درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 00:26   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24358صفحه نخست » گزارششنبه، 5 تیر 1395 - 07:57
کارنامه 11 ساله "جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی"
انجمن متخصصان روابط عمومی با هدف سنجش شرایط کیفی انتشارات روابط عمومی و ارایه الگو و معرفی سازمان­ها و نهادهای توانمند و موفق در این زمینه برگزاری جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی را در دستور کار خود قرار داده است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

 

اشاره

نشریات مکتوب در هر جامعه و با هر نوع ساختاری معمولاً ماندگاری بیشتر نسبت به دیگر ابزارهای اطلاع رسانی دارند و توجه مخاطبان را به خود جلب می­نمایند. انتشارات مقوله ای است که در تمامی سازمان ها و نهادها و عرصه های گوناگون دارای اهمیت است و از جهات زیادی نیز، تأثیرات مؤثر و چشمگیری بر روی مخاطبان دارد.

در فعالیت های روابط عمومی نیز انتشارات جایگاه عمده ای را به خود اختصاص داده اند و کمتر روابط عمومی را سراغ داریم که حداقل یک نشریه داخلی یا خبرنامه ویژه سازمان خود نداشته باشد.

انجمن متخصصان روابط عمومی به عنوان یک انجمن حرفه­ای تلاش کرده است تا بنا به رسالت­ها و مأموریت­های حرفه ای و قانونی خود در زمینه های مختلف نسبت به ارایه الگو و ارزیابی فعالیت های انجام شده در شاخه های گوناگون در فعالیت های روابط عمومی، گام هایی را برای کمک به اعتلا و پیشرفت در این حوزه بردارد.

 

معرفی جشنواره

انجمن متخصصان روابط عمومی با هدف سنجش شرایط کیفی انتشارات روابط عمومی و ارایه الگو و معرفی سازمان­ها و نهادهای توانمند و موفق در این زمینه برگزاری جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی را در دستور کار خود قرار داده است.

این جشنواره قصد دارد دست اندرکاران حوزه روابط عمومی و ارتباطات را با اصول و استانداردهای چاپ و نشر در روابط عمومی بیشتر آشنا کند و ضمن ارائه و معرفی الگوهای برتر انتشاراتی زمینه را برای کمک به توسعه و ارتقای سطح توانمندی و مهارت های مورد نیاز مدیران و کارشناسان این حوزه فراهم آورد.


جشنواره اول

اولین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی با عنوان «جشنواره نشریات روابط عمومی های کشور» در روزهای ۱۳ تا ۱۵ اسفند ماه ۱۳۸۱ در تهران برگزار شد.

در فراخوان این جشنواره آمده است: به یاری خداوند متعال و با همت انجمن متخصصان روابط عمومی، اولین جشنواره نشریات درون سازمانی روابط عمومی وزارتخانه ها، نهادها، سازمان ها و ... کشور با هدف گسترش فرهنگ نشر درون سازمانی و ایجاد فضایی برای برقراری ارتباط و تعامل بین دست ندرکاران نشریات و ایجاد جو رقابت سالم از تاریخ سیزدهم اسفندماه به مدت سه روز برگزار می­شود.

مدیران و کارشناسان روابط عمومی های سراسر کشور (اعم از دولتی و خصوصی) که مایلند در این جشنواره و فعالیت های جنبی (نمایشگاهی و کارگاهی) آن شرکت نمایند، فرم درخواست شرکت در نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی، علمی را تکمیل و حداکثر تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. متقاضیان باید همراه برگ درخواست حضور در جشنواره یک نسخه از نشریات منتخب خود را که در قالب «نشریه داخلی روابط عمومی» از ابتدای سال ۱۳۸۱ تا پایان آذر ماه منتشر شده­اند (برای شرکت در بخش رقابتی جشنواره) ارسال نمایند آثار ارسال شده در بخش­هایی مانند سرمقاله، گزارش، خبر، تریبون آزاد (با خوانندگان)، عکس، سرگرمی، صفحه آرایی و غیره مورد بررسی و داوری قرار خواهد گرفت. به آثار برگزیده ضمن معرفی در مراسم پایانی جشنواره، لوح یادمان جشنواره و هدایایی تقدیم خواهد شد. ضمناً به کلیه آثار ارایه شده به بخش رقابتی جشنواره لوح یادبود اهداء می­شود.

۱. هیئت داوران جشنواره: دکتر نعیم بدیعی، دکتر داود زارعیان، دکتر یونس شکرخواه، علی اکبر قاضی زاده، مهدی باقریان، سیدشهاب سیدمحسنی، قربانعلی تنگشیر و حسین مختاریان به عنوان داوران نهایی اولین جشنواره نشریات روابط عمومی­های کشور، آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را ارزیابی کردند.

شایان ذکر است که کار ارزیابی اولیه آثار توسط ده نفر از کارشناسان مجرب در زمینه های خبر، مقاله، سرمقاله، خوانندگان و تریبون آزاد، صفحه آرایی و عکس، گزارش و مصاحبه انجام پذیرفته است.

۲. بیانیه هیئت داوران اولین جشنواره انتخاب نشریات درون سازمانی برتر کشور: انجمن متخصصان روابط عمومی به منظور پدید آوردن بستری مناسب برای ارتقاء و بالا بردن هر چه بیشتر سطح کیفی نشریات درون سازمانی، برآن شد تا اولین جشنواره برترین های نشریات درون سازمانی را برگزار نماید. از انجام بررسی های مقدماتی و گردآوری اطلاعاتی از چند و چون نشریاتی که در اغلب سازمان ها و دستگاه های اجرایی منتشر می شوند، فراخوان و اطلاعیه ای انتشار یافت و اقدامات اجرایی مربوطه آغاز شد و پس از گردآوری آثار، بررسی و کارشناسی پیرامون آن ها صورت گرفت.

هیئت داوران پس از خاتمه کار و مشخص کردن برترین ها در این عرصه، چند نقیصه و کاستی در بخش های مختلف تشکیل دهنده نشریات داخلی را مشاهده کرده اند. از همین رو توصیه می شود برای رسیدن به تغییراتی اساسی و بنیادین در نشریات درون سازمانی که از جمله یکی از بهترین و اثرگذارترین ابزارهای اطلاع رسانی و برقرارکننده ارتباط درون و برون سازمانی است، دست اندرکاران و تلاشگران این عرصه آن ها را به کار بسته و مورد نظر قرار دهند.

در ادامه این بیانیه در خصوص خبر، سرمقاله، مصاحبه مقاله، گزارش، صفحه با خوانندگان، صفحه­آرایی، عکس و فرم بندی مطالبی بیان و توصیه هایی در این زمینه برای ارتقاء سطح نشریات داخلی صورت گرفته است.


جشنواره دوم

دومین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی با عنوان «جشنواره نشریات روابط عمومی های سراسر کشور» از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ دی ماه سال ۱۳۸۲ با همت انجمن متخصصان روابط عمومی در محل کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان در تهران برگزار شد.

۱. بخش های اصلی جشنواره

۱-۱- بخش نمایشگاهی: برای عرضه نشریات روابط عمومی­ها

۱-۲- بخش رقابتی: الف) مسابقه انتخاب نشریات برتر در بخش­های سرمقاله، مقاله، گزارش، خبر، صفحه­ خوانندگان، عکس، مصاحبه و صفحه آرایی ب) انتخاب نشریه الکترونیکی برتر.

۱-۳- کارگاه های آموزشی شامل: موضوعات نشریات الکترونیکی در روابط عمومی، اصول نگارش و ویرایش در روابط عمومی و اصول خبرنویسی در روابط عمومی.

۲. اعضای شورای سیاستگزاری، علمی و اجرایی جشنواره: دکتر داود زارعیان رییس ستاد برگزاری، مهدی باقریان دبیر جشنواره، حمید شکری خانقاه مسئول کارگاه­های آموزشی، سید شهاب سید محسنی مسئول کمیته اداری و مالی، مهندس قربانعلی تنگشیر مسئول کمیته تدارکات و پشتیبانی، حامدرضا اسماعیلی مسئول کمیته ارتباطات و محمد خجسته نیا مسئول کمیته انتشارات.

۳. هیئت داوران جشنواره: حسین قندی، دکتر حسینعلی افخمی، حسین مختاریان، استاد علی میرسعید قاضی، استاد کاظم متولی، دکتر داوود زارعیان، دکتر یونس شکرخواه، مهدی باقریان، هوشمند سفیدی و اکبر محمد مراد بیات

۴. بیانیه پایانی دومین جشنواره نشریات درون سازمانی روابط عمومی کشور: روابط عمومی ها در هر یک از سازمان ها یا دستگاه ها اعم از دولتی یا خصوصی به واسطه وظایف خطیر و گوناگونی که به عهده دارند، می کوشند تا با استفاده از شیوه ها و روش های مناسب ارتباط دوسویه خود را با مخاطبان ایجاد و نقش چشم و چراغ سازمان یا دستگاه متبوع را ایفا کنند.

انجمن متخصصان روابط عمومی، به منظور پدید آوردن بستری مناسب برای رقابت سالم و سازنده و ارتقاء چه بیشتر سطح کیفی نشریات درون سازمانی و پس از تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از برگزاری نخستین دوره جشنواره برترین های نشریات درون سازمانی اقدام به برگزاری دومین جشنواره نمود.

در ادامه این بیانیه، هیأت داوران نظر و دیدگاه خود را در مورد آثار رسیده به جشنواره در بخش­های سرمقاله، گزارش، خبر، مقاله، عکس، صفحه ارتباط با خوانندگان، صفحه آرایی، مصاحبه و نشریات الکترونیکی اعلام کردند و پیشنهاداتی نیز برای ارتقای کیفی نشریات ارایه دادند.

 

جشنواره سوم

سومین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، با عنوان «جشنواره انتشارات روابط عمومی های کشور» در رزوهای ۱ تا ۳ اسفندماه ۱۳۸۵ در تهران برگزار شد.

۱. برنامه های جشنواره: انجمن متخصصان روابط عمومی همواره در فکر ارتقای سطح علمی و دانش مدیران و کسانی است که در عرصه روابط عمومی فعالیت می کنند. یکی از شیوه های اثربخشی در این زمینه برگزاری جشنواره هایی است که با نگاه ویژه و انتخاب مباحث آموزشی برنامه ریزی و اجرا می شود.

در همین زمینه و به دلیل اهمیت نقش آموزش و اهداف انجمن تصمیم گرفته شد با انتخاب برگزیده های انتشارات روابط عمومی که شامل نشریه درون سازمانی، کتاب، جزوه آموزشی، بروشور، تراکت، پوستر و سایت می شود، رقابتی سالم و سازنده را در این زمینه فراهم آوریم، تا دست اندرکاران این حوزه انگیزه بیشتری در این امور پیدا کنند.

در کنار جشنواره، همایش یک روزه ای هم تدارک دیده­ شد تا با ارایه سخنرانی علمی از سوی استادان و مجریان این رشته آخرین اطلاعات و مباحث جدید در اختیار شرکت کنندگان قرار گیرد.

همچنین سه کارگاه آموزشی با عناوین زیر برگزار شد: اصول خبرنویسی، اصول نگارش و ویرایش در روابط عمومی و خبرنامه الکترونیکی.

۲. شورای سیاست گذاری جشنواره: محمد پاریاب (معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت)، علیرضا کریمی (مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، دکتر داود زارعیان (رییس انجمن و دبیر جشنواره)، عباس لهراسبی (رییس روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان تبلیغات اسلامی)، عباس خالدنژاد (مدیر کل روابط عمومی و بین الملل شرکت توانیز)، سید حسین سجادی (مدیر کل روابط عمومی و بین الملل بنیاد مستضعفان)، غلام عباس افشار (نایب رییس انجمن)، مهدی باقریان (عضو هیأت مدیره انجمن)، سید شهاب سید محسنی (عضو هیأت مدیره انجمن)، محمد خجسته نیا (مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران)

۳. کمیته اجرایی جشنواره: شهرام نفیسی (مدیرعامل شرکت همایش پویا)، غلام عباس افشار (نایب رییس انجمن)، مرتضی برقی (شورای اطلاع رسانی دولت)، محمود اختیاری (عضو و دبیر انجمن)، سید کاظم حسینی (مدیر کل روابط عمومی جهاد دانشگاهی)، قربانعلی تنگشیر (بازرسی انجمن).

۴. کمیته آموزش: دکتر اسمعیل قدیمی (استاد دانشگاه علامه طباطبایی)، دکتر محمدرضا رسولی (استاد دانشگاه آزاد تهران و عضو هیئت مدیره انجمن)، حمید شکری (مسئول کمیته آموزش و عضو هیئت مدیره انجمن) و دکتر علیرضا حسینی پاکدهی (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)

۵. هیئت داوران جشنواره: دکتر کثرا میرفخرایی، دکتر حاجی محمد احمدی، دکتر امیر مسعود مظاهری، دکتر علی اصغر محکی، حمید ضیایی پرور، علی فروزفر، محمد علی چراغی، گیتا علی آبادی، مهری رفعتی، دکتر محمدرضا رسولی، ناصر بزرگمهر، علی اکبر قاضی زاده، محمود مختاریان،

دکتر یونس شکرخواه، مهدی باقریان، محمود اختیاری، قربانعلی تنگشیر و غلامرضا کاظمی.


جشنواره چهارم

چهارمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی با عنوان «چهارمین جشنواره انتشارات روابط عمومی های کشور در روزهای ۱۰ تا ۱۲ تیرماه ۱۳۸۷ در تهران برگزار شد.

۱. ساختار جشنواره: دبیر کل جشنواره (دکتر داود زارعیان) و مدیر اجرایی (غلام­عباس افشار)

۲. شورای سیاست­گذاری: غلام عباس افشار (نایب ریس انجمن)، مهدی باقریان (دبیر کل انجمن)، حمید ضیایی پرور (مدرس دانشگاه)، دکتر محمدرضا رسولی (عضو هیئت مدیره انجمن)، سید شهاب سید محسنی (عضو هیئت مدیره انجمن)، محمود اختیاری (عضو هیئت مدیره انجمن)، محمد خجسته نیا (عضو هیئت مدیره انجمن)، حامدرضا اسماعیلی (عضو هیئت مدیره انجمن)، مهندس قربانعلی تنگشیر (بازرسی انجمن).

۳. کمیته آموزش: دکتر امیر مسعود مظاهری، دکتر محمدرضا رسولی، علی فروزفر و حمید شکری

۳. مشاوران علمی: استاد علی میرسعید قاضی، استاد کاظم متولی، استاد هوشنگ عباس­زاده، استاد محسن امینی، استاد محمود مختاریان، دکتر یونس شکرخواه، دکتر علی اصغر محکی، دکتر تژا میرفخرایی

 

جشنواره پنجم

پنجمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی توسط انجمن متخصصان روابط عمومی ایران در روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۸۸ در مرکز آفرینش های هنری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار شد.

۱. دبیرکل جشنواره، مدیر اجرایی و رؤسای کمیته ها: مهدی باقریان دبیر کل جشنواره، غلام عباس افشار مدیر اجرایی جشنواره، دکتر محمدرضا رسولی رییس کمیته علمی و دکتر احمد یحیایی ایله ای رییس کمیته آموزش

۲. ساختار جشنواره: هیأت رییسه جشنواره (به ترتیب حروف الفبا)؛ حامدرضا اسماعیلی (نایب رییس انجمن)، مهندس قربانعلی تنگشیر (بازرسی انجمن)، محمد خجسته نیا (عضو هیأت مدیره انجمن)، دکتر داود زارعیان (عضو هیأت مدیره انجمن)، سید شهاب سید محسنی (عضو هیأت مدیره انجمن)

۳. هیأت داوران جشنواره: دکتر داود زارعیان، دکتر محمدرضا رسولی، دکتر حسن نمکدوست تهرانی، علی فروزفر، قربانعلی تنگشیر، حسین امامی، علیرضا کتابدار، غلام­عباس افشار، دکتر امیر مسعود مظاهری و سید شهاب سید محسنی

4. سمینار تخصصی نشر الکترونیک همزمان با هدف ارتقای دانش و معرفی شیوه ها و ابزارهای نوین ارتباطی به کارشناسان و دست اندرکاران حوزه روابط عمومی در روز 19 اسفند ماه 1388 برگزار شد.

5. برخی ویژگی های جشنواره پنجم:

·   انجمن متخصصان روابط عمومی ایران به پاس تقدیر از کارشناسان برتر انتشارات روابط عمومی، برای نخستین بار در پنجمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی به شش نفر در سطح استانی و تهران جایزه اهداء کرد.

·   در جشنواره پنجم برای نخستین بار از سوی هیات رییسه جشنواره، مصوب شد تا آرشیوهای الکترونیکی، مکتوب، کتاب، اخبار، مقالات و تصاویر و کارنامه عملکرد فعالیت ها نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

·   انتخاب مقاله برتر با محوریت «اصلاح الگوی مصرف» با توجه به نامگذاری و عنایت مقام معظم رهبری به این مقوله بسیار مهم، یکی از ویژگی های اصلی جشنواره امسال است.


 جشنواره ششم

ششمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه ۱۳۸۹ در تهران برگزار شد.

۱. شورای سیاستگذاری: سید شهاب سید محسنی (رییس انجمن)، محمدرضا خجسته نیا (نایب رییس انجمن)، داود زارعیان (عضو هیأت مدیره انجمن)، محمدرضا رسولی (عضو هیأت مدیره انجمن)، مهدی باقریان (عضو هیأت مدیره انجمن)، غلام­عباس افشار (عضو هیأت مدیره انجمن)، حامدرضا اسماعیلی (عضو هیأت مدیره انجمن)، قربانعلی تنگشیر (بازرسی انجمن)، علی فروزفر (عضو علی البدل انجمن) و حمید شکری (عضو علی البدل انجمن)

۲. دبیر، مدیر اجرایی و مسئولین کمیته­ها: سید شهاب سید محسنی (دبیر جشنواره)، محمد خجسته نیا (مدیر اجرایی جشنواره)، محمدرضا رسولی (مسئول کمیته علمی) و غلام­عباس افشار (مسئول کمیته داوران)

۳. هیأت داوران: دکتر داود زارعیان، دکتر محمدرضا رسولی، دکتر تژا میرفخرایی، سید شهاب سید محسنی، محمد خجسته نیا، غلام­عباس افشار، مهدی باقریان، علیرضا کتابدار، حسین امامی، امیر مسعود مظاهری، علی فروزفر، دکتر مهدی منتظر القائم، محمود مختاریان، حامدرضا اسماعیلی، حمید شکری، قربانعلی تنگشیر، محمدعلی سپهرافغان.


جشنواره هفتم

هفتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در روز ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۱ در تهران برگزار ­شد.

۱. اهداف: آشنایی با اصول و استانداردهای نشر در روابط عمومی و ارائه آثار و تجارب موفق ادارات روابط عمومی در حوزه انتشارات، توسعه و ارتقای سطح توانمندی ها و مهارت های مورد نیاز مدیران و کارشناسان در حوزه انتشارات، تعیین معیارها و ویژگی های مطلوب به منظور انتخاب الگوی مناسب برای کاربردهای آموزشی، بررسی و تعیین نقش تکنولوژی های نوین ارتباطی و آموزشی در فرآیند ارتباطات، انتخاب راهکارهای مناسب برای حرکت به سمت آموزش الکترونیک

۲. بخش های اصلی جشنواره:

الف) بخش رقابتی شامل: انتخاب نشریه داخلی برتر، انتخاب انتشارات برتر روابط عمومی، انتخاب بهترین طرح و برنامه انتشاراتی، انتخاب سامانه های اطلاع رسانی الکترونیکی برتر، انتخاب کارشناس برتر روابط عمومی

ب) کارگاه های آموزشی: اصول و فنون طراحی و تولید بروشور، برنامه ریزی نشر در روابط عمومی

ج) نخستین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی

۳. رییس جشنواره، دبیر و رؤسای کمیته ها: رییس جشنواره: غلام عباس افشار (رییس انجمن متخصصان روابط عمومی)، دبیر جشنواره: مهدی باقریان (عضو هیأت مدیره انجمن)، رییس کمیته علمی: دکتر محمدرضا رسولی (نائب رییس انجمن)، رییس کمیته آموزشی: دکتر احمد یحیایی ایله ای (عضو انجمن)

۴. هیئت رییسه جشنواره (به ترتیب حروف الفبا): حامد رضا اسماعیلی (عضو هیئت مدیره انجمن)، محمد خجسته نیا (عضو هیئت مدیره انجمن)، دکتر داود زارعیان (عضو هیئت مدیره انجمن)، سید شهاب سید محسنی (عضو هیئت مدیره انجمن)، مهندس قربانعلی تنگشیر (بازرسی انجمن)، علی فروزفر (عضو علی­البدل هیئت مدیره انجمن)، حمید شکری خانقاه (عضو علی البدل هیئت مدیره انجمن)


جشنواره هشتم

هشتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی و  دومین همایش تولید محتوا چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه سال 1392 با سخنرانی  صاحب نظران  و اساتید برجسته علوم ارتباطات در سالن همایش های سازمان اسناد و آرشیو کتابخانه ملی ایران برگزار شد، تا بار دیگر معرفی برگزیدگان جشنواره  همراه با آخرین نظرات  و دیدگاه های ارتباطی  مطرح شده  توسط سخنرانانی نظیر دکتر علی اکبر جلالی و دکتر محسنیان راد، ثبت و روز به یادماندنی را برای خانواده بزرگ روابط عمومی کشور رقم زند. آنچه از نظر می گذرد نگاهی  است به برنامه ها ی اجرا شده، چکیده نظرات سخنرانان مدعو و اعلام برگزیدگان جشنواره   و بیانیه هیئت  داوران که با هم مرور می کنیم:

مهدی باقریان، دبیردومین همایش تولیدمحتوا و هشتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی طی سخنانی گفت: جشنواره و همایش تولید محتوا یکی از آن جاهایی است که انجمن متخصصان روابط عمومی می تواند به سمت الگوسازی و استاندارد سازی به ویژه در بخش انتشارات که موضوع جشنواره هم است حرکت کند.

وی افزود: در سال گذشته چهار کتاب ارزشمند در این حوزه منتشر شد که در راستای استانداردسازی بخش های رقابتی جشنواره است و برنامه ای هم امسال طراحی شده که بتوانیم سایر بخش های رقابتی جشنواره را با طراحی استانداردها و الگوهای خاصی پوشش دهیم .

دبیر جشنواره انتشارات گفت: با توجه به آثاری که از روابط عمومی های واحدهای مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره رسید و نظراتی که داوران در مورد نقاط ضعف و قوت آثار ارائه دادند بحث الگو سازی و استاندارد سازی را ضروری ساخته است.

وی ادامه داد: امسال استقبال خوبی از جشنواره انتشارات بعمل آمد که بیش از 150 سازمان در جشنواره شرکت کردند و درمجموع بیش از 1800 اثر به دبیرخانه ارسال شد که در پنج روز اساتید طی دو مرحله آثار را ارزیابی کردند و در مراسم اختتامیه برگزیدگان و برندگان معرفی می شوند. در نحوه اهدای جوایز تغییراتی داده شد، به این شکل که در سال های گذشته روابط عمومی هایی که در چند بخش حائز رتبه می شدند از بعضی بخش ها حذف می شدند و  در کل حقوق شان ضایع می شد. به همین دلیل سازمان هایی که در چند بخش حائز رتبه شده اند امسال به عنوان برگزیدگان ممتاز معرفی می شوند.

در پایان هیات داوران هشتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی ضمن آروزی موفقیت برای شرکت کنندگان، بار دیگر زحمات و تلاش های مدیران و کارشناسان روابط عمومی را ارج نهاده و از خداوند بزرگ برای همگان آرزوی توفیق و بهروزی مسالت می نماید.

 

جشنواره نهم

آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی سوم تیرماه 1393 با حضور «محمدرضا صادق» مشاور رسانه ای رییس جمهوری، «احمد مسجدجامعی» رییس شورای شهر تهران، «محمد خدادای» مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه روابط عمومی عصر روز دوشنبه دوم تیرماه سال جاری در سالن اجتماعات هتل بزرگ ارم به همت انجمن متخصصان روابط عمومی و با همکاری موسسه کارگزار روابط عمومی برگزار شد.
دکتر «محمدرضا صادق» مشاور رسانه ای رییس جمهور در این مراسم با اشاره به اینکه نهمین جشنواره انتشارات روابط عمومی، بنایی بر الگوسازی در روابط عمومی ها است، اظهار داشت:" امروز این جشنواره با برگزاری کارگاه های آموزشی و ایجاد میدان رقابت بین دستگاه ها و بخش های مختلف، توانسته بنایی بر الگوسازی در روابط عمومی ها باشد."
مشاور رسانه ای رییس جمهور تصریح کرد:" بخشی از مشکلات پیش آمده برای روابط عمومی در سال های گذشته که مانع پیشرفت آنها شده است، به انتظار صرف دستگاه‌ها از روابط عمومی برای تبلیغ و برجسته‌سازی فعالیت‌های دستگاه‌ها برمی‌گردد."
وی با اشاره به حضور مردم در انتخابات سال گذشته گفت:" حضور حماسی مردم در پای صندوق های رأی در انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته نشانه ی روی آوردن مردم به گفتمان اعتدال وبیزاری از تبلیغات همه جانبه و یکسویه است."
مشاور رسانه ای رییس جمهور با اشاره به اینکه روابط عمومی ها باید راه اعتدال را در عملکرد خود پیش بگیرند، عنوان کرد:" هنگامی روابط عمومی می تواند به وظیفه خود یعنی برقراری ارتباط دو سویه عمل کند که عملکرد آن نه بر اساس افراط و نه تفریط باشد. بلکه باید وجه اعتدال را پیش بگیرد."
«صادق» با اعتقاد بر اینکه روابط عمومی در انتشارات نیز باید به سمت اعتدال برود، افزود:" امروزه خروجی روابط عمومی ها در انتشارات نیز باید به سمت اعتدال گرایی و دوری از هرگونه بزرگ نمایی و اغراق برود چرا که در گذشته شاهد نتیجه افراطی گری در مطبوعات بودیم."
«مسجد جامعی »رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وجه اولیه روابط عمومی نگرش هنرمندانه است، عنوان کرد:" وقتی روابط عمومی با هنر پیوند بخورد، جنبه های مختلفی از آن ظهور می کند که نتیجه آن خلاقیت است."
رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت:" هر روابط عمومی تأثیرگذار و موفق حتماً یک عنصر هنری دارد که باید آن را جستجو کرد."
وی با اعتقاد بر اینکه روابط عمومی حوزه محرمانه ندارد، گفت:" مناسبات امروز به جایی رسیده که حوزه محرمانه را به حداقل رسانده است. امروز در روابط عمومی حوزه محرمانه نداریم. بلکه اعتماد به عنصر و خلاقیت انسانی است که به جوهر همکاری احترام می گذارد."
مسجد جامعی تصریح کرد:" روابط عمومی ها باید جایگاه خالی ذهن مخاطب را پیدا و روی آن سرمایه گذاری کنند."
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود:" در کار روابط عمومی احترام به مخاطب و صداقت داشتن، از اصول انکار ناپذیر روابط عمومی است که می تواند در این زمینه کارساز باشد."
در ادامه «باقر ساروخانی» استاد ممتاز دانشگاه تهران با بیان اینکه روابط عمومی جایگاه عشق و طلوع انسانی است، اظهار داشت:" داستان روابط عمومی، داستان عشق، خلاقیت و ادغام ذهن در روابط عمومی ها است. بنابراین روابط عمومی که می خواهد تولید پیام کند و پیام را به اعماق جامعه و دل و ذهن آدم ها انتقال دهد، باید قبل از همه قلب خود آن را بپذیرد."
وی توان ذاتی، پردازش، تجربه و انگیزش را از ویژگی های روابط عمومی دانست و گفت:" هر کسی که می خواهد وارد شغل شریف روابط عمومی شود، باید دارای توان ذاتی، پردازش که توانی ذاتی است و تجربه و انگیزش باشد. این چهار ویژگی باید در درون روابط عمومی ها تجلی گردد."
استاد ممتاز دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی در روابط عمومی افزود:" ما برای مخاطب می نویسیم، بنابراین مخاطب در ذهن و پیام ما قرار گرفته است. برای این منظور باید از طریق پیام فهم پذیر، شناخت ساختار ذهنی و آنیت، مخاطب را جذب کرد."
«محمد خدادای» مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه امروز باید از ارتباطات به رسانه برسیم اظهار داشت:" در گذشته از رسانه به ارتباطات می رسیدیم اما امروز با تحول در فضای افکار عمومی، رسانه به یکی از مدل های ارتباطی تبدیل شده است."
وی با اعتقاد بر اینکه باید در روابط عمومی ها یک آسیب شناسی صورت بگیرد گفت:" در بحث روابط عمومی باور داریم که موفق نبوده ایم و به راحتی نیز این موفقیت بدست نمی آید. آنچه که امروز به عنوان روابط عمومی ایفای نقش می کند، چه مقدار توانسته قدرت برقرار ی ارتباط را داشته باشد. بنابراین باید یک آسیب شناسی در دل روابط عمومی ها صورت بگیرد و یک بازنگری در موضوع ارتباط و بستر روابط عمومی داشته باشیم."
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه روش های سنتی باید مورد بازنگری قرار گیرند، تصریح کرد:" باور کنیم که در روابط عمومی نیاز به تعمق، بازنگری اصولی و اساسی به روش های سنتی و شناخت بیشتر از فعالیت خود داریم زیرا بقای هر دستگاهی به روابط عمومی در ارتباطات برمی گردد."
همچنین «هادی کمرئی» رییس انجمن متخصصان روابط عمومی آثار ارسالی به نهمین جشنواره ملی انتشارات را دارای رشد و بالندگی دانست و اظهار داشت: "نهمین جشنواره ملی ارتباطات با بحث آموزشی و رقابتی همراه بود. در بحث آموزشی دو کارگاه با عناوین اینفوگرافیک در روابط عمومی و شیوه های نگارش در وب برگزار شد. در بخش رقابتی نیز 120 اثر از وزارت خانه ها، موسسات و نهادهای خصوصی به دبیرخانه ارسال شد که در 15 بخش به رقابت پرداختند. خوشبختانه در سال جاری آثار ارسالی از رشد و بالندگی بسیار زیادی برخوردار بود."
رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با اشاره به اهمیت حوزه انتشارات در فعالیت های روابط عمومی گفت:" بخش انتشارات یکی از بخش های با اهمیت در حوزه فعالیت های روابط عمومی است. امروزه ابزارهای نوین، فضای متفاوتی را در اختیار روابط عمومی ها قرار داده است که نکته حایز اهمیت آن تولید محتوای با ارزش است."
وی عنوان کرد:" اگر نگاه اجمالی به ابزارهای موجود در حوزه روابط عمومی بیاندازیم، متوجه می شویم که تولید محتوای مناسب دارای ارزش اطلاعاتی است که ارایه آن به مخاطیبن می تواند در ایجاد احساس مخاطبین به سازمان نقش با اهمیتی داشته باشد."
«کمرئی» تصریح کرد:" ویژگی این جشنواره ایجاد فضای رقابتی، تبادل اطلاعات، دانش، تجارب و ایجاد ارتباط بین روابط عمومی ها است که باعث بهبود و گسترش روابط عمومی ها در سازمان ها خواهد شد. نکته حایز اهمیت در این جشنواره بحث برنامه ریزی روابط عمومی ها بود که روابط عمومی ها در این حوزه نیازمند تامل بیشتر هستند."

همزمان با نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، دو کارگاه اینفوگرافیک در روابط عمومی و شیوه های نگارش در وب برگزار شد.

 

جشنواره دهم

در پی برگزاری نه دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در سال‌های 93-81، انجمن متخصصان روابط عمومی با همکاری دست‌اندرکاران روابط عمومی سازمان‌ها، موسسات دولتی و غیردولتی، استادان، کارشناسان و دانشجویان این رشته، در نظر دارد دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی را در دو سطح ملی و استانی برگزار نماید.
اهداف
- آشنایی با اصول و استانداردهای نشر در روابط عمومی و ارائه آثار و تجارب موفق
- توسعه و ارتقای سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های مدیران و کارشناسان در حوزه انتشارات
- انتخاب و معرفی الگوی مناسب در حوزه انتشارات
- تبیین نقش تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و آموزشی در فرآیند انتشارات
- انتخاب راهکارهای مناسب برای اعتلا و ارتقای نشر الکترونیک
بخش رقابتی
1) انتخاب بهترین برنامه انتشاراتی
این جایزه به روابط عمومی‌هایی که بهترین برنامه انتشاراتی را در طی سال گذشته برای بخش‌های مختلف انتشارات به اتمام رسانیده باشند و مستندات لازم را ارائه کنند، اهداء می‌گردد.
2) انتخاب نشریه داخلی برتر
در این بخش آثار ارسالی در هفت شاخه: سرمقاله، مقاله، گزارش، خبر، صفحه خوانندگان، مصاحبه و صفحه‌آرایی مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد و در مجموع هشت نشریه برتر ادارات روابط عمومی تهران و همچنین هشت نشریه برتر روابط عمومی‌های استان برگزیده خواهد شد.
3) انتخاب انتشارات برتر روابط عمومی
در این بخش آثار منتشره در شاخه‌های زیر، ارزیابی می‌شوند:
3-1- کتاب
3-2- بروشور
3-3- پوستر
3-4- عکس
3-5- ویژه‌نامه
3-6- فیلم و تیزر
4) انتخاب برترین و بهترین ارتباط الکترونیکی
در این بخش آثار روابط عمومی‌ها در چهار شاخه مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد و در مجموع، سه اثر برتر از تهران و سه اثر برتر از استان‌ها برگزیده می‌شود:
4-1- وب‌سایت
4-2- مولتی مدیا
4-3- برنامه های کاربردی(اپلیکیشن ها)
4-4- نسخه موبایلی سایت
5) انتخاب بهترین تبلیغ مکتوب
5-1- تبلیغات در نشریات
5-2- رپرتاژآگهی
6) انتخاب بهترین تحلیل محتوا
تحلیل محتوا در خصوص بریده جراید و نشریات سازمانی
7) انتخاب کارشناس برتر انتشارات روابط عمومی
در این بخش، کارشناسان فعال در حوزه انتشارات، آثار خود را به شکل حقیقی و یا حقوقی برای ارزیابی به دبیرخانه جشنواره ارائه خواهند نمود تا از میان آن‌ها فعالان این حوزه انتخاب شوند.
کارگاه‌های آموزشی
1. مستندسازی در روابط عمومی/ علی فروزفر
2. مهارت ها و شیوه های سرمقاله نویسی/ دکتر احمد توکلی


جشنواره یازدهم

بخش رقابتی

1) انتخاب بهترین برنامه انتشاراتی

این جایزه به روابط عمومی‌هایی که بهترین برنامه انتشاراتی را در طی سال گذشته برای بخش‌های مختلف انتشارات به اتمام رسانیده باشند و مستندات لازم را ارائه کنند، اهداء می‌گردد.

2) انتخاب نشریه داخلی برتر

در این بخش آثار ارسالی در هفت شاخه: سرمقاله، مقاله، گزارش، خبر، صفحه خوانندگان، مصاحبه و صفحه‌آرایی مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد و در مجموع هشت نشریه برتر ادارات روابط عمومی تهران و همچنین هشت نشریه برتر روابط عمومی‌های استان برگزیده خواهد شد.

3) انتخاب انتشارات برتر روابط عمومی

در این بخش آثار منتشره در شاخه‌های زیر، ارزیابی می‌شوند:

3-1- کتاب

3-2- بروشور

3-3- پوستر

3-4- عکس

3-5- ویژه‌نامه

3-6- فیلم و تیزر

4) انتخاب برترین و بهترین ارتباط الکترونیکی

در این بخش آثار روابط عمومی‌ها در چهار شاخه مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد و در مجموع، سه اثر برتر از تهران و سه اثر برتر از استان‌ها برگزیده می‌شود:

4-1- وب‌سایت

4-2- مولتی مدیا

4-3- برنامه های کاربردی(اپلیکیشن ها)

4-4- نسخه موبایلی سایت

5) انتخاب بهترین تبلیغ مکتوب

5-1- تبلیغات در نشریات

5-2- رپرتاژآگهی

6) انتخاب بهترین تحلیل محتوا

تحلیل محتوا در خصوص بریده جراید و نشریات سازمانی

7) انتخاب کارشناس برتر انتشارات روابط عمومی

در این بخش، کارشناسان فعال در حوزه انتشارات، آثار خود را به شکل حقیقی و یا حقوقی برای ارزیابی به دبیرخانه جشنواره ارائه خواهند نمود تا از میان آن‌ها فعالان این حوزه انتخاب شوند.

 کارگاه های آموزشی

- شیوه های ساخت و تولید فیلم و تیزرهای تلویزیونی و تبلیغاتی در روابط عمومی/ مدرس: دکتر حمید دهقان پور

- شیوه ها و روش های تحلیل محتوا در روابط عمومی/ مدرس: دکتر امیرمسعود امیرمظاهری     
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد