درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 26 آذر 1396 - 12:24   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی

  عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب دو

واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان

  واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان


ادامه ادامه مطلب سه

روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد

  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آدم های سمی، روابط سمی
  آشنایی با راهنمای ارتباطی روابط عمومی های کشور
  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر
  ت‌فلیکس
  تجهیز کلیه ایستگاه های متروی <تی تی سی> به سیستم شبکه سلولار
  مدیر روابط عمومی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منصوب شد
  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»
  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها
  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی
  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24521صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 13 تیر 1395 - 02:57
۱۵ راز زبان بدن افراد موفق
بدن ما زبانی مخصوص خود دارد و کلمات آن همیشه با محبت نیست. به احتمال بسیار زیاد زبان بدن شما بخش مهمی از آن کسی ‎ست که هستید، تا جایی که شاید حتی فکرش را هم نکنید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بدن ما زبانی مخصوص خود دارد و کلمات آن همیشه با محبت نیست. به احتمال بسیار زیاد زبان بدن شما بخش مهمی از آن کسی ‎ست که هستید، تا جایی که شاید حتی فکرش را هم نکنید.

اگر موضوع این است، پس وقت‎اش شده که کاری بکنید؛ چون ممکن است کارخرابی کنید.

 

سازمان TalentSmartاز بیش از یک میلیون نفر تحقیق کرده و دریافته که بالاترین میزان عملکرد در افرادی‎ ست که هوش احساسی بالایی دارند (به بیان دقیق تر، ۹۰ درصد از افرادی با عملکرد بالا). این افراد قدرت علایم غیرگفتاری را در ارتباطات می ‎دانند و زبان بدن خود را کنترل می‎ کنند.

 

در ادامه این مطلب ۱۵  اشتباه رایج در زبان بدن را که افراد مختلف مرتکب می‎شوند، توضیح می ‎دهیم. همان اشتباهاتی که افرادی با هوش احساسی بالا در پرهیز از آن دقت دارند.

  1. خمیده بودن علامت بی‎ احترامی‎ ست. این علامت می‎ گوید که خسته هستید و علاقه ای به جایی که در آن هستید ندارید. شما هرگز به رییس‎تان نمی‎ گویید: « نمی ‎فهمم چرا مجبورم به تو گوش بدهم »، اما اگر خمیده باشید، مجبور نیستید بگویید. بدن‎تان آن را برای‎تان بازگو می ‎کند، با صدایی بلند و به وضوح.

مغز ما سیم‎ کشی شده تا قدرت را با میزان فضایی که افراد اشغال می‎ کنند برابر کند. ایستادن با شانه‎ هایی مستقیم و رو به عقب، یک موقعیت قدرتمند است. این کار میزان فضایی را که اشغال می‎ کنید، زیادتر می‎ کند. از سوی دیگر، خمیده ‎بودن در نتیجه متلاشی‎ شدن بدن‎تان ایجاد می ‎شود و فضای کمتری اشغال می‎ کند و قدرت کمتری منعکس می‎ کند.

حفظ حالتی خوب حکم بر احترام می ‎دهد و مشارکت هر دو طرف بحث را بالا می‎ برد.

  1. حرکات اغراق آمیز می ‎توانند نشانگر این باشند که شما چندان مبتنی بر حقیقت حرف نمی ‎زنید. روی حرکات کنترل شده و کوچک و همچنین حرکاتی باز- همچون باز کردن بازوها از هم یا نشان ‎دادن کف دست خود هدف‎ گذاری کنید که نشانگر رهبری و اعتماد به ‎نفس‎تان است و از طرفی بیانگر این امر است که شما چیزی برای پنهان ‎کردن ندارید.

  2.  

  3. نگاه به ساعت وقتی که با کسی صحبت می ‎کنید علامتی واضح از بی ‎احترامی و غروراست. این حرکت حامل این پیام است که کارهایی بهتر از صحبت کردن با فردی که با او هستید برای انجام دارید و نگران از دست دادن آن‎ها هستید.

  4.  

  5. روی خود را از دیگران برگردانید یا تمایلی به صحبت نشان ندهید نشانگر این است که خود را دخالت نمی ‎دهید، علاقه‎ ای ندارید، ناراحت هستید یا حتی شاید به فردی که در حال صحبت است اعتماد ندارید.

سعی کنید به سمت فردی که در حال صحبت است رو کنید و کمی خود را خم کنید گویی که به صحبت ‎های آنان گوش فرا می‎ دهید. این برای فردی که صحبت می‎ کند نشانه این است که همه توجه و تمرکز شما را به خود معطوف کرده ‎اند.

  1. دست به سینه یا پاهای روی هم انداخته، تا حدودی موانع فیزیکی هستند که نشان می ‎دهند شما پذیرای گفته ‎های فرد مقابل نیستید. حتی اگر لبخند بزنید، ممکن است شخص مقابل حس غر زدن دریافت کند.

حتی اگر دست به سینه نشستن احساس راحتی بیشتری می ‎دهد، تا حد امکان در مقابل انجام چنین کاری مقاومت کنید.

  1. ناهماهنگی بین کلمات‎ تان و علایم صورت ‎تان باعث می‎ شود افراد احساس کنند که چیزی درست نیست و به تدریج شک خواهند کرد که شما سعی دارید آنان را گول بزنید؛ حتی اگر دلیل یا چگونگی آن را ندانند.

برای مثال، یک لبخند عصبی در حالیکه پیشنهادی را در یک مذاکره رد می ‎کنید به گرفتن آن چیزی که می ‎خواهید به شما کمک نخواهد کرد؛ تنها باعث می‎ شود شخص مقابل  درباره کار با شما احساس ناراحتی کند؛ زیرا فرض خواهند کرد شما چیزی در سر دارید.

  1. سر تکان دادن اغراق ‎آمیزنشانگر نگرانی برای تایید است. شاید افراد این سر تکان دادن سنگین شما را به عنوان تلاش برای نشان‎دادن این‎ قلمداد کنند که شما با آن‎ها موافقت می‎ کنید یا چیزی را درک می‎ کنید که در واقع درکش نکرده بودید.

  2.  

  3. بی قراری و مرتب‎ کردن موهای‎ تان علامت این است که شما نگران هستید یا انرژی زیادی دارید، اعتماد به نفس دارید یا حواس‎تان پرت است. ممکن است افراد شما را به عنوان فردی بشناسند که بسیار زیاد به ظاهر خود اهمیت می ‎دهد و توجه زیادی به حرفه خود ندارد.

  4.  

  5. پرهیز از ارتباط چشمی چنین به نظر می ‎آورد که شما چیزی را پنهان می‎ کنید و این باعث ایجاد شک می‎ شود. نداشتن ارتباط چشمی می‎ تواند نشانگر نداشتن اعتماد به‎ نفس و علاقه باشد؛ موضوعی که هرگز نمی‎ خواهید در یک نشست تجاری، آن را القا کنید.

نگاه کردن به پایین در حین صحبت چنین نشان می‎ دهد که اعتماد به نفس ندارید و باعث می‎ شود که کلمات تان تاثیر خود را از دست بدهد. بسیار مهم است که وقتی نکات مهم یا پیچیده‎ای را بیان می ‎کنید، ارتباط چشمی خود را حفظ کنید.

 

از سوی دیگر، ارتباط چشمی ثابت باعث ایجاد حس اعتماد، مدیریت، قدرت و هوش می‎ شود. درحالیکه این امکان وجود دارد که بدون ارتباط مستقیم هم درگیر کار شوید، اما ارتباط چشمی ثابت، باعث اهمال می ‎شود و تاثیرات منفی روی ارتباط حرفه‎ای‎ تان خواهد داشت.

  1. ارتباط چشمی که بسیار شدید و مشتاقانه است ممکن است تهاجمی یا تلاش برای تسلط یافتن تلقی شود. بطور متوسط، مردم برای هفت تا ده ثانیه ارتباط چشمی را حفظ می‎ کنند، ارتباط طولانی‎ تر وقتی‎ ست که گوش می ‎دهیم نه وقتی که حرف می ‎زنیم. روش قطع ارتباط چشمی هم حامل پیام است. نگاه به زیر به معنی تسلیم است، در حالی که نگاه به اطراف نشان ‎دهنده اعتماد است.

  2.  

  3. گرداندن چشم‎ها خطا و نشانگر نبود احترام است. می ‎توانید آن را کنترل کنید و این تلاش ارزشش را دارد.

  4.  

  5. ابرو در هم کشیدن یا چهره ای ناشاد داشتن حامل این پیام است که شما از وجود افراد اطراف خود ناراحت هستید، حتی اگر آن‎ها هیچ ارتباطی با وضعیت الان شما نداشته باشند. ابرو درهم‎کشیدن افراد را می‎راند و آن‎ها احساس می‎کنند که شما در موردشان قضاوت کرده‎اید.

اما لبخند نشانگر این است که شما گشاده ‎رو، قابل اعتماد، مطمئن و صمیمی هستید. مطالعات MRI نشان داده است که مغز انسان به افرادی که لبخند می ‎زنند پاسخ مثبت می‎ دهد و این می ‎تواند تاثیری ماندگار داشته باشد.

  1. سست دست دادن علامت این است که شما قدرت و اعتماد به نفس ندارید، در حالیکه دست دادن بسیار قدرتمند را می‎ توان تهاجمی و تلاش برای غلبه تلقی کرد که به همان اندازه بد است. دست دادن خود را با افراد و موقعیت ‎ها سازگار کنید، اما اطمینان حاصل کنید که همیشه محکم دست بدهید.

  2.  

  3. مشت گره شده همچون دست به سینه بودن و پا روی پا انداختن می‎ تواند علامت این باشد که پذیرای نکات دیگران نیستید. همچنین شما را جدلی و دفاعی نشان می ‎دهد که افراد را در تعامل با شما عصبی می‎ کند.

  4.  

  5. نزدیک شدن بسیار. اگر خیلی به کسی نزدیک شوید، علامت این است که برای حریم شخصی و درک آن احترام قائل نیستید. این می ‎تواند باعث ناراحتی افراد شود.

جمع‎بندی

اجتناب از این اشتباهات زبان بدن به شما کمک می‎ کند که ارتباط قوی‎تری در زمینه کاری و شخصی شکل دهید.

  • بنیان‎گذار talentsmart

  • منبع: موفقیت


 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود


  برترین عکس های خبری سال 2017 در مجله آتلانتیک


  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای


  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی


  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها


  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»


  تاسیس معاونت ارتباطات سایپا برای پاسخگویی شفاف


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد