درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:29   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23957صفحه نخست » سه شنبه، 18 خرداد 1395 - 09:51
مکالمات سازنده برای مدیران تازه‌کار
کیت هارمون، مدیر بخش توسعه بانک واشنگتن‌تراست می‌گوید: «تبدیل شدن به یک مدیر در گام نخست امری فوق‌العاده و یک موفقیت بزرگ به شمار می‌آید و اگر با نگرش درست همراه شود، قطعا خواهد توانست خط سیر شغلی شما را دگرگون سازد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کیت هارمون، مدیر بخش توسعه بانک واشنگتن‌تراست می‌گوید: «تبدیل شدن به یک مدیر در گام نخست امری فوق‌العاده و یک موفقیت بزرگ به شمار می‌آید و اگر با نگرش درست همراه شود، قطعا خواهد توانست خط سیر شغلی شما را دگرگون سازد. اعتقاد من این است که کلید این امر در ایجاد روابط عمیق‌تر و کسب اعتماد به‌عنوان یک رهبر سازمانی قابل احترام است». یکی از مهارت‌های ضروری که برای مدیران تازه‌کار بسیار مفید است داشتن مکالمات معنی‌‌دار با زیردستان، همکاران و رهبران سازمانی‌شان است. در یک مکالمه سازنده، دو طرف درک واضح و احساس مثبتی نسبت به یکدیگر دارند اما مکالماتی که به‌طور منفی پایان می‌یابند نه تنها شفافیت ایجاد نمی‌کنند بلکه می‌توانند روابط را تنزل داده یا به آن آسیب برسانند. مهم‌ترین مکالماتی که مدیران تازه‌کار نیاز به تسلط یافتن بر آنها دارند را به چهار دسته طبقه‌بندی می‌کنیم: تنظیم هدف، تحسین و تعریف، تعیین جهت و گزارش پایانی.

 

1- مکالمه پیرامون تنظیم هدف. چون همه عملکردهای خوب با اهداف واضح شروع می‌شوند، «مکالمه پیرامون تنظیم هدف» منطقی‌ترین نقطه برای مدیران تازه‌کار برای شروع روابط با کارکنان خود است. در این مکالمه، مدیر و زیردستان در کنار هم اهدافی را می‌نویسند که استانداردهای عملکرد را دربرمی‌گیرد؛ استانداردهایی که هر دو طرف در مورد اینکه به چه نیازهایی در چه تاریخی پاسخ داده شود به توافق می‌رسند. این مکالمه توضیح می‌دهد که عملکرد خوب چگونه است، چرا وظایف باید اجرا شوند و چگونه انجام این وظایف تاثیر مثبتی بر فرد، تیم و سازمان دارد. پس از اینکه اهداف واضح خلق می‌شوند، ارائه بازخورد کارمندان نسبت به عملکردشان بسیار مهم است. این جایی است که دو نوع مکالمه بعدی وارد عمل می‌شوند.

2- مکالمه تحسین و تمجید. مکامله تعریف و تحسین زمانی بین مدیر و فرد زیردست رخ می‌دهد که همه چیز خوب پیش‌می‌رود و در مسیر درستی حرکت می‌کند. بسیار مهم است که مدیر رفتار درست را بدون معطلی تحسین کرده و افراد زیردست را برای حفظ کار خوب تشویق کند. این امر زمانی که کسی در حال کار کردن روی مهارت یا وظیفه جدید است به شدت درست است چرا که تحسین شما به ایجاد اعتماد به نفس در فرد کمک شایانی خواهد کرد. مکالمه تحسین‌آمیز به معنای چاپلوسی و تملق نیست بلکه گفت‌وگویی است که اعتماد را بیشتر می‌کند و ارتباطات را بهبود می‌بخشد چرا که مبتنی بر حقایق است. تنها بیان یک تشکر ساده برای ایجاد ارتباط کافی نیست. اما اگر یک مدیر به کارمندش بگوید: «از اینکه چند روز زودتر از موعد گزارش‌هایت را تحویل گرفتم از تو متشکرم. این کار تو اطلاعات موردنیاز برای جلسه امروز را به من داده است. به کارت ادامه بده». گفتن این عبارات به‌طور واضح از عملکرد کارمند موردنظر تقدیر می‌کند و موجب دلگرمی او می‌شود.

3- مکالمه تعیین جهت. مکالمه تعیین جهت زمانی رخ می‌دهد که مسائل با یک زیردست طبق انتظار پیش نمی‌رود. تمرکز این گفت‌وگو بر پرسش و پاسخ‌‌هایی برای یافتن نقاط اشتباه است. فرض کنید کارمند مورد قبل گزارش خود را در زمان مورد نظر تحویل ندهد. اگر مدیر او نطقی در مورد اینکه تا چه حد ناامید شده‌ است ارائه دهد، این کار او اعتماد به نفس کارمند مورد نظر را سلب می‌کند و رابطه مدیر با کارمند را تحلیل می‌برد. در مکالمه تعیین جهت مدیر کارمند با گفتن این جملات شروع می‌کند؛ «شما گزارش خود را به موقع به من نرساندید. به من بگویید چه اتفاقی افتاده است». با این کار در مورد کارمنداتان قضاوت نابجا نکرده‌اید و احساسات‌تان را نیز وارد ماجرا نکرده‌اید و با احترام از او خواسته‌اید تا علت این اتفاق را توضیح دهد. مدیری که به دقت و با حوصله طی این مکالمه به صحبت‌ها گوش می‌دهد اطلاعات مفیدی مانند مسائل شخصی و فرآیندهای داخلی بی‌فایده‌ای را که بر توانایی انجام وظیفه کارمند تاثیر می‌گذارد، می‌آموزد. هدف مکالمه تعیین جهت ایجاد فرصت برای فردی است که مشکل عملکردی دارد. با این مکالمه کارمند موردنظر با مدیرش در محیطی غیرتهدیدآمیز و در عین حال حامی صحبت می‌کند.

4- مکالمه گزارش پایانی. مکالمه گزارش پایانی در تکمیل یک وظیفه یا پروژه انجام می‌شود. این مکالمه فرصتی برای یک مدیر ایجاد می‌کند تا از دستاورد یک کارمند به به علاوه دانش و مهارت‌های به‌دست آمده در فرآیند تجلیل کند. همچنین فرصت خوبی برای بحث در مورد این موضوع است که می‌توان در آینده چه چیزهایی را بهبود بخشید.

5- تاکتیک برای تضمین یک ارتباط موثر. وقتی مدیران تازه‌کار شروع به مکالمه با مدیرانشان می‌کنند، باید به چهار روش مهم زیر برای موثرتر کردن گفت‌وگوها توجه کنند.

گوش کنید تا بیاموزید. شاید مهم‌ترین ابزار گوش دادن است. گاهی مدیران تازه‌کار به‌جای اینکه به حرف‌های کارمند خود گوش دهند، دچار پیش‌داوری می‌شوند و صحبت‌های او را از قبل پیش‌بینی می‌کنند. مدیران در نقش جدیدشان برای درک و یادگیری بهتر باید صحبت‌های کارمندان را بشنوند.

دیدگاه‌ها را جویا شوید. مدیران باید از سوالات برای کسب اطلاعات، جمع‌آوری ایده‌ها، شناسایی موانع و تعیین مراحل بعدی استفاده کنند. پرسیدن سوالات آزاد به کارمندان کمک می‌کند تا بر رفتارشان تمرکز کنند. استفاده از سوالات «چه چیزی» و «چگونه» تمرکز این مکالمه را بر آینده می‌گذارد. تا حد امکان از سوالاتی که با «چرا» شروع می‌شوند اجتناب کنید؛ چرا که این سوالات تمرکز را بر گذشته می‌گذارند و این احساس را به فرد تلقین می‌کنند که شما تنها به دنبال مقصر هستید. مدیران ماهر از این تکنیک‌های پرسش برای ایجاد فضای مثبت و اعتماد استفاده می‌کنند.

حقیقت خود را بیان کنید. مدیران باید برای تسهیم اطلاعات مفید، آزمون فروض و مواجهه با موارد اختلاف آماده باشند. تسلط بر این روش مهم به مدیران کمک می‌کند تا بر این مکالمه تمرکز یابند و آن را در یک حالت مثبت و شفاف پیش ببرند.

اطمینان‌تان را بیان کنید. مدیران تازه‌کار باید روشن کنند که به توانایی‌های زیردستان خود اعتماد دارند. برای هر فردی بسیار مهم و ضروری است که احساس کند شریک قابل اعتمادی است. زمانی که یک مدیر رشد زیردست و همکاری‌های خاص او را تایید می‌کند، این کار به فرد قدرت بیشتری برای عملکرد بهتر می‌دهد. زمانی که مدیران تازه‌کار یکی از چالش‌برانگیزترین و ارزشمندترین گذارهای زندگی خود را آغاز می‌کنند، ایجاد ارتباطات موثر و گفت‌وگوهای مفید بین مدیران و کارمندان و مواجهه با این موضوع و دیگر واقعیت‌های جدید برای آنها یک ضرورت است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3783

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد