درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 20 آذر 1398 - 19:20   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی

  تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی

  جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشست هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد
  تغییر در مدیریت ارتباط با رسانه‌های روابط عمومی صداوسیما
  جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی
  چرا ایجاد ارتباط شخصی با مخاطب در روابط عمومی اهمیت دارد؟
  مدیر روابط عمومی انجمن موسیقی ایران منصوب شد
  تاکید رییس مرکز روابط عمومی وزارت صنعت بر اطلاع رسانی سریع و دقیق از خدمات
  ایده پردازی و تجربه محوری: شناختن و آغوش گرفتن روابط عمومی در حال تغییر
  انتصاب رئیس شورای روابط عمومی های دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون در استان هرمزگان
  انتصاب رئیس شورای روابط عمومی های دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون در استان هرمزگان
  روابط عمومی در اندیشه های ساروخانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24215صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 1 تیر 1396 - 10:26
تقویم روز ارتباطات/ ژورنال نویسی در ایران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انتشار منظم ستون «ژورنال» در روزنامه ها را ژوئن 1904 ذکر کرده اند زیرا که یک روزنامه آمریکایی 22 ژوئن این سال به مخاطبانش اطلاع داده بود که از شماره بیست و پنجم ژوئن، ستون های «ژورنال» دایر می کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انتشار منظم ستون «ژورنال» در روزنامه ها را ژوئن 1904 ذکر کرده اند زیرا که یک روزنامه آمریکایی 22 ژوئن این سال به مخاطبانش اطلاع داده بود که از شماره بیست و پنجم ژوئن، ستون های «ژورنال» دایر می کند.


این ستونها که از آغاز عصر اینترنت، متاع خواندنی تر رسانه های چاپی را تشکیل می دهند توسط روزنامه نگاران قدیمی تر (که خوانندگان با نامشان آشنا هستند) نوشته می شوند و حاوی مطالبی از جمله مشاهدات روزمره، شرح مسافرت، تداعی و برداشتشان از خبرها، تشریح سابقه رویدادها به علاوه بیان نظر، احساس و عواطف خود نسبت به برخی از آنها و انعکاس ضعف ها و قوت ها، یادآوری ها، ترسیم وضعیت روزگار، بازتاب کارهای ماندنی، انتقال دانش، و آموزش عمومی و همچنین خاطره نگاری هستند. نظرسنجی های بین المللی سال های 2004 و 2014 (هر ده سال یک بار) از مخاطبان روزنامه ها نتایج مشابهی را به دست داد و نشان داد که در عصر اینترنت توجه مخاطبان به آن ستونها، و همچنین مقالات، تحلیلها، تفسیرها و نظر خوانندگان (صفحه نامه ها) روزافزون است زیرا که منابع سریعتری برای رساندن «اخبار مطلق» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است و مخاطبان از روزنامه ها ـ تحلیل، مقاله، جزئیات و «نظر» و مطالب حاشیه ای (ساید لایت) می خواهند.


نظر سنجی سال 2007 نیویوزک تایمز از مخاطبانش نشان داد که جالبترین بخش از مطالب این روزنامه مشاهدات معمولی روزنامه نگاران، شرح سفر و اظهارنظر آنان توأم با ذکر خاطره از رویدادهاست. از آن پس فرستادن روزنامه نگار به شهرها و کشورهای دیگر تا چندبرابر گذشته افزایش یافته است.


در ایران، در نیمه دوم دهه 1340، آن زمان که دکتر علی اصغر صدر حاج سیدجوادی سردبیر روزنامه اطلاعات بود، چنین ستونهایی در این روزنامه تحت عنوان «پنج ستون از پنج نویسنده» دایر شد و مدت ها ادامه یافت که با رفتن او از این روزنامه، این ستون ها هم تعطیل شد. دکتر علی اصغر صدر حاج سیدجوادی که از فعالان بنام انقلاب سال 1357 بود در فرانسه زندگی می کند. وی در زمان حکومت دکتر مصدق، جناح سیاسی معروف به «نیروی سوم» را به وجود آورده بود. دکتر علی اصغر صدر حاج سیدجوادی (برادر احمد و حسن) همچنین یک فرضیه پرداز است. وی در تهران در نشریات متعدد سردبیر بود و در حال حاضر هم از پاریس برای روزنامه های فارسی زبان سایر کشورها ازجمله هفته نامه دو زبانه ایران تایمز چاپ واشنگتن مقاله (نظر) می نویسد.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  7 تا از بهترین کتاب های جدید روابط عمومی که در سال ۲۰۲۰ باید خوانده شود


  مدیر کل پیشین روابط عمومی بانک مهر اقتصاد تکریم شد


  واتساپ باز هم سرویس جدیدی ارائه کرد: این‌ بار «چند لحظه پشت خط بمانید»


  اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: دکتر احمد یحیایی ایله ای


  چگونه بر چالش های روابط عمومی های نوپا غلبه کنیم


  3 دلیل اینکه مدیریت داده برای موفقیت بسیار مهم است


  روابط عمومی ها باید سخنگوی دستگاه های اجرایی و زبان گویای مردم باشند


  تلفن‌های موبایل برای رشد و تکامل مغز خردسالان مضر است


  اپ‌های منتخب سال


  اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: دکتر حسینعلی افخمی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود