درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 11:30   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24290صفحه نخست » دوشنبه، 31 خرداد 1395 - 10:29
آیین‌ نامه
تبلیغ کالا در شبکه‌های ماهواره‌ای «غیر مجاز» ممنوع است، در مجازها چطور؟
مسئولان بارها اعلام کرده‌اند صاحبان مشاغل و اصناف نباید تبلیغات خود را به شبکه‌های تلویزیونی غیر‌مجاز بسپارند، ولی آنان تاکنون مشخص نکرده‌اند شبکه‌های ماهواره‌ای مجاز، کدام شبکه‌ها هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مسئولان بارها اعلام کرده‌اند صاحبان مشاغل و اصناف نباید تبلیغات خود را به شبکه‌های تلویزیونی غیر‌مجاز بسپارند، ولی آنان تاکنون مشخص نکرده‌اند شبکه‌های ماهواره‌ای مجاز، کدام شبکه‌ها هستند. اکنون با اعلام اینکه شبکه‌های مجاز ماهواره‌ای اخیر از جمله ایرانیان، ‌ای‌سی‌سی و پرشین تی وی مجددا لغو مجوز شده‌اند، سردرگمی فعالان اقتصادی که می‌خواهند کالاها و خدمات خود را تبلیغ کنند، بیشتر شده است.

با این وجود، پلیس همچنان می‌گوید تبلیغات کالاها از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای غیرمجاز باعث تضعیف نظام و ضربه‌زدن به اقتصاد کشور می‌شود، زیرا این شبکه‌ها به همین دلیل راه‌اندازی شده‌اند. برای همین، مردم کالاهای خود را از شبکه‌های غیر‌مجاز ماهواره تبلیغ نکنند.

چندی پیش، وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرده بود هر تبلیغی در ماهواره‌ها ممنوع است. مسئولان این وزارتخانه تاکید کرده بودند انجام هر گونه تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای بر خلاف قوانین جاری کشور است. مدیران وزارت ارشاد می‌گویند مردم به جای تبلیغات در ماهواره‌ها  بهتر است به سمت‌وسوی تبلیغ در تلویزیون رسمی کشور و مطبوعات داخلی بروند. آنها از قابل اعتماد بودن رسانه ملی، رسانه‌های مکتوب، آگهی‌نامه‌ها و تبلیغات محیطی مجاز صحبت می‌کنند.

قانون چه می‌گوید؟

25 تیر ماه سال 1385 معاون اول وقت رئیس‌جمهور طی بخشنامه‌ای اعلام کرد: «فعالیت‌های تمامی شبکه‌های تلویزیونی فارسی ‌زبان مستقر در خارج از کشور که در فضای کشور برنامه پخش می‌کنند براساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران غیر‌مجاز است بنابراین انجام هر نوع مصاحبه، ارسال خبر و «سفارش آگهی» به شبکه‌های یاده شده، ممنوع بوده و لازم است از انجام هرگونه اقدام در این زمینه خودداری شود.»

با این وجود، مجلس تاکنون قانونی برای منع تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای تصویب نکرده است. تنها در ماده 10 قانون ممنوعیت به‌کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره مصوب سال 74، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، مجاز شده‌اند به تناسب مسئولیت‌های خود دستورالعمل‌هایی را برای تعیین آگهی‌های تبلیغاتی غیر‌مجاز تدوین و بنابر حوزه صلاحیت خود رأسا و به‌طور جداگانه به ناشرین، مطبوعات و بنگاه‌های تبلیغاتی و همچنین واحدهای داخلی و تابع خود ابلاغ کنند.

با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد و صداوسیما برای واحدهای داخلی و تابع خود، مجاز به صدور دستورالعمل شده‌اند، مشخص نیست به جز «معاند بودن شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان» مستمسک قانونی برای جلوگیری از پخش تبلیغات چیست.

ماهواره، ارزان‌تر از تلویزیون رسمی

واقعیت این است که تبلیغات تلویزیون‌های ماهواره‌ای، بسیار ارزان‌تر از تلویزیون رسمی کشور تمام می‌شود. گفته می‌شود هزینه تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای که به‌دلیل پخش موزیک و فیلم، نفوذ مناسبی در میان مردم یافته‌اند، روزانه 30 هزار تومان برای چهار یا پنج نوبت پخش در روز تعیین شده است، در حالی که تعرفه پخش تبلیغات در صداوسیما چندین برابر این مبلغ است.

از سوی دیگر، دیده شده بسیاری از داروها و کالاهای تبلیغ شده در ماهواره، فاقد استاندارد لازم و به تعبیری بیماری‌زا هستند.

پزشکان متخصص می‌گویند استفاده از داروهای ماهواره‌ای که برای ترک اعتیاد، رژیم‌های زیبایی، لاغری و مشکلات جنسی تبلیغ می‌شود، ضرر و زیان‌های فراوانی به دنبال دارد. دیوانگی، اعتیاد، مشکلات غدد و عوارض دیگر از جمله تبعات استفاده از این داروهاست.

با این وجود، هنوز دستورالعمل خاصی برای تبلیغات ماهواره‌ای به واحدهای تولیدی ابلاغ نشده و مشخص نیست شبکه‌های مجاز ماهواره‌ای برای دادن تبلیغ کالا و خدمات، کدام تلویزیون‌ها هستند.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد