درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 11:32   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24507صفحه نخست » شنبه، 12 تیر 1395 - 10:25
نگاهی به آگهی چاپی بانک اقتصاد نوین به مناسبت ماه مبارک رمضان
نور خواهم خورد
دیدن یک طرح آگهی مناسبتی که مسیر بقیه طرح آگهی‌ها را طی نکرده از نگاه تمامی مخاطبان جالب توجه است. طرح آگهی رمضانی که در آن از المانی به غیر‌از ماه استفاده شده و طراح از رویکرد دیگری برای رساندن پیامش بهره‌برداری کرده‌است.
  

نور خواهم خورد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دیدن یک طرح آگهی مناسبتی که مسیر بقیه طرح آگهی‌ها را طی نکرده از نگاه تمامی مخاطبان جالب توجه است. طرح آگهی رمضانی که در آن از المانی به غیر‌از ماه استفاده شده و طراح از رویکرد دیگری برای رساندن پیامش بهره‌برداری کرده‌است. بانک اقتصاد نوین نیز مانند بسیاری از برندها یک آگهی مناسبتی را برای ماه رمضان اکران کرده‌است.

در این آگهی به جای ماه از خورشید استفاده شده و طرح از قالب طرح‌های تجاری فاصله گرفته و سر و شکلی هنری به خود گرفته است. برای بررسی این طرح آگهی «فرصت امروز» گفت‌وگویی را با علی جمشیدی، مدیر استودیو خلاق توک و فاطمه فروزان، مدیر روابط عمومی بانک اقتصاد نوین داشته که در ادامه می‌خوانید.

با طرح آگهی اقتصاد نوین افطارمان را با نور باز کردیم

علی جمشیدی، مدیر استودیو خلاق توک درباره طرح آگهی مناسبتی ماه رمضان اقتصاد نوین می‌گوید: بهتر است صحبت‌هایم را با یک شعر که دقیقا با حال و هوای آگهی‌های مناسبتی این روزها هماهنگ است، شروع کنم. «فقر شب را بى‌غذا سر کردن نیست، روز را بى‌اندیشه سر کردن است».

خدا را شکر که در این ماه اگر چه در بیشتر آنچه مشاهده شد، اندیشه‌اى براى روز ندیدیم، لااقل با طرح آگهی اقتصادنوین افطارمان را با نور باز کردیم. احساس هر بیننده و مخاطبى در این ماه این است که از تصاویر و خروجى‌هایى که در طول روز گرم و طاقت فرسا می‌بیند لااقل ذره‌اى آرامش بگیرد.

جمشیدی در مورد شیوه طراحی اکثر طرح آگهی‌های مناسبتی ماه رمضان می‌گوید: مدیران تبلیغات و روابط عمومى‌ها در زمان کوتاهی فشار می‌آورند و گاهی خودشان آستین را بالا زده و وارد میدان می‌شوند و طراحان و ایده‌پردازان هم از آن سو پس از ساعت‌ها تفکر و تورق و جست‌وجو در شبکه‌هاى مجازى تنها دغدغه‌شان این است که ماه را در کجا قرار دهند... تمام تبلیغات ماه مبارک را یک به یک جست‌وجو می‌کنند و دائماً به ماه می‌رسند، یا در نهایت به همان چراغ زنبورى عربى مشهور و در نهایت تسبیحى براى نمایش نیایش در محیط شب... از آن چراغ گذر کنیم، بیشتر آگهی‌ها وقت مخاطبان را تلف می‌کنند.

طراحان داخلی المان ماه را هم به لطف تبلیغاتى که آژانس‌هاى اروپایى براى اعراب انجام می‌دهند در همبرگر و کرم و ماشین لباسشویى جست‌وجو می‌کنند و آنگاه فشارسنگین را بر مغزشان وارد می‌کنند که حالا ماه را چه کنیم؟ البته در این میان هم عده‌اى تک و توک هستند که می‌نشینند، اندیشه می‌کنند و به بهانه فرا‌رسیدن ماه اخلاق و مهربانى، به دنبال نمایش سوى دیگر زندگى هستند.

آن صفا و آن حس که هرگز نمی‌خواستیم هزینه‌اى برایش بپردازیم. این دسته برندها سراغ هنرمندان حقیقى می‌روند و مفهوم این ماه را با کمک یکدیگر به نمایش می‌گذارند... و چه معدودند این طرح آگهی‌ها، اما همین تعداد معدود بسیار زیبا هستند.

مواردی که گفتم را می‌توانید در طرح آگهی مناسبتی این برند جست‌وجو کنید. شاید این بار بیننده با دیدن طرح آگهی دلش کمى آرام شود و احساس کند به او احترام گذاشته شده است. برند باید بداند که در پس این اتفاق برندینگ، حضور یا فروش به گونه معجزه آسایی اتفاق می‌افتد و این‌گونه می‌توان بر روح مخاطب اثر گذاشت.

کلیت آگهی مناسبتی زیبا و ارزشمند است

جمشیدی می‌گوید: این بار در طرح آگهی اقتصاد نوین به جای شنیدن نام برند با ماه و امثال ماه... کلامى از سهراب سپهرى می‌شنویم که به جان بنشیند. کلامی که به مخاطب می‌گوید، ذره‌اى نور بردارد و با آن افطار کند و این ماه را نورانى ببیند. تا شاید دوست داشته باشد و برند را دوست بدارد. بله، این کلام واقعى آگهی مناسبتی ‌است؛ کلامی که از دستان یک هنرمند ایرانى و مزین به کلام یک شاعر ایرانی بیرون آمده باشد.

شاید وقت آن رسیده که برندها کمى هزینه صرف این بینش کنند. جمشیدی می‌گوید: از آنجا که کلیت کار زیبا و ارزشمند است پس خروجى کار نیز دوست داشتنى و صحیح است. بارها شاهد بوده‌ام که برندها در بریف اولیه کار خواستار این رنگ و بو بوده‌اند، ولی ناگهان در اواسط کار طمع خودنمایى وارد عمل شده و چشمان پر از حرص خود را در میان آرت‌ورک چرخانده‌اند.

انتظارى هم نیست، هزینه کرده‌اند و می‌خواهند خودشان را آن میان ببینند. اما هوشمندى عده‌اى نیز با نگرش درست و فرهنگ‌سازانه این چنین آثارى به یادماندنى خلق خواهد کرد. جمشیدی در پایان می‌گوید: از آنجا که بار مثبت آگهی اقتصادنوین بیشتر است تنها به ذکر یک نکته منتقدانه و آن هم در نظر نگرفتن مبانى لى اوت، استفاده از عناصر نوشتارى پراکنده و فشار زیاد این عناصر در کنار المان‌هاى بصرى قوى‌تر همگى در نیمه چپ کار بسنده می‌کنم.

اگر انعکاس آرت ورک را با همین لى اوت پیاده شده می‌دیدیم مطمئناً به طرحى محکم‌تر و آرت ورکى استاندارد‌تر دست می‌یافتیم. با این حال در این طرح آگهی با استفاده صحیح از عناصر احساسى، تصویرسازى سبک، به جا و بى‌ریا و استفاده از شعر و شعار به‌عنوان ادویه‌اى به اندازه، بشقاب نورانى برند آماده است.

هدف برند پرداختن به رمضان با نگاهی تازه است

فاطمه فروزان، مدیر روابط عمومی بانک اقتصاد نوین درباره طرح آگهی مناسبتی ماه رمضان این بانک می‌گوید: یکی از مهم‌ترین رویدادهای معنوی و دینی کشورمان ماه رمضان است. بانک اقتصاد نوین تصمیم گرفته که در این ماه همراه با مخاطبان‌شان باشد و با بیانی متمایز این ماه را به آنها تبریک بگوید.

بدون شک ماه رمضان و روزه‌داری دارای ابعاد وسیعی از معنویت است و البته در ادبیات دینی، علاوه بر معنویات، در مورد اخلاقیات و فلسفه روزه‌داری نیز صحبت شده است پس بهتر است که این ماه را فقط از جنبه تکلیف نگاه نکنیم و از منظر خودسازی نیز نظاره‌گر آن باشیم.درست است که روزه واجب و تکلیفی الهی ا‌ست اما باید در نظر داشت که یکی از مهم‌ترین کارکردهای روزه‌داری حکمت والای خودسازی است که منجر به شناخت حق تعالی است.

فروزان می‌گوید: هدف اقتصادنوین نگاه تازه به این ماه است نگاهی که در ادبیات غنی ایرانی هم به آن پرداخته شده است. آنجا که وصل فرهنگ ایرانی با مفاهیم دینی نمودی زیبا و فاخر می‌یابد که مصادیق با شکوه آن را در اشعار مولانا می‌خوانیم.

به طور خاص درباره این طرح آگهی تیم ایده‌پردازی که در رأس آن اردشیر رستمی است، تلاش کرده نقش خورشید و روز روزه‌دار و تلاش انسانی برای کسب کمال که در اینجا در نور تجلی یافته است را نزد مخاطبان برجسته کند.

فروزان در پاسخ به این سؤال که چرا در طرح آگهی بانک اقتصاد نوین بیشتر بر جنبه‌های هنری به نسبت جنبه‌های تجاری- مناسبتی تاکید شده می‌گوید: هنر تجلی معنا است.بر این اساس برای بیان آنچه جنبه معنایی و ادراکی دارد باید از نگاه و بیان نافذ هنر که هم جنبه زیبایی شناختی دارد و هم جنبه محتوایی بهره برد و به‌خصوص ماه رمضان که فرای همه رویدادهای مناسبتی‌ است.

ماه رمضان یک موضوع اجتماعی- معنوی‌ است و بانک نیز به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی که در بطن جامعه فعالیت می‌کند سعی دارد که نگاهی متفاوت به موضوع رمضان داشته باشد.بانک باید با زبانی با مخاطبانش ارتباط برقرار کند که قابل درک توسط آنها باشد. زبانی که علاوه بر قابل درک بودن برگرفته از اصول زیباشناختی نیز باشد.

فروزان درباره اینکه چرا در طرح آگهی بانک اقتصادنوین برخلاف بسیاری از طرح آگهی‌های مناسبتی از المان خورشید استفاده شده، می‌گوید: افراد طی روز روزه هستند نه در شب و باید تاثیر روزه‌داری در اعمالی که در رفتار و کردار انسانی بروز می‌کند نمایان باشد و خورشید به‌عنوان المانی مهم برای این ماه در نظر گرفته شود. المانی که مخاطبان می‌توانند در این ماه از تابندگی آن برخوردار شوند.

نورخواری در ادبیات فارسی

فروزان درباره نوشتاری که در تصویر آگهی به‌کار رفته می‌گوید: در این طرح آگهی لوگوی اقتصادنوین به همراه شعار اصلی برند یعنی با هم برای هم استفاده شده است. شعاری که یکی از والاترین مفاهیم کائنات را با خود همراه دارد و آن اتحاد است.

در خصوص شعر آگهی هم همان‌طور که قبلا نیز اشاره شده آگهی نگاه شاعرانه به موضوع رمضان دارد، برهمین اساس شعری از سهراب سپهری که همراستا با طرح آگهی‌ است به‌کار گرفته شده است. «راه خواهم یافت، نور خواهم خورد، دوست خواهم داشت» البته نورخواری، در ادبیات فارسی علاوه بر سهراب توسط شعرای دیگری از جمله مولانا نیز استفاده شده است. پس این اصطلاح برای مخاطب ایرانی آنچنان هم ناآشنا نیست.

فروزان در پایان می‌گوید: بانک اقتصاد نوین برای انتشار طرح آگهی سراغ رسانه‌های چاپی رفته است. رمزگشایی چنین طراح‌هایی در رسانه‌های چاپی به مراتب راحت‌تر از رسانه‌های دیگر تبلیغاتی است. این نکته نیز حائز اهمیت است که آگهی‌های مناسبتی در بازه زمانی کوتاه اکران می‌شوند و شاید استفاده از رسانه‌های دیگر تبلیغاتی آنچنان برای برندها از لحاظ مالی و اجرایی قابل اجرا نباشد.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد