درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:57   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24044صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 25 خرداد 1395 - 08:37
روابط عمومی و رسانه های نوین
اصغر شمس نظری- مدیر روابط عمومی بانک سینا - عصری که در آن به سر می بریم، عصر ارتباطات و عصر استفاده از تکنولوژی و رسانه های نوین لقب گرفته است. در شرایطی قرار گرفته ایم که مخاطبین، لحظه به لحظه به یمن وجود این رسانه ها، از وقایع و حوادث روز جهان مطلع می شوند و خود در انتشار آن مشارکت می کنند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عصری که در آن به سر می بریم، عصر ارتباطات و عصر استفاده از تکنولوژی و رسانه های نوین لقب گرفته است. در شرایطی قرار گرفته ایم که مخاطبین، لحظه به لحظه به یمن وجود این رسانه ها، از وقایع و حوادث روز جهان مطلع می شوند و خود در انتشار آن مشارکت می کنند.

 

قطعا در چنین شرایطی، از روابط عمومی ها که به عنوان منبع تولید اطلاعات سازمانی و منشاء اقناع مخاطبین فعالیت می کنند، انتظار می رود نقش موثرتری را در ایجاد محیط مناسب برای تعامل با آنها ایفا نمایند.

 

اگرچه ممکن است بعضاً قوانین و دستورالعملهای درون و برون سازمانی و چارچوب های خاص حاکم بر هر سازمان، بر روند کار روابط عمومی ها تاثیر بگذارد اما در مجموع به موقعیتی پا گذاشته ایم که از یکسو برخورد انفعالی و چشم پوشی از آن به دلیل واکنشهایی که جامعه در قبال آن دارد، امکانپذیر نیست و از سوی دیگر قدم گذاشتن به این عرصه بدون شناخت از فضا، نداشتن برنامه مدون و آشنا نبودن با شیوه های بکارگیری صحیح رسانه های نوین و وسایل ارتباطی عصر جدید، می تواند زمینه ساز ایجاد چالش ها و پیامدهای ناشی از آن باشد.

 

رسانه ها به مثابه تیغ دولبه ای عمل می کنند که هم دارای مزایا و هم معایبی هستند. بنابراین باید در نحوه بکارگیری این ابزارها و اینکه به دنبال چه هدفی هستیم و چه دستاوردی را از بکارگیری آن در نظر داریم، دقت نماییم.

 

کاربرد مدل معروف 6W در تبلیغات و روابط عمومی که دربرگیرنده مفاهیمی چون مخاطب کیست(who) و کجاست(where)؟ چه(what) پیامی را چرا(why) باید به او انتقال داد و از طریق کدام(which) رسانه و چه وقت(when) باید اقدام نمود، در این زمینه از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

مجموع مزایای متعددی که رسانه های نوین از آن برخوردارند نظیر اطلاع رسانی لحظه ای، کاهش هزینه ها، صرفه جویی در وقت، فراگیری و فرامنطقه ای بودن آن و ایجاد ارتباط دوسویه و هدفمند که از لازمه ها و بایسته های روابط عمومی ها است، این نهاد را بر آن می دارد تا زودتر از قبل برای استفاده از این ظرفیت جدید برنامه ریزی نماید و با بازنگری در سیاست ها و چشم اندازها و تدوین برنامه منسجم و آینده نگر، زمینه حضور موثر و مدیریت شده را در این عرصه فراهم سازد.

 

طبیعتاً برای تداوم این حضور و پیشگیری از افتادن در دام روزمرگی و یکنواختی که پس از مدتی دامنگیر روالهای اداری می شود، لازم است سازوکارها و تدابیر لازم از سوی دست اندرکاران امر روابط عمومی اندیشیده شود و با بهره گیری از تجارب مشابه و تسلط بر اخبار و رویدادهای روز و ارتقاء سطح دانش و تجهیز به علم روز، زمینه ایجاد ارتباطی موثر و مفید را برای مخاطبان خود فراهم آورند.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
میرزابابا مطهری نژاد
| 1395/3/27 - 22:14 |     0     0     |
درود بر جناب َشمس نظری ، فقط جهت تکمیل فرمایش شما عرض می کنم که قرن بیست عصر ارتباطات و پدیده های چون دهکده جهانی بود و قرن ۲۱ عصر اطلاعات و دهکده اطلاعاتی است .و روابط عمومی ها باید به جامعه اطلاعاتی فکر کنند و جامعه اطلاعاتی یعنی جامعه ای که در محور افقی به دسترسی اطلاعات تاکید دارد و در محور عمودی به lct یا تکنولوژی نوین ارتباطی به عنوان یک واحد اقتصادی و به اطلاعات به عنوان کالا نگاه می کند .و فردا عبور از جامعه اطلاعاتی به سمت جامعه دانایی است .اگر روابط عمومی امروز فقط به ارتباط سرگرم باشد با اجازه شما نیم قرنی عقب است


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد