نظیر عوارض ممکن بود ولی گسترش شهرنشینی و بالارفتن توقعات از مدیریت شهری و ضرورت اجرای برنامه های جدید توسط مدیران شهری و استمرار ارائه خدمات به شهر و شهروندان نیازمند اعتبارات مالی جدیدی است.
جذب سرمایه های بخش خصوصی و سرمایه های خارجی برای اجرای پروژه های شهرداری ها از روش های معتبر تامین منابع مالی در حوزه مدیریت شهری محسوب می شود .
این امر بدون تردید می تواند منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه ها وطرح های شهرداری ها که نسبت به گذشته متنوع تر و حجم آن هم بیشتر است تامین نماید.
ضمن اینکه به دلیل گسترش شهرنشینی و به تبع آن افزایش فعالیت های شهرداری ها و ضرورت ایجاد زیرساخت های شهری در موضوعات مختلف؛ اداره شهر با اعتبارات دولتی و عوارض که میزان آنها محدود است ، امکان پذیر نمی باشد.
هم اکنون یکی از رویکردهای اصلی در حوزه های مدیریت شهری و روستائی در کشور،کم کردن وابستگی به کمکهای دولتی و عوارض و حرکت به سمت شناسائی درآمدهای پایدار و روش ها و ابزارهای جدید تامین منابع مالی در مدیریت شهری و روستائی نظیر: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی،انتشار اوراق مشارکت و استفاده از تسهیلات بانکی است.
موفقیت شهرداری ها و دهیاری هادر این عرصه نیازمند قوانین و مقررات به روز ،حمایت های قانونی از سوی دستگاه های ذیربط نظیر وزارت امور اقتصاد و دارائی،بانک مرکزی و وزارت کشور و جلب اعتماد سرمایه گذاران و شهروندان است.
خوشبختانه در کشور شهرها و مناطق مختلفی وجود دارد که دارای قابلیت های منحصر بفرد و مطلوبی برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی در زمینه جاذبه های مذهبی، تاریخی، فرهنگی،طبیعی و یادمان های دفاع مقدس،مدیریت پسماندها،توسعه فضای سبز، احداث مراکز تفریحی و گردشگری و مراکز تجاری و نوسازی بافت های فرسوده هستند.
این موارد علاوه بر اشتغال زائی برای مردم آن منطقه،تاثیر زیادی در ایجاد درآمد های پایدار برای مدیریت شهری نیز خواهد داشت.

برخی انتظارات از حوزه مدیریت شهری در خصوص سرمایه گذاری
-تهیه بانک های اطلاعاتی فرصت های سرمایه گذاری در شهرداری ها و دهیاری ها از سوی دست اندرکاران مدیریت شهری وروستائی به زبان های مختلف و ارائه آن به مجامع و محافل مربوطه در داخل و حارج کشور.
-اطلاع رسانی،بازاریابی و فرهنگ سازی در خصوص جذب سرمایه های داخلی و خارجی در پروژه های شهرداری ها و دهیاری ها که نیازمند برنامه ریزی و اجرای اقدامات مناسب از سوی روابط عمومی ها و رسانه های خبری است.
-ضرورت همکاری و همفکری مستمر با سرمایه گذاران تا مدیران ارشد اهمیت موضوع سرمایه گذاری را برای رده های مختلف مدیریتی روشن نمایند و با سرمایه گذاران برخوردهای مناسبی صورت گیرد .
-آسیب شناسی ابعاد مختلف موضوع سرمایه گذاری توسط مسئولان ذیربط با هدف به روزنمودن قوانین و مقررات موجود.
-ارائه راهکارهای اجرائی جهت جذب سرمایه گذاران خارجی.
- برپائی نمایشگاه، همایش و نشست های تخصصی در زمینه ارزیابی ابعاد مختلف سرمایه گذاری در پروژه های شهری با حضور دانشگاهیان ، مدیران شهری،نمایندگان مجلس وسرمایه گذاران .

ضرورت حضور پر رنگ روابط عمومی ها در سرمایه گذاری در پروژه ها

اطلاع رسانی،فرهنگ سازی، تبلیغات و بازاریابی برای فراهم نمودن زمینه مشارکت شهروندان و سرمایه گذاران برای جذب سرمایه های بخش خصوصی از اهمیت زیادی برخوردار است و روابط عمومی های مرتبط با مدیریت شهری و روستائی به ویژه روابط عمومی شهرداری ها در این عرصه نقش مهمی بر عهده دارند.
در قدم نخست روابط عمومی شهرداری ها و دستگاه های مرتبط با مدیریت شهری و روستائی می بایستی سطح آگاهی کارکنان خود را نسبت به اهمیت و ضرورت استفاده از سرمایه های بخش خصوصی و مشارکت شهروندان ارتقاء داده و به این باور برسند که سرمایه گذار شریک مناسبی برای اجرای پروژه های شهری و روستائی بوده است.
در صورت تخقق این امر،یک بازی برد-برد که درنهایت به نفع ارتقای شاخص های مدیریت شهری و روستائی سطح رفاه شهروندان و عمران و آبادانی محیط شهرها و روستاها خواهد شد.
رشد،توسعه،پیشرفت و عمران شهرها و روستاهای کشور در ابعاد مختلف که در سال های اخیر از مطالبات اصلی مردم و از اولویت های کاری مسئولان می باشد،نیازمند آن است که مدیران شهری از قابلیت ها و سرمایه های موجود، انتظارات مردم و سازمان ها اگاه باشند و بتواند در زمان های لازم با اعمال روش های مدیریتی زمینه ایجاد زیرساخت های لازم، ارتقای شاخص های مختلف شهری و رفاه شهروندان را فراهم نماید.
تحقق این موارد نیازمند منابع مالی جدیدی است که بدون شک بخش عمده ای از آن از طریق مشارکت بخش خصوصی تامین می شود.
موفقیت در این موضوع نیازمند اطلاع رسانی،فرهنگ سازی و ارائه آموزشهای مختلف با توسل به شیوه ها و فنون مختلف ارتباطی و تبلیغی در سطح جامعه است.
ضرورت دارد روابط عمومی دستگاه ها و سازمان های مرتبط و درگیر در اجرای این طرح فعالیت های خاصی را برای تشریح و ارزیابی ابعاد مختلف آن با زبانی ساده و در فضائی روشن و بدور از هرگونه ابهام و بزرگنمائی، برنامه ریزی و اجرا نمایند و زمینه بحث و تبادل نظر مسئولان و صاحب نظران و اصحاب تفکر و علم و تحقیق و سرمایه گذاران را فراهم آورند .

اقدامات روابط عمومی چیست؟
با توجه به حضور مسئولان شهرداری ها در جلسات و گردهمائی ها و همایش های تخصصی مربوط به این موضوع؛ روابط عمومی های آن ها می بایستی دارای اطلاعات وسیعی از ابعاد مختلف طرح ها و پروژه های شهرداری ها باشند.
این اطلاعات زمینه ساز طراحی و اجرای برنامه های ارتباطی جهت اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی و بازاریابی برای سرمایه گذاران و شهروندان ورسانه ها محسوب می شود.
تهیه فهرستی از اطلاعات کامل پروژه های قابل سرمایه گذاری و قراردادن آن ها در سایت های مرتبط به چند زبان زنده دنیا ، انتشار آن ها به صورت مکتوب در نشریات و بروشورها و ارسال این اطلاعات برای افراد و گروه ها و سازمان های مرتبط داخلی و خارجی از اقدامات اولیه ولی اساسی محسوب می شود.
امروزه در روابط عمومی های مرتبط با مدیریت شهری و روستائی که اصولا می بایستی روابط عمومی هائی مخاطب محور و شهروند مدار باشند،ارتباط و تعامل مستمر با افکار عمومی در صدر فعالیت ها قرار دارد.
چنانچه روابط عمومی ها در عرصه جذب سرمایه،موفق به مشخص نمودن نظرات و تقاضاهای سرمایه گذاران،نخبگان ورسانه های خبری نشوند، بدون تردید بخش عمده فعالیت های ارتباطی و تبلیغی با موفقیت همراه نخواهد شد.
یکی از انتظارات مهم از روابط عمومی های مرتبط با جذب سرمایه در پروژه های شهری وروستائی اینست که مزایا و منافع این موضوع برای سرمایه گذاران،مردم و بخش های مختلف و مجموعه حکومت و شرایط خاص و پیامدهای احتمالی حوزه های کاری مختلف، پس ازاجرائی شدن طرح را به طور شفاف و صریح برای عموم مخاطبان هر بخش تشریح نماید تا در نهایت بحث اقناع علمی مخاطبان به عنوان یکی از کارکردهای عمده و حساس روابط عمومی به طور مناسب و بدون هرگونه تحمیل باورها و تبلیغات غلو آمیز صورت پذیرد.
موفقیت روابط عمومی های مرتبط با مدیریت شهری و روستائی در این ماموریت مهم، نیازمند داشتن نقشه راه همه جانبه شامل سازمان آگاهی و جامعه آگاهی در زمینه جذب سرمایه های داخلی و خارجی درحد قابل قبولی است .
پس از این و در ادامه راه ،ضرورت دارد روابط عمومی ها با تقسیم بندی مجدد مخاطبان، ضمن پیگیری جدی اقداماتی که در بالا ذکر شد،برای تقویت و تثبیت پیام هائی که پیش از این تولید و انتشار یافته، فعالیت های مختلفی نظیر درج مقالات عمومی برای اعتمادسازی و جلب مخاطبان جدید،درج مقالات تخصصی در نشریات و سایت های تخصصی،حضور مسئولان اجرائی و سرمایه گذاران در برنامه های رادیوئی و تلویزیونی،برگزاری نشست های تخصصی و حضور در همایش ها و نمایشگاه ها و تنظیم برنامه هائی برای استفاده از ظرفیت های نخبگان داخلی و خارجی برای موفقیت برنامه های آتی و بلند مدت در این امر را طراحی و اجرائی نماید.

منبع: ایمنا

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد