درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 15:53   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24264صفحه نخست » یکشنبه، 30 خرداد 1395 - 10:20
نکات مدیریتی
به کارمندان قدیمی‌ ارزش دهید
وجدان کاری، وفاداری و مهارت‌های ارتباطی تنها چند مورد از دلایلی است که باید استخدام یک کارمند قدیمی را نسبت به مورد جوان‌تر در صدر برنامه‌های خود قرار دهید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، وجدان کاری، وفاداری و مهارت‌های ارتباطی تنها چند مورد از دلایلی است که باید استخدام یک کارمند قدیمی را نسبت به مورد جوان‌تر در صدر برنامه‌های خود قرار دهید. شاید کارمند قدیمی‌تر مهارت‌های تکنولوژیک همکاران جوان‌تر را نداشته باشد، اما قطعا سال‌ها تجربه را در پیشینه خود دارد؛ تجربه‌ای که قابل آموزش یا جایگزینی نیست. نسل جدید در حال سرازیر شدن به محیط کار هستند. پژوهش‌های «مرکز تحقیقات Pew » تخمین می‌زند که نیروی کار آمریکا قریب به 54 میلیون نفر از افراد 18 تا 34 سال را شامل می‌شود؛ و آنها را بزرگ‌ترین بخش از نیروی کار این کشور می‌سازد. در عین حال، بیبی بومرها1 به سرعت در حال خروج از نیروی کار هستند. اکنون تقریبا 17 درصد بیبی بومرها اعلام بازنشستگی کرده‌اند؛ در سال 2010، این مقدار 10 درصد بود. همچنین تا سال 2030 همه این نسل 65 ساله یا بیشتر خواهند بود. گویی نسل پیر خارج شده و نسل جدید وارد بازار کار آمریکا می‌شود. این‌طور نیست؟

 

نه خیلی سریع

متوسط سن نیروی کار آمریکا هنوز هم رو به افزایش است. طبق گزارش دفتر آمار نیروی کار آمریکا متوسط سن کارمندان آمریکایی در اواسط دهه 1990، 7/ 37 بود. این معیار تا سال 2004 به 3/ 40 رسید و تا سال 2024 انتظار می‌رود که این مقدار به 4/ 42 برسد. نسل بومرها بسیار بزرگ است (75 میلیون نفر) و برعکس شرایط اقتصادی که بر اثر «رکود بزرگ» ایجاد شد منجر به تاخیر بازنشستگی اکثر آنها شده است. بنابراین نتیجه خالص چیست؟ تا سال 2024، جمعیت 65 سال و بالاتر نزدیک به یک‌چهارم نیروی کار کشور آمریکا را دربرخواهند داشت. بدون شک، کارمندان مسن‌تر به نقش حیاتی خود در اقتصاد و موفقیت کسب‌وکار این کشور ادامه خواهند داد. در اینجا به چند مزیتی که آنها برای کسب‌وکار‌ها به همراه دارند اشاره می‌کنیم:

آنها متمرکز هستند

برخلاف همتایان جوان‌تر، افراد قدیمی‌تر سازمان به دنبال موقعیت بهتر و ارتقای شغل‌شان نیستند. وقتی آنها به یک کارفرما متعهد می‌شوند، درک واضحی از وظایف خود دارند و در نهایت آن را به نحو احسن انجام می‌دهند.

آنها وفادارند

تحقیق Pew نشان می‌دهد که اکثر کارمندان 65 سال و بیشتر نسبت به جمعیت جوان‌تر، کاملا از شغل‌شان راضی هستند. چون کارمندان مسن‌تر عموما سر کار راضی‌تر هستند، تمایل بیشتری به ماندن در آن شغل دارند.

آنها رهبران سازمانی قوی هستند

افراد مسن‌تر در هنر ارتباطات رو در رو که مهارت کلیدی در رهبری سازمانی است، ماهر هستند؛ مهارتی که بسیاری از نسل جوان فاقد آن هستند.

آنها ارتباطات خود را حفظ می‌کنند

با صرف زمان بیشتر در نیروی کار، افراد قدیمی‌تر در سازمان، فرصت ایجاد شبکه‌های بزرگ و روابط قوی در کسب و کار را دارند.

آنها انعطاف‌پذیرند

کارمندان قدیمی‌تر اغلب از موقعیت‌های شغلی غیرمتعارف استقبال می‌کنند. کارمندان مسن‌تر قطعا نیروی کار را ترک نکرده‌اند؛ بنابراین شما نیز نباید آنها را ترک کنید. در بازار اشتغال در دنیای امروز، شما نمی‌توانید از عهده آن بربیایید. وجود افراد قدیمی‌تر و باتجربه‌تر در سازمان، دریایی از استعدادهاست که می‌تواند منبع واقعی مزیت رقابتی برای کسب و کار شما باشد. از تاکتیک‌های زیر برای جذب و استخدام یک نیروی کار چند نسلی استفاده کنید:

- اطمینان یابید که کارمندان قدیمی‌تر را می‌پذیرید و سهوا آنها را از سازمان نمی‌رانید.

- مطمئن شوید که اشتغال و استخدام در سازمان شما شامل موارد زیر باشد:

تاکید بر فرصت‌های شغلی برابر برای افراد در همه سنین.

برجسته‌سازی دستاوردهای کارمندان مستعد در همه سنین.

ترویج همکاری و اشتراک دانش بین همه گروه‌ها.

ارزش‌گذاری به همکاری‌ها و دیدگاه‌های مغایر همه افراد.

 

فرهنگ شرکتی خود را آزمون کنید

تصورات غلط بالقوه یا تصورات کلیشه‌ای را شناسایی کنید که می‌توانند اثرات منفی بر تجربه کاری افراد قدیمی بگذارند. فرهنگ احترام دو طرفه را برای تقویت پیوندهای بین نسلی و تجدید موفقیت بلندمدت افراد ارشد سازمانی پرورش دهید.

 

به همه مزیت‌ها و فرصت‌های یکسان بدهید

اگر افراد قدیمی‌تر احساس ترس یا کنار گذاشته شدن از فرصت‌های شغلی کنند، هرگز خواهان همکاری نخواهند بود. روشن کنید که سازمان شما به تجربیاتی که آنها وارد شرکت می‌کنند ارزش می‌گذارد و خواهان ارائه انطباق معقول برای نیازهای کاندیداها در همه سنین است. برای یافتن کارمندان قدیمی‌تر، از روش‌های زیر استفاده کنید:

هیات‌مدیره را متخصص کنید.

در سال‌های اخیر، چندین هیات‌مدیره جدید شروع به ارائه نیازهای شغلی افراد قدیمی‌تر کرده‌اند. ارزش بالقوه این افراد و تجربه آنها را مورد توجه قرار دهید.

 

به سمت منبع بروید

یک تلاش مردمی نیز ممکن است به خوبی عمل کند. با مراکز ارشد2، مدارس (که ممکن است منبع خوبی برای معلمان بازنشسته باشد)، یا اتاق‌های بازرگانی برای جست‌وجوی تبلیغات، شبکه‌بندی یا فرصت‌های دیگر در ارتباط باشید.

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3793

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد