درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:40   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24265صفحه نخست » یکشنبه، 30 خرداد 1395 - 10:23
چگونگی انگیزه بخشیدن به کارکنان آگاه
تصور می‌کنید کارکنان شرکت‌تان از کارشان چه می‌خواهند؟ کار با کسانی که با من با احترام رفتار کنند، شانس گسترش مهارت‌ها، فرصت تصمیم‌گیری فردی و نه انجام صرف دستورالعمل‌ها، دیدن نتایج نهایی کارم، کار برای مدیران کارآمد، شغلی که خیلی ساده نباشد، کاری که به من احساس خوبی بدهد، امنیت شغلی، دستمزد بالا و مزایای خوب را شامل می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تصور می‌کنید کارکنان شرکت‌تان از کارشان چه می‌خواهند؟ کار با کسانی که با من با احترام رفتار کنند، شانس گسترش مهارت‌ها، فرصت تصمیم‌گیری فردی و نه انجام صرف دستورالعمل‌ها، دیدن نتایج نهایی کارم، کار برای مدیران کارآمد، شغلی که خیلی ساده نباشد، کاری که به من احساس خوبی بدهد، امنیت شغلی، دستمزد بالا و مزایای خوب را شامل می‌شود. بیشتر مدیران امنیت شغلی، دستمزد بالا، یا مزایای خوب را جزء پنج مورد اول قرار می‌دهند. برخی مدیران هر سه جزء را به‌عنوان سه مورد اول فهرست می‌کنند. واقعیت این است که این سه عامل در فهرست کارگران غالبا جزء آخرین‌ها هستند و در نتایج کلی، این عوامل آخرین هستند. حال این به آن معنا نیست که امنیت شغلی، دستمزد بالا و مزایای خوب اهمیت ندارند. گرچه، برای بیشتر کارگران سایر عوامل اهمیت بیشتری دارند. بی‌تردید نظر دراکر این بود که انگیزش بیشتری از پول وجود دارد که به تنهایی با این بررسی تایید می‌شود.

 

ماکس دیپری، رئیس سابق و مدیر شرکت هرمان میلر. تولیدکننده مبلمان که مجله فورچون یکبار آن را به‌عنوان یکی از 10 «بهترین مدیریت» و «نوآورترین» شرکت‌ها معرفی کرد. شرکت او همچنین به‌عنوان یکی از 100 شرکت برتر برای کار در آمریکا انتخاب شد. در کتاب پرفروش خود راهبری یک هنر است (نشر دل، 1989) دی‌پری گفت: «بهترین افرادی که برای سازمان‌ها کار می‌کنند، همانند داوطلب هستند. چون احتمالا می‌توانند مشاغل خوبی در هر یک از گروه‌ها بیابند و به دلایل ناملموس در جایی مشغول می‌شوند که موقعیت و درآمد کمتری دارد. داوطلبان نیاز به قرارداد ندارند، آنها به یک میثاق نیاز دارند.» یکی از بزرگان دنیای مدیریت در این مورد گفته است: «اگر بخواهیم به طورکامل به کارکنان انگیزه ببخشیم، باید آنها را داوطلب تصور کنیم

 

آیا این سازمان وجود دارد؟

می‌توانید سازمانی را تصور کنید که این جنبه‌ها را دارد؟ کارکنان حتی آخر هفته را به سختی و با کمترین شکایت کار می‌کنند. کارکنان پولی نمی‌گیرند و پاداش کمی برای خدمات خود دریافت می‌کنند. کار به‌شدت داوطلبانه است. کارکنان معمولا از روحیه بالایی برخوردارند. کارکنان انگیزه بالایی برای رسیدن به اهداف سازمان دارند. عده کمی قادرند به پاسخ صحیح برسند. درمورد تیم فوتبال دبیرستان چه؟ شما می‌گویید: « اما این کار نیست. فوتبال یک بازی است.» دقیقا درست است و این بخشی از اسرار انگیزه‌بخشی به کارکنان آگاه شما است: ما نیاز داریم بیشتر مانند فعالیت در یک بازی داوطلبانه کار کنیم.

 

کار باید جالب باشد

تجربه نشان داد که پول به خودی خود انگیزه خوبی نیست. فدریک هزربرگ کسی است که مفهوم غنی‌سازی کار را در کتاب خود به نام انگیزشی برای کار توضیح داده است (نیویورک: جان ویلی و پسران، 1959). ایده این بود که برای بهبود و بازسازی چرخه‌های کار و محیط‌های کاری، آنها را برای کارکنان رضایت‌بخش‌تر کنیم. مادامی که کارکنان بتوانند به دلایلی کمتر احساس رضایت کنند، کار باجدیت کمتر انجام می‌پذیرد. آیا می‌توانید کار جالبی ارائه دهید یا می‌توانید کاری ایجاد کنید که به هرشکل بر‌ای کارکنان شما جذاب باشد؟ فرصت‌های بسیاری برای انجام این کار وجود دارد، اگر در باره آن فکر کنید. این چرایی فعالیت رقابتی مانند فوتبال است که به‌رغم خطر و «کار سخت» می‌تواند چنین کیفیت‌های انگیزشی مثبتی را ارائه کند.

 

رفتار احترام‌آمیز با افراد، احترام ایجاد می‌کند

آیا در توان شما نیست با افراد با احترام برخورد کنید و مطمئن شوید سایرین که برای شما کار می‌کنند همین‌گونه برخورد خواهند کرد؟ قطعا هر انسانی شایسته احترام است. بسیاری از مدیران برجسته معتقدند که شما باید با کسانی که برای شما کار می‌کنند با احترام بیشتری برخورد کنید.

 

شناخت برای کار مفید مطلوب و شایسته است

به‌طور کلی تشخیص برای کار مفید در دو سطح ضروری است. ابتدا انسان آرزوی چنین شناختی می‌کند و به این ترتیب متمایل می‌شود که بخش مهمی از انگیزه موفقیت است. چنین شناختی می‌تواند شکل‌های مختلفی باشد. در اینجا می‌توان از ناپلئون بناپارت نقل قول کرد، کسی از مدال‌هایی که به او اعطا می‌کنند صحبت می‌کرد، ناپلئون بانگ زده: «تعجب‌آور است که افراد برای چنین چیزهای بی‌ارزشی کار می‌کنند.» شاید حق با ناپلئون بود، اما واقعیت این است که شناخت مطلوب همه انسان‌ها است، شامل کارگران هم می‌شود، به این معنا است که این جبران خسارت کار را می‌کند. از این رو، شایسته است. همه نیاز به شناخت دارند، زمانی که کار مفید انجام می‌دهند، این کسانی را که شما آرزوی انگیزش برای آنها دارید را هم دربرمی گیرد. شیوه‌های بسیاری برای شناخت کارکنان وجود دارد. متخصص مدیریت باب نلسون بیش از هزار مورد عملا شناسایی کرده است! او آنها را در کتابی به نام «1001 راه پاداش دادن به کارکنان» آورده است.

 

کارکنان باید قادر به بالا بردن مهارت‌های خود باشند

آیا موقعیتی برای افراد مشغول در سازمان خود ایجاد کرده‌اید تا مهارت‌های خود را بالا ببرند؟ آیا دوره‌های خاصی را می‌توانید برگزار کنید؟ نظرتان در مورد چند ساعت مرخصی در هفته برای تکمیل مدرک دانشگاهی چیست؟ شاید بتوانید یک مربی ورزش استخدام کنید تا در زمان ناهار یا پس از کار با افراد تمرین کند. گاهی کارمندی قابلیت انجام این کار را دارد یا دانش ویژه‌ای در حوزه‌ای خاص دارد و آماده است به سایرین آموزش دهد. پرسیدن همه آن چیزی است که باید انجام دهید. فراموش نکنید که شما و سایر مدیران یا کارکنان در سازمان می‌توانید به‌عنوان معلم عمل کنید اگر هرکدام در حوزه‌ای خاص خبره باشید، البته آنها که تدریس می‌کنند هم چیزی می‌آموزند. (ادامه دارد(

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3793

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد