شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی مدت طولانیست که تبدیل به یک حرفه تخصصی شده است، و در آن مدهای زودگذر رایج هستند و مفهومسازیِ مفاهیم پیرو مد زودگذر، بسیار ضعیف و ناچیز است. مدهای زودگذر روابط عمومی بر روی مفاهیمی مانند تصاویر، برداشت ها، پیام رسانی، شهرت، برندها، ارتباطات بازاریابی یکپارچه، بازگشت سرمایه (ROI)، ارتباطات استراتژیک، و پروژه های وظایف اجتماعی شرکتی، متمرکز شده است.
اکثر شاغلین در این حرفه که دنبال کننده این مد ها هستند مجموعه مهارت هایی دارند که به رسانه ها و روابط رسانه ای محدود می شود، و آن ها عمیقا بر این باورند که تبلیغات در رسانه های سنتی منجر به تولید خروجی پیرو مد زودگذر رایج فعلی می شود. بنابراین، جای تعجب نیست که بسیاری از شاغلین در حرفه روابط عمومی به رسانه های اجتماعی جدید دیجیتال به عنوان یک نیروی انقلابی که راه فکر کردن آن ها را تغییر داده و شیوه عملکرد آن ها در روابط عمومی را دگرگون می کند، می نگرند.
در عین حال، مدها به سرعت تغییر می کنند، و شاغلین در روابط عمومی به سرعت رسانه های اجتماعی را به عنوان مرکز آنچه که از آن به عنوان شکل جدیدی از روابط عمومی یاد می کنند، می پذیرند. شور و هیجان رسانه های سنتی در بسیاری از شاغلین در این حرفه با شور و هیجانی حاصل از رسانه های اجتماعی جدید جایگزین شده است.
همه روزه، من اطلاعیه هایی از کنفرانس ها، سمینارها، بحث های آنلاین، نشریات، کتاب ها، وب سایت ها، و وبلاگ هایی دریافت می کنم که به بحث در مورد این موضوع می پردازند که چگونه شاغلین در حرفه روابط عمومی می توانند از رسانه های اجتماعی به منظور ایجاد انقلابی در کار روابط عمومی خود استفاده نمایند. اگر چه بسیاری از شاغلین در روابط عمومی به سادگی مهارت ها و تکنیک های رسانه ای سنتی خود را به رسانه های دیجیتال منتقل می کنند، اما انتظار می رود این شیفتگی جدید به رسانه های اجتماعی، منجر به ایجاد نتایج برای حرفه روابط عمومی شود.
اگر رسانه های اجتماعی با پتانسیل کامل خود استفاده شوند، به اعتقاد من آن ها به طور اجتناب ناپذیری شیوه های روابط عمومی را جهانی تر، استراتژیک تر، دو طرفه و تعاملی تر، متقارن تر یا گفت و شنودی تر، و مسئولانه تر به لحاظ اجتماعی خواهند ساخت.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|