درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 17:00   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23995صفحه نخست » چهارشنبه، 19 خرداد 1395 - 10:27
نگاهی به استراتژی تبلیغاتی فیلم «بارکد»
موج‌‌ سواری تبلیغاتی روی صدای خواننده فیلم
با اینکه هنوز به زمان اکران فیلم «بارکد» مدتی باقی مانده ولی تبلیغات آن شروع و مخاطبان قبل از نمایش فیلم با حال و هوای آن آشنا شده‌اند.
  

موج‌‌ سواری تبلیغاتی روی صدای خواننده فیلم

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، با اینکه هنوز به زمان اکران فیلم «بارکد» مدتی باقی مانده ولی تبلیغات آن شروع و مخاطبان قبل از نمایش فیلم با حال و هوای آن آشنا شده‌اند. فیلم سینمایی بارکد با توجه به عکس‌های منتشر شده از مجموعه‌ای از بازیگران جوان‌پسند تشکیل شده است.

بازیگرانی که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند و همین طرفداران گروهی از مخاطبان فیلم را تشکیل خواهند داد. اما هیچ سازنده‌ فیلمی برای جذب مخاطب به این موضوع اکتفا نمی‌کند و سعی خواهد کرد با استفاده از شیوه‌های مختلف تبلیغاتی گروه مخاطبان بسیاری را به سینماها برای دیدن فیلمش بکشاند.

این موضوع درمورد فیلم بارکد نیز صدق می‌کند. گروه تبلیغات این فیلم برای شروع تبلیغات خود سراغ رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی رفته‌اند و از مخاطبان‌شان خواسته‌اند با صدای خواننده فیلم دابسمشی تهیه و از طریق کانال‌های مختلف تبلیغاتی این فیلم، ویدئوهای خود را منتشر کنند. اگر سری به صفحه اینستاگرامی فیلم بارکد بزنید، متوجه خواهید شد تعدادی از مخاطبان این فیلم، ویدئوهای مختلفی را تهیه کرده و در این صفحه به اشتراک گذاشته‌اند.

البته قبل از گروه تبلیغات فیلم بارکد، گروه تبلیغاتی فیلم‌های دیگری مانند «کوچه‌‌ بی‌نام» نیز از شیوه دابسمش بهره‌برداری کرده‌ بودند ولی به نظر دابسمش‌های فیلم بارکد بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند که شاید این جلب توجه به خاطر خواننده‌ای باشد که مخاطبان باید از صدای او در دابسمش‌ها استفاده کنند. گروه سازنده فیلم سینمایی بارکد از صدای یاسر بختیاری ملقب به «یاس» برای تیتراژ ابتدایی فیلم‌شان استفاده کرده‌اند.

ترانه خوانده شده توسط یاس برای نخستین‌بار از طریق این فیلم منتشر شده و تابه‌حال توسط بسیاری از مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. فیلم بارکد قبلا در جشنواره فیلم فجر اکران شده است و اکران عمومی آن تا چند وقت دیگر شروع خواهد شد.

«فرصت امروز» تصمیم دارد با کمک امیر بختایی، مشاور و مدرس بازاریابی، فروش و تبلیغات زوایای مختلف شیوه تبلیغاتی به‌کار رفته توسط گروه تبلیغات فیلم بارکد را مورد بررسی قرار دهد. در ادامه بختایی به سوالات مختلفی پاسخ داده است که می‌خوانید.

ارزش محتوای پیام در انتقال دهان به دهان آن تاثیرگذار است

امیر بختایی درباره تفاوت تبلیغات محصولات فرهنگی با محصولات برند‌های تجاری و موضوعاتی که باید در تبلیغات هر کدام از این محصولات مورد توجه قرار داد، می‌گوید: اصول کلی تبلیغات محصولات فرهنگی با تبلیغات برندها و محصولات تجاری تفاوتی ندارد. البته در تبلیغات محصولات فرهنگی استفاده از تاکتیک‌های متفاوت و جدید ضرورت بیشتری دارد.

به‌عنوان مثال در تبلیغات محصولات فرهنگی، کنجکاوی مخاطبان فیلم‌های سینمایی و علاقه آنها به داشتن اطلاعات درباره فیلم‌های جدید می‌تواند به‌عنوان یک فرصت طلایی مورد استفاده تهیه‌کنندگان و دست‌اندرکاران تبلیغات فیلم‌ها قرار گیرد. دقت داشته باشید که وقتی محتوای پیام به تنهایی از ارزشی محسوس برخوردار باشد، انتشار و انتقال دهان به دهان آن بسیار آسان‌تر خواهد شد و چنین محتوایی قدرت ویروسی شدن نیز دارد. بر این اساس در تبلیغات محصولات فرهنگی با تهیه آگهی‌های جذاب می‌توان از خود مخاطبان به‌عنوان رسانه ثانویه برای انتقال پیام به دیگر مخاطبان استفاده کرد.

استقبال مخاطبان از دابسمش یا صداگذاری غیر‌حرفه‌ای

بختایی درپاسخ به این سوال که آیا استفاده از اجرای دابسمش برای فیلم سینمایی بارکد شیوه جالب و مناسبی است یا خیر، می‌گوید: مدتی است دابسمش یا صداگذاری غیرحرفه‌ای مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است و مخاطبان زیادی این شیوه را اجرا می‌کنند.

از آنجا که کارهای ساخته شده در این قالب و به‌صورت دابسمش به سرعت دست به دست و به اصطلاح ویروسی می‌شود، می‌توان از آنها به‌عنوان شیوه‌ای ارزان برای انتقال پیام‌های تبلیغاتی استفاده کرد. البته میزان اثربخشی این شیوه به هدف تبلیغاتی هم بستگی دارد. ممکن است برای برخی اهداف، این شیوه کارآمدی بیشتری داشته باشد.

استفاده برعکس از شیوه دابسمش در تبلیغات فیلم بارکد

بختایی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از شیوه دابسمش توسط گروه تبلیغات فیلم بارکد می‌تواند گروه مخاطبانی که هنوز فیلم را ندیده‌اند درگیر و آنها را به سمت دیدن فیلم جذب کند، می‌گوید: تاکنون مردم سوژه‌های تولیدات دابسمشی خود را از صحنه‌های معروف و شناخته شده فیلم‌های سینمایی یا تلویزیونی انتخاب می‌کردند و سپس روی صدای واقعی، تصاویر خود را جایگزین تصاویر اصلی می‌کردند. این تلاقی تصویر جدید با صدای قدیمی است که باعث جذابیت دابسمش شده است.

حال با این توصیفات گروه تبلیغات فیلم سینمایی بارکد برای تبلیغات از شیوه‌ای برعکس استفاده کرده‌اند. مخاطبان در این شیوه قرار است صدای خود را روی تصاویری که قبلا دیده نشده است بگذارند و اجرای این شیوه از جذابیت کار به‌شدت خواهد کاست. به نظرم بیشترین کارکرد این شیوه، افزایش آگاهی مخاطبان از عرضه یک فیلم است و این شیوه تا حدی می‌تواند به طور غیرمستقیم افزایش آگاهی مخاطب کمک کند. ولی در مورد اینکه صرفا با تهیه دابسمش بتوان به جذب گسترده مخاطب برای تماشای فیلم پرداخت چندان خوشبین نیستم.

افزایش اثربخشی شیوه تبلیغاتی با هدف قرار دادن جوانان

بختایی درباره اینکه چه گروه مخاطبانی بیشتر سراغ این شیوه تبلیغاتی خواهند رفت و اینکه گروه تبلیغات فیلم بارکد برای درگیری بیشتر مخاطبان باید از چه روندی استفاده کنند، می‌گوید: به نظرم قشر نوجوان و جوان بیشتر از این شیوه استقبال می‌کنند و چنانچه مخاطبان فیلم همین گروه سنی باشند اثربخشی چنین شیوه‌هایی مضاعف خواهد شد، چراکه این گروه نه تنها در ساخت دابسمش بلکه در انتشار آن هم بسیار کوشا و جدی عمل می‌کنند.

درنتیجه حتما گروه مخاطبان فیلم نیز باید نوجوانان و جوانان باشند که به انتشار این شیوه تبلیغاتی و شرکت در آن از خود اشتیاق نشان دهند. بر این اساس کارکرد این شیوه را برای فیلم‌های با مخاطبان خاص بسیار کمتر می‌دانم.

موج‌سواری گروه‌های تبلیغاتی بر جریان‌های قدرتمند اجتماعی

بختایی در پاسخ به این سوال که آیا گروه تبلیغات فیلم بارکد در به‌کارگیری تبلیغات به شیوه دابسمش به درستی سراغ یک جریان اجتماعی رفته و از صدای خواننده‌ای که طرفداران زیادی دارد، استفاده کرده یا خیر، می‌گوید: البته از جهاتی می‌توان گفت گروه روند درستی را طی کرده‌اند اما در این باره باید همه جوانب را درنظر گرفت.

جریان‌های قدرتمند اجتماعی، فرصتی مناسب برای موج سواری گروه‌های تبلیغاتی است. شخصا استفاده از جریانات اجتماعی جاری را نوعی هوشمندی می‌دانم که می‌تواند هزینه‌های تبلیغاتی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد، چون استفاده از این شیوه به خودی خود سرعت انتشار تبلیغات را بالاتر می‌برد. البته این موج‌سواری ریسک‌های خاص خود را هم دارد.

به‌عنوان نمونه به سخره گرفتن چنین فعالیت‌هایی در رسانه‌های عمومی می‌تواند به یک تهدید جدی برای تبلیغ‌کنندگان تبدیل شود، درنتیجه گروه‌هایی که از این شیوه روز اجتماعی بهره‌برداری می‌کنند، در به‌کارگیری آنها باید دقت زیادی کنند تا مبادا تبلیغات به‌کاررفته توسط آنها تبدیل به یک ضد تبلیغ برای‌شان نشود و نتیجه منفی را از عملکردشان دریافت نکنند.

قدرت روزافزون رسانه‌های نوین در تبلیغات محصولات فرهنگی

این مدرس تبلیغات درباره اینکه چرا تبلیغات فرهنگی در کشورمان آنچنان از روند جذابی پیروی نمی‌کند و فعالان این حوزه برای تبلیغاتشان باید سراغ چه روش‌هایی بروند، می‌گوید: محصولات فرهنگی از گستره بالایی برخوردارند و محصولات زیادی زیرمجموعه محصولات فرهنگی محسوب می‌شوند. هر گروه از این محصولات شرایط و موقعیت خاص خود را دارند که براساس همین موضوع نیز شیوه و روش‌های تبلیغاتی متفاوتی نیز می‌توان برای آنها به کار برد.

به نوعی شیوه‌های به‌کاررفته بستگی به محصول و شرایط آن دارد. حال اگر سوال شما در خصوص تبلیغ محصولات فرهنگی آثار سینمایی است، باید بگویم مهم‌ترین محدودیتی که در گذشته در مورد تبلیغات سینمایی مطرح بوده، عدم حمایت و حتی برخورد سلیقه‌ای و محدود‌کننده رسانه‌های عمومی از جمله صدا و سیما با فعالان عرصه سینماست.

معتقدم در آینده نزدیک تولیدکنندگان محصولات فرهنگی از جمله فیلمسازان، با بهره گرفتن از قدرت روزافزون رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی و به‌کارگیری عنصر خلاقیت، قادرند تبلیغات این گروه محصولات را از انزوا خارج و مخاطبان زیادی روز به روز به سمت استفاده از این محصولات سوق پیدا کنند.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد