درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 21:18   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24431صفحه نخست » سه شنبه، 8 تیر 1395 - 09:59
ستاره‌های تبلیغات
ریموند روبیکام پدر تبلیغات مدرن
در شماره پیشین ستون ستاره‌های تبلیغات به بررسی و مرور زندگینامه آقای ریموند روبیکام پرداختم.
  

ریموند روبیکام پدر تبلیغات مدرن

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در شماره پیشین ستون ستاره‌های تبلیغات به بررسی و مرور زندگینامه آقای ریموند روبیکام پرداختم. در این شماره قسمت دوم زندگینامه آقای روبیکام را مطالعه بفرمایید. همان‌طور که در شماره قبل اشاره شد، ریموند روبیکام وقتی مصمم به حضور در صنعت تبلیغات شد لیست بلند دفترچه تلفن را پیش روی خود قرار داد و از حرف الف شروع به تماس گرفتن کرد. این شیوه انتخاب شغل، او را به شرکت آرمسترانگ رساند و پس از آن راهی آیر و سان شد که در آنجا به اوج شهرت رسید.

پس از کسب شهرت و تجربه در صنعت تبلیغات ریموند روبیکام که آن زمان 30 سال بیشتر نداشت، به همراه آقای جان اُر یانگ(John Orr Young) 37   ساله تصمیم گرفتند شرکت خودشان را تاسیس کنند. به این ترتیب شرکت یانگ و روبیکام (Y&R)  با سرمایه اندک 5000 دلار تاسیس شد.

نخستین مشتری آژانس تازه تاسیس یانگ و روبیکام یک شرکت گمنام تولید‌کننده بند کفش بود. شاید همکاری با این شرکت گمنام امتیاز بزرگی برای یانگ و روبیکام نبود اما به هرحال موسسان آن می‌دانستند که در ابتدای مسیر نباید توقع مشتریان خوشنام و معتبر را داشته باشند. اما دیری نپایید که نخستین مشتری معروف شرکت همکاریش را با ریموند روبیکام و همکارانش آغاز کرد.

شروع شهرت

پستیوم (Postum) محصولی که ثابت کرده بود تبلیغاتش در گذشته سخت و دشوار بوده است. آنها برای اثر بخشی تبلیغات پستیوم تحقیقات بازاریابی را دستور کار قرار دادند. اینکه مخاطبان در مورد پستیوم چه فکر می‌کنند و در مورد آن چه توقعاتی دارند و اینکه آنها چگونه باید برای ارائه این محصول بهترین شیوه را برگزینند و نظایر آن از مجموعه سؤالاتی بود که آنها در برنامه تحقیقاتی‌شان گنجاندند

. نتیجه کار آنها ارائه کارزار تبلیغاتی بود، با شیوه نگارش متن جدید و با دوری از نکات انتقادآمیز تبلیغات پیشین. در حقیقت آنها تبلیغاتی را تهیه کردند که برای هر مخاطب ویژه پیام مربوط به همان گروه هدف را داشت مثل پرستاران، نوجوانان، فیزیکدان‌ها و البته مردان و زنان. درحالی‌که تبلیغات قبلی پستیوم تنها یک آگهی عمومی بود.

تحقیقات نشان می‌داد مصرف‌کنندگان پستیوم آن را بنا به دلایلی مثل سردرد، بی‌خوابی و مشکلات معده و نظایر آن استفاده می‌کردند که این البته در تبلیغات نشان داده می‌شد، اما تحقیقات حقایق دیگری را هم مشخص می‌کردند که تا پیش از آن مورد توجه قرار نگرفته بودند.

شاید برای نخستین بار در تاریخ تبلیغات معاصر بود که یک شرکت تبلیغاتی به مطالبی درباره طعم خاص یک محصول خوراکی توجه می‌کرد و این پژوهش‌ها همان‌طور که اشاره شد، پایه‌گذار تبلیغات موفقی شد که باعث شد شرکت تازه تاسیس یانگ و روبیکام جایزه هاروارد را برای بهترین تبلیغ ملی به‌خاطر برنامه‌ریزی و اجرا از آن خود کند.

از آن پس Y&Rبه‌عنوان یک آژانس تبلیغاتی خلاق شهرت یافت. اما این خلاقیت را مرهون شجاعت آقای ریموند روبیکام بود. او نخستین کسی بود که با همکاری دکتر گالوپ - بازوی تحقیقاتی شرکت یانگ و روبیکام- سؤالات مختلف حوزه تحقیقات بازاریابی را بررسی می‌کردند.

برای مثال آنها روی میزان خوانده شدن آگهی‌هایشان کارهای ارزنده‌ای انجام دادند و از این طریق توانستند آگهی‌های موفقی بسازند که بیش از آگهی‌های سایر رقبا از سوی مخاطبان خوانده شود. در این زمینه آقای ریموند روبیکام معتقد بود، باید آنها طوری آگهی بنویسند که در زمینه خوانده شدن تبلیغات‌شان مقام اول را کسب کنند. ادامه دارد...

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد