درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 9 آبان 1399 - 12:16   

به گروه واتس‌اپ شارا بپیوندید

  به گروه واتس‌اپ شارا بپیوندید


ادامه ادامه مطلب یک

روز جهانی کوروش

  روز جهانی کوروش


ادامه ادامه مطلب دو

فاصله گذاری اجتماعی 2 متر نیز برای ممانعت از انتشار ویروس کرونا کافی نیست

  فاصله گذاری اجتماعی 2 متر نیز برای ممانعت از انتشار ویروس کرونا کافی نیست


ادامه ادامه مطلب سه

10 باور غلط در مورد کووید19 که می‌تواند به مرگ بیانجامد

  10 باور غلط در مورد کووید19 که می‌تواند به مرگ بیانجامد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تقویم روز ارتباطات/ زندگی پرماجرای یک بازیگر فیلم که مورد علاقه «گوبلز» رئیس تبلیغات هیتلر قرار گرفته بود
  نوآوری پویا
  ناشران برتر برای کسب درآمد از موبایل، از تبلیغات ویدئویی بهره می‌گیرند
  راهنمای جدید استفاده کارکنان بی‌بی‌سی از شبکه‌های اجتماعی
  مدیرعامل آمازون به دنبال خریدن سی‌ان‌ان است
  مدیر روابط عمومی هیات انجمن های ورزش رزمی خوزستان منصوب شد
  انتصاب مدیر روابط عمومی برق منطقه‌ای زنجان
  گام بلند«گوگل» در بازیافت «زباله های الکترونیک»
  اینستاگرام مدت زمان ویدئوهای لایو را به ۴ ساعت افزایش داد
  فاصله یک سیم تلفن است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2399صفحه نخست » خبر یکشنبه، 30 دی 1391 - 18:58
نتایج بررسی مسایل اخلاقی رسانه ای در روابط عمومی منتشر شد
متخصصان روابط عمومی هنگامی که تحت فشارهای غیراخلاقی قرار می گیرند افراد «بله قربان گو» نیستند دکتر مارلنز اس. نیل استاد دانشکده روزنامه نگاری، روابط عمومی و رسانه جدید در کالج هنر و علوم دانشگاه بیلور و محقق این مطالعه می گوید: تحقیق جدیدی از 30 نفر از متخصصان ارشد روابط عمومی که بسیاری از آن ها به عنوان «وجدان سازمان» خدمت کرده اند، نشان داد که مردم آن ها را به عنوان «صدای مستقل» در سازمان می شناسند نه به عنوان افرادی گرفتار با چشم اندازها و سیاست ها.
  

شارا، زهرا بابازادگان- متخصصان روابط عمومی هنگامی که تحت فشارهای غیراخلاقی قرار می گیرند افراد «بله قربان گو» نیستند

بر اساس یافته های محققان دانشگاه بیلور، متخصصان روابط عمومی که به مدیریت ارشد مشاوره اخلاقی ارایه می دهند نسبت به منافع عمومی و وظایفشان نسبت به سازمان هایشان سرسخت هستند.

دکتر مارلنز اس. نیل استاد دانشکده روزنامه نگاری، روابط عمومی و رسانه جدید در کالج هنر و علوم دانشگاه بیلور و محقق این مطالعه می گوید: تحقیق جدیدی از 30 نفر از متخصصان ارشد روابط عمومی که بسیاری از آن ها به عنوان «وجدان سازمان» خدمت کرده اند، نشان داد که مردم آن ها را به عنوان «صدای مستقل» در سازمان می شناسند نه به عنوان افرادی گرفتار با چشم اندازها و سیاست ها.

این تحقیق در مجله اخلاقی رسانه جمعی: بررسی مسایل اخلاقی رسانه ای منتشر شد.

محققان، مصاحبه های کاملی با متخصصان ارشد روابط عمومی با متوسط 27 سال تجربه، در ایالات متحده آمریکا و استرالیا ترتیب دادند.

شرکت کنندگان در مطالعه اذعان داشتند که صحبت در مورد مسائل حساس اخلاقی نیازمند شجاعت است.. تعدادی از آن ها به علت امتناع از انجام کارهای پرهیاهو و غیر اخلاقی از کار اخراج شدند؛ دو نفر از آن ها به علت اینکه مشاوره های آنان پذیرفته نشده بود استعفا کردند از جمله یکی که حاضر نشد اطلاعات نادرست در مطبوعات منتشر شود.

یک از شرکت کنندگان در تحقیق گفت: «من نمی توانم اعتبارم را از دست بدهم ... به عنوان متخصصان روابط عمومی، اعتبار تمام چیزی است که داریم و اگر من اعتبارم را در این جا از دست بدهم، هرگز نمی توانم جای دیگر با کس دیگری دوباره شروع کنم.»

یکی دیگر از شرکت کنندگان بیان داشت: «یکی از دلایل رابطه خوبی که با رییس شرکت دارم این است که او می داند من همیشه با او موافق نیستم.»

یکی دیگر از موانع عمده، برداشت اشتباه رایج در میان مدیران ارشد است که روابط عمومی چیزی بیش از یک ابزار بازاریابی نیست، که نقش های متخصصان روابط عمومی را به حلال مشکلات محدود می کند.

داشتن رابطه خوب با مشاوران حقوقی سازمان امری حیاتی است. همینطور است دسترسی به تصمیم گیرندگان. حصول اطمینان از اجتناب از حریق بهتر از مقابله با آتش است... کنترل خسارت در یک بحران.

به گفته نیل شرکت کنندگان نسبت به چگونگی ارتباط بدون قضاوت با مدیریت، نقش کلیدی داشتند.

یکی از شرکت کنندگان تجارب خود را در شرکت مشت آهنی که در آن رویکرد مدیران ارشد یکی از روش های «هر کاری می گویم انجام بده و از من سوال نپرس» بود با تجارب موثر و مفیدترش در شرکت دیگری مقایسه کرد. او گفت: «در این شرکت هیچ کس تحقیر نمی شود، مدیران احساس نمی کنند که شما قدرت و اختیار آن ها را زیر سوال می برید. آنها بیشتر در حال و هوای یادگیری بیشتر هستند. آن ها سوالات بسیاری می پرسند و اطلاعات بسیاری جمع آوری می کنند.»

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «پولیتزر Pulitzer» به مناسبت سالگرد درگذشت او


  تقویم روز ارتباطات/ زندگی پرماجرای یک بازیگر فیلم که مورد علاقه «گوبلز» رئیس تبلیغات هیتلر قرار گرفته بود


  نوآوری پویا


  هفت اشتباه که منجر به توقف کسب‌و‌کار شما می‌شود


  موج آینده استراتژی فرآیند


  انتصاب مدیر کل روابط عمومی استانداری مرکزی


  انتصاب مدیر روابط عمومی برق منطقه‌ای زنجان


  به گروه واتس‌اپ شارا بپیوندید


  روابط عمومی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد درخواست ها و انتقادات مردم را به گوش مسئولان سازمان نیز برساند


  10 باور غلط در مورد کووید19 که می‌تواند به مرگ بیانجامد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی