درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 14:09   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23965صفحه نخست » سه شنبه، 18 خرداد 1395 - 10:14
گزارشی برای مدیران معتاد به کار
دلایلی برای اینکه چرا نباید در تعطیلات کار کنید
تقریبا همه افراد تعطیلات را دوست دارند و آن را فرصتی برای بازیابی قوای روحی و انجام کارهای مفرح و مورد علاقه خود می‌دانند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تقریبا همه افراد تعطیلات را دوست دارند و آن را فرصتی برای بازیابی قوای روحی و انجام کارهای مفرح و مورد علاقه خود می‌دانند. مدیران نیز از این مسئله مستثنا نبوده و نیاز به فرصتی برای تجدید قوا و تفریح دارند. تعطیلات آخر هفته می‌تواند فرصتی خوب برای خلاصی از شر استرس‌های کاری برای مدیران تلقی شود.

حتی اگر در تعطیلات به مسافرت هم نروید، ماندن در محیط خانه بدون استرس و هیجانات کاری، تماس‌ها و ایمیل‌های کاری می‌تواند حجم عظیمی از آرامش را به شما منتقل کند. در گزارش زیر چند دلیل بیان شده که چرا مدیران کسب وکار باید برابر وسوسه کار کردن در تعطیلات مقاومت کرده و به استراحت بپردازند.

سلامت جسمی بیشتر

بسیاری از محققان اعتقاد دارند دور شدن از محل کار سبب کاهش سطح استرس و ایجاد حس بهتر می‌شود. کار کردن به مدت طولانی و قوز کرده پشت میز کامپیوتر برای سلامت شما خوب نیست. نتایج مطالعات نشان می‌دهد افرادی که بیش از 55 ساعت در هفته کار می‌کنند، بیشتر در معرض سکته قلبی و بیماری‌های عروقی قرار می‌گیرند و ریسک مبتلا شدن آنها به بی‌خوابی و افسردگی بالاتر است.

اندکی تنفس و استراحت از ضرورت‌های هر کاری است. با اختصاص دادن وقت خود به تعطیلات، بهتر می‌خوابید و استرس کمتری خواهید داشت و همچنین اشتهای شما بهتر می‌شود. از سویی ارتباط بهتری نیز با خانواده و افرادی که دوست دارید خواهید داشت. شواهد بسیاری بر موثر بودن تعطیلات آخر هفته در کاهش استرس و بهبود بهره‌وری در میان کارکنان شرکت‌ها دیده می‌شود.

طبق مطالعات سال 2014 که توسط انجمن مدیریت منابع انسانی به انجام رسید، 43درصد از کسب وکارها پیشنهاد افزایش تعطیلات آخر هفته را در کنار تعطیلات سال نو در آمریکا مطرح کردند. به طور کلی شرکت‌ها دوست داشتند چهار روز به مدت طولانی‌تری در هفته کار کنند و در ازای آن تعطیلات آخر هفته بیشتری به‌خصوص در ماه‌های تابستانی داشته باشند.

انجام پروژه‌ها بدون حضور فیزیکی

استفاده از تعطیلات کارمندان و وادار کردن آنها به کار بیشتر و رسیدن به نتایج بهتر، نتیجه معکوس خواهد داشت. فرض کنید کارمندان‌تان چند روز فشرده در هفته کار می‌کنند و انتظار تعطیلات آخر هفته خود را می‌کشند.

در چنین شرایطی وقتی به آنها بگویید که نیاز به کار بیشتر و اضافه کاری در روز تعطیل آنهاست، حس خوبی به آنها القا نمی‌شود. آخر هفته زمانی است که به کارمندان شما اختصاص دارد تا آن را صرف سفر، استراحت، دیدار با خانواده و بیرون رفتن با دوستان و سازماندهی زندگی شخصی کنند.

بنابراین از آنها انتظار نداشته باشید جز در شرایط بحرانی، از تعطیلات خود بگذرند. در این حالت شما نیز اگر پروژه‌ای باقی مانده که نیاز به حضور فیزیکی شما در دفترتان ندارد، می‌توانید در خانه کارهای‌تان را تکمیل کنید. در این حالت خود شما نیز اول هفته با روحیه بهتری به دفتر خود برمی‌گردید و انرژی کافی برای پاسخ دادن به ایمیل‌های کاری‌تان خواهید داشت.

حین کار استراحت کوتاه بدهید

موقعیت‌هایی پیش می‌آید که به‌عنوان یک شرکت یا سازمان یا اداره، مجبور می‌شوید از کارمندان‌تان بخواهید تا در ایام تعطیلات هم سر کار بیایند. کار کردن در روزهایی که همه مشغول استراحت هستند یا به سفر می‌روند، کار سختی است. روزهای آخر سال هم که داستان خودش را دارد؛ همه می‌خواهند کارشان را زودتر تمام کنند، به خرید بروند و برنامه‌ها را برای شروع سال بعد آماده کنند. فشار و استرس زیادی هم به افراد و هم به شرکت‌ها و سازمان‌ها وارد است.

در این حالت اولا سعی کنید دفعات کار در روز تعطیل تکرار نشود و حالت دائمی به خود نگیرد. ثانیا کاری کنید که حداقل کار کردن در روز تعطیل برای آنها خوشایند باشد. می‌توانید ناهارتان را در کنار آنها صرف کرده و مسابقه‌ای با جایزه برای عوض کردن جو و رفع کسالت برگزار کنید. حین کار وقفه‌های کوتاه اعلام کنید.

در طول یک روز کاری در تعطیلات، یکی دوبار وقفه‌های یک یا دوساعته به کارمندان‌تان بدهید تا بتوانند به چند کار هرچند کوچک و کمتر وقت‌گیرشان برسند. شاید خریدی داشته باشند یا با دوستان‌شان در همان نزدیکی محل کار قراری بگذارند. این کار به نفع شرکت و تمام افراد آن مجموعه است و بازدهی را بالا می‌برد.

در کنار این موارد علت این اضافه کاری را برای زیردستان خود توضیح داده و از آنها قدردانی کنید. به آنها بگویید که می‌دانید باید در کنار خانواده یا در حال انجام کار مورد علاقه‌شان باشند اما به دلیل شرایط محل کار گرد هم هستید و از ارزش کار آنها در مجموعه آگاهید.

تمرکز بر امور مورد علاقه

استراحت کردن نه‌تنها برسلامت جسم شما، بلکه بر سلامت روح شما نیز تاثیرات خیلی مثبت دارد. این فرصت برای شما فراهم است که زمانی را برای انجام دادن کاری که لذت می‌برید اختصاص دهید.

تعطیلات آخر هفته این امکان را به شما می‌دهد که به سرگرمی‌های مورد علاقه خود بپردازید، مثلا به سفری تفریحی بروید، یک درخت بکارید، کتاب بخوانید، کنسرت بروید و با دوستان و اعضای خانواده خود بازی‌های دسته‌جمعی انجام دهید. در روزهای تعطیل خود به کاری بپردازید که دوست دارید.

تحقیقات نشان می‌دهد که کارمندان شادتر، سخت‌تر کار می‌کنند و بهره‌وری بیشتری در کار خواهند داشت. این تعطیلات هم به شما و هم به کارمندان‌تان انرژی و روحیه بخشیده و شما را قادر می‌سازد که در هنگام برگشت به کار تمرکز بهتری روی امور خود داشته باشید.

بهره‌وری بیشتر هنگام بازگشت به کار

استفاده از یک تعطیلات طولانی یا رفتن به سفر تفریحی قطعا منجر به پربار و خلاق شدن نیروهای کار شما خواهد بود. شاید شما فکر کنید که رفتن کارمندان‌تان به تعطیلات یعنی هدر رفتن ساعاتی که می‌توانستید کار بیشتری کنید و این زمان را هدر داده‌اید. اما مطمئن باشید اگر کارمندان شما بیش از 55 ساعت در هفته کار کنند، روحیه‌شان خسته شده و استرس و افسردگی، انرژی آنها را کاهش می‌دهد و در نهایت بهره‌وری تحلیل می‌رود.

طبق مطالعات دانشگاه استنفورد، بازدهی کارمندان بعد از 50 ساعت به تدریج کاهش می‌یابد. خود شما هم اگر 60 تا80 ساعت در هفته کار کنید، چیزی بیش از زمانی که 50 ساعت کار می‌کردید به‌دست نمی‌آورید. کار زیاد بهره‌وری را کاهش می‌دهد و حواس شما در هنگام کار بیشتر پرت می‌شود. مطالعه دانشکده مدیریت دانشگاه بوستون به این نتیجه رسید که بسیاری از مدیران نمی‌توانند تفاوت میان کارمندانی که 80 ساعت در هفته کار می‌کنند و آنهایی که تنها تظاهر به کار کردن می‌کنند را درک کنند.

در این حالت ساعات کار زیاد شده اما کیفیت کار پایین می‌آید. کارمندانی که خسته باشند، بیشتر با یکدیگر تعارض پیدا کرده و محیط سازمانی دارای کشمکش می‌شود، تصمیمات با توافق انجام نگرفته و عملکرد کارمندان ضعیف می‌شود.

اگر شما وسوسه رفتن به سرکار در آخر هفته را دارید، بهتر است فکر کردن به آن را متوقف کنید. به یک پیاده روی رفته یا ورزش‌هایی چون شنا و دوچرخه‌سواری را برای آزادسازی ذهن خود در برنامه‌تان قرار دهید. دوستان خود را ببینید. اگر قراری ضروری پیش آمد که مجبور شدید یکی از شرکای خود را در روز تعطیل ملاقات کنید، هنگامی که با شرکای خود بیرون از دفتر قرار گذاشتید، سعی کنید همه صحبت‌های‌تان کاری نباشد، به رستوران بروید و غذاهای دلخواه‌تان را سفارش دهید.

بدین ترتیب هم کارتان را انجام داده‌اید و هم روحیه‌تان تازه شده است. با این رویکرد هنگام بازگشت به کار دید مثبتی به اهداف پیش روی خود داشته و با انرژی مضاعف در راه رسیدن به خواسته‌های سازمانی خود گام خواهید برداشت.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد