درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 03:04   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24164صفحه نخست » سه شنبه، 25 خرداد 1395 - 10:21
مشتریان ابدی
مدیریت ارتباط با مشتری؛ چرایی آمادگی سازمان‌ها برای پیاده‌ سازی
پس از طی شدن دوران انقلاب‌های صنعتی و کیفیت، نوبت به دورانی رسیدکه مشتری در آن حرف اول را می‌زند و تمام سیاست‌گذاری‌های سازمان‌ها به سوی جذب مشتری از طریق تامین نیازهای اختصاصی او حرکت کرده است.
  

مدیریت ارتباط با مشتری؛ چرایی آمادگی سازمان‌ها برای پیاده‌ سازی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پس از طی شدن دوران انقلاب‌های صنعتی و کیفیت، نوبت به دورانی رسیدکه مشتری در آن حرف اول را می‌زند و تمام سیاست‌گذاری‌های سازمان‌ها به سوی جذب مشتری از طریق تامین نیازهای اختصاصی او حرکت کرده است.

به عبارت دیگر، ده‌ها سـال پیش هنـری فـورد در مورد مشتـریان گفت: «هر رنگ اتومبیل که بخواهند به آنان خواهد داد به شرط آن که سیاه باشد» اما ‌امروزه تولیدکنندگان اتومبیل در کشورهای صنعتی از مشتریان می‌خواهند با استفاده از چراغ جادوی خود که همان کامپیوترهای خانگی است آنها را در محل احضار کرده تا همچون علاءالدین دست به سینه از محضر مشتری خواهش کنند نه تنها رنگ بلکه مدل چراغ، سپر و... اتومبیل موردنیازشان را مشخص کنند تا در کوتاه‌ترین زمان آن را طبق سفارش، در محل مورد نظر تحویل دهند. در چنین شرایطی با قاطعیت باید گفت که بازاریابی نوین آغاز شده و مشتری در مرکز فعالیت‌های آن قرار گرفته است.

اما در این میان به مکانیزم‌هایی برای دریافت نظرات مشتری و سنجش رضایتش از کالا و خدمات دریافتی، برقراری ارتباط با وی از راه صحیح، شنیدن صدای او و... نیاز بوده است تا شناخت مشتری و نیازهایش برای سازمان‌ها محقق شود، بنابراین مفهومی به نام مدیریت ارتباط با مشتری خلق شد که ابتدا به‌صورت یک استراتژی بازاریابی و سپس به‌صورت یک فرآیند و مکانیزم در دنیای کسب‌و‌کار وارد شده و تبدیل به نخستین سیاست سازمان‌ها برای پیاده‌سازی و تعریف پروژه‌های مرتبط شد.

تعاریف بسیاری برای مدیریت ارتباط با مشتری به کار می‌رود، اما چنانچه بخواهیم این مفهوم را در یک جمله تعریف کنیم به شرح زیر خواهد بود:

«مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM به همه فرآیندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار می‌رود.»

با توجه به مزایایی نظیر کاهش هزینه‌های بازاریابی و فروش، امکان شناسایی الگوهای مصرف مشتریان، جلب سریع‌تر و موثرتر مشتریان و درک بهتر از نیازمندی‌های آنها، افزایش میزان وفاداری مشتریان به سازمان و... بسیاری از سازمان‌های با چشمان بسته و با صرف هزینه‌های سرسام‌آور به سوی پیاده‌سازی این سیستم و مکانیزم رفته و بدون آنکه بدانند اصول پیاده‌سازی و آمادگی سازمان برای اجرای چنین سیستمی چگونه خواهد بود اقدام به تعریف و اجرای چنین پروژه‌هایی می‌کنند.

باوجود مزایای بسیار پیاده‌سازی این مکانیزم در سازمان‌ها، چالش‌های بی‌شماری نیز در پیاده‌سازی آن در سازمان‌ها به چشم می‌خورد و تعداد کثیری از آنها نیز در پیاده‌سازی کامل مدیریت ارتباط با مشتریان شکست می‌خورند و قادر به بازگشت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این زمینه نمی‌شوند.

بنابراین سرمایه‌گذاری‌هایی مانند خرید خدمات مشاوره مدیریت در زمینه طراحی استراتژی مدیریت ارتباط با مشتریان و مهندسی مجدد فرآیند‌های کسب‌و‌کار، خرید یا توسعه و پیاده‌سازی ابزارهای فناوری اطلاعات مدیریت ارتباط با مشتریان و آموزش کارکنان و... که برای مدیریت ارتباط با مشتریان ضروری هستند، در صورت عدم موفقیت در پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتریان منجر به تحمیل زیان‌های مالی مستقیم و غیرمستقیم و هزینه فرصت‌های فراوان به شرکت‌ها می‌شود.

وقتی یک پروژه مدیریت ارتباط با مشتری آغاز می‌شود، بسیاری از سازمان‌ها ممکن است بازگشت قابل توجهی را از آن انتظار داشته باشند، نظیر افزایش درآمد و کاهش هزینه. بسیاری از سازمان‌ها پس از اجرای CRM همچنان در حال پرسیدن این سوال هستند که آیا این سیستم منجر به رضایت مشتری شده است و تا چه حد موفق بوده است؟ هنوز به طور خیلی واضح مشخص نیست که چرا و چگونه یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری موفق می‌شود، در حالی که بقیه با شکست مواجه می‌شوند.

بنابراین در اینجا سوال مهمی مطرح خواهد شد: «شرکتی که قصد دارد سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان را مستقر کند، دقیقا چه کارهایی باید انجام دهد؟» در پاسخ به این سوال باید گفت مدل‌ها و متدولوژی‌های مختلفی برای استقرار و به‌کارگیری CRM  توسعه داده شده‌اند که هر کدام ابزارهای خاصی را برای این هدف معرفی می‌کنند و مراحل منحصر به فردی را برای اجرای این پروژه ارائه می‌دهند. 

در پایان باید گفت، پیش از آنکه تنها چون رقبای شما به CRM مجهز هستند شما نیز باید این پروژه را تعریف و جاری کنید، به دنبال چرایی پیاده‌سازی این سیستم برای سازمان خود رفته و طی آن از آمادگی سازمان برای پیاده‌سازی چنین مکانیزمی مطلع شوید، اهداف خود را مشخص کرده و براساس خصوصیات کسب وکار، سازمان و اهداف تعریف شده، مدلی را برای این منظور انتخاب کنید.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد