درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 آذر 1396 - 01:08   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد

  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

«بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت

  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت


ادامه ادامه مطلب سه

نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها

  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مخاطبان روستایی، حلقه گمشده اطلاع رسانی در روابط عمومی
  برنامه ریزی و هدایت برنامه های روابط عمومی
  محمد سلطانی فرمعاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شد
  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش
  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها
  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی
  نشست جهانی روابط عمومی مالتا
  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017
  گوگل و آمازون ؛ دو رقیب جدی بانکها در سال ۲۰۱۸
  جشنواره جدید بانک ملی ایران با موضوع پیام رسان بله، به زودی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24285صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 31 خرداد 1395 - 10:20
بهبود کسب‌وکار در شرایط رکود اقتصادی
اگر اخبارهای اقتصادی کشورمان را دنبال کنید‌، شاید یکی از واژه‌های پرتکرار وضعیت رکود در اقتصاد است، وضعیتی که اغلب فعالان کسب‌وکار را دچار مساله و سردرگمی می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اگر اخبارهای اقتصادی کشورمان را دنبال کنید‌، شاید یکی از واژه‌های پرتکرار وضعیت رکود در اقتصاد است، وضعیتی که اغلب فعالان کسب‌وکار را دچار مساله و سردرگمی می‌کند. اما در همین وضعیت رکود اقتصادی نیز عده‌ای از افراد کسب و کاری بسیار مناسب‌تر و بهتری از دیگران دارند. اصولا در اقتصاد و بازار دو گروه مهم پدید می‌آیند: ‌برندگان و بازندگان! شاید سریع‌ترین راه برای ورشکستگی، ‌دست روی دست گذاشتن و کاری نکردن و انتظار برای بهبود وضعیت اقتصادی است!‌ خیلی اهمیتی ندارد که شما در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، اما هرگز نباید اجازه دهید کشتی کسب و کارتان به گل بنشیند! شما باید نوآور باشید، ایستادگی کنید و برای محصول و خدمات خود با روشی جدید بازار ایجاد کنید.

 

استراتژی 1- بزرگ فکر کنید و از زمان خود درست استفاده کنید.

سایز کسب و کار شما خیلی مهم نیست، برای خود تصویر ذهنی ایجاد کنید که بزرگ‌ترین و موفق‌ترین فرد در صنعت خود هستید. در این صورت چه میزان از وقت شما صرف کارهای روزمره در دفتر کار خواهد شد؟‌ سعی کنید زمان خود را صرف کارهای پراهمیتی مانند فکر کردن برای استراتژی‌های بازاریابی، بهبود ارتباطات با مشتریان و اجرای اقدامات موثر برای توسعه خدمات خود صرف کنید.

استراتژی 2-متمایز باشید و دست از رقابت بردارید.

بدون تردید در هر کسب و کاری که فعالیت داشته باشید، با رقبای زیادی مواجه هستید اما وقت آن رسیده است که برای ایجاد تمایزهای اساسی در نحوه عملکرد خود، از کارزار پرتنش رقابت خارج شوید. وقتی متمایز عمل کنید جای نگرانی برای وجود رقبا وجود نخواهد داشت.

استراتژی 3-با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

با گذشت هر ماه پس از اولین خرید یک مشتری، 10 درصد از احتمال بازگشت و خرید دوباره وی کاسته می‌شود و به این ترتیب احتمال مراجعه مجدد به تدریج کم می‌شود. برای پیشگیری از این موضوع مناسب‌ترین کار، تهیه وایجاد بانک اطلاعاتی از مشتریان و ارتباط مستمر و منظم با آنها است. شما می‌توانید به بهانه‌های مختلفی مثل کارت تولد، بروشور فروش، خبرنامه و... به‌طور مداوم نام تجاری، شماره تلفن، ایمیل و خدمات خود را به آنها یادآوری کنید.

استراتژی 4- کارکنانی مثبت‌اندیش و خوش‌اخلاق استخدام کنید.

کارکنانی که رفتارهای غیردوستانه و منفی با مشتریان دارند، علاوه‌بر ایجاد خسارت‌های مادی، به راحتی مشتریان شما را می‌پرانند. برای مصاحبه و استخدام افراد در کسب‌وکار خود وقت بگذارید و کسانی را انتخاب کنید که از کمک کردن به دیگران لذت می‌برند. سعی کنید برای ارزیابی کارکنان از ابزارهای مناسبی چون آزمون‌های شخصیتی استفاده کنید.

استراتژی 5-در وب سایت خود امکان فروش آنلاین ایجاد کنید.

این روزها مشتریان استقبال زیادی از خرید اینترنتی می‌کنند. علت این موضوع نیز آن است که مردم علاقه‌مند به صرفه‌جویی هرچه بیشتر در زمان خود هستند، علاقه‌مند به حضور در خیابان‌های پرترافیک و آلوده نیستند و به هرحال انگیزه‌های زیادی برای خرید از طریق اینترنت دارند. جالب این است طی بررسی که به‌تازگی موسسه پژوهشی ژوپیتر انجام داده است، علاقه‌مندی به خرید اینترنتی در میان آمریکا 17درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. بنابراین به خوبی بررسی کنید که چه محصول یا خدمتی از خود را می‌توانید به‌صورت فروش اینترنتی ارائه کنید و در اولین فرصت امکان فروش آنلاین را در وب‌سایت خود فعال کنید.

استراتژی 6- در سایت‌های پربیننده تبلیغ کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مشتری استفاده از فضای تبلغیاتی سایت‌های پربیننده است. اگر سری به سایت‌های پربیننده کشور بزنید، بنرهای تبلیغاتی جذاب زیادی را مشاهده خواهید کرد. ویژگی مناسب تبلیغات در این سایت‌ها علاوه‌بر ارزان بودن هزینه تبلیغات نسبت به دیگر رسانه‌های تبلیغاتی، اطمینان از تعداد فراوان مشتریان بالقوه برای کسب‌وکار شما است.

استراتژی 7- داستان موفقیت‌های خود را منتشر کنید.

معمولا نشریات و مجلات محلی یا تخصصی کسب‌وکار در جست‌وجو و شناسایی موفقیت‌های کسب‌وکار هستند. شما می‌توانید بدون صرف هرگونه هزینه نسبت به بازاریابی کسب‌وکار خود با استفاده از این روش اقدام کنید.

استراتژی 8- فرصت‌های محیطی را شکار و از آنها استفاده کنید.

اتفاقات محیطی روزانه‌ای که در اطراف ما در جامعه یا سیاست و... می‌افتند، می‌توانند بهترین خوراک برای ایده‌پردازی و جلب توجه مشتریان باشند. شاید بهترین نمونه چنین موضوعی، ‌کارآفرین آمریکایی است که در اوج بحران در این کشور، از یک ایده خلاقانه استفاده کرد. او با چاپ تصویری از اسامه بن‌لادن بر روی کاغذ توالت، زیر آن تصویر نوشت: «با استفاده از این کاغذ با تروریسم مبارزه کنید!» و همین ایده طنزآلود و خلاقانه منجر شد تا توجه مردم زیادی به این محصول جلب شده و به یکی از پرفروش‌ترین محصولات در آن سال تبدیل شود.

استراتژی 9- هر روز به نوآوری فکر کنید.

حتی برای کسانی که کسب‌وکار پررونقی دارند، نوآوری یک الزام است. نوآوری در محصولات، ‌شیوه ارائه خدمات، بازاریابی و فروش و حتی فرآیندهای داخلی، کاری است که باید به صورت روزانه و با انضباط شدید نسبت به آن فکر و اقدام کنید. به این ترتیب می‌توانید کسب‌وکار خود را نسبت به شرایط رکود در بازار واکسینه کنید چون مشتریان همیشه حاضرند برای بهترین محصول و خدمت پول خرج کنند. فراموش نکنید غلبه بر رکود اقتصادی در بازار نیازمند یک ذهن فعال، ‌مثبت اندیش و خلاق است. اگر شما فکر می‌کنید اوضاع بازار خوب است، ‌درست فکر می‌کنید و اگر فکر می کنید وضع بازار بسیار نامناسب است، ‌بازهم درست فکر می‌کنید، ‌چراکه هرطور فکر کنید همان خواهد شد!‌

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3794

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017


  نقش روابط عمومی و تبلیغات


  شش گرایش جدید روابط عمومی در جهان


  توسعه و تجهیز روابط عمومی ها به ابزار نوین ضروریست


  تقدیر از روابط عمومی بانک صادرات قم


  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش


  محمد سلطانی فرمعاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد