درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:03   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23942صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 17 خرداد 1395 - 12:37
محسنیان راد: رسانه ها باید ابزار گفتگوی دولت، ملت و نخبگان باشند
حکومت ها باید بجای سراریز کردن اطلاعات به رسانه ها، امکان دستیابی مستمر نخبگان و ملت را به داده های خام فراهم کنند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  استاد و پژوهشگر ارتباطات و رسانه گفت: حکومت ها باید رسانه ها را به ابزاری برای گفتگوی سه سویه میان دولت، ملت و نخبگان تبدیل کنند.

به گزارش شارا به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی محسنیان راد پنجشنبه شب در همایش 'بازار پیام و آینده جهان ارتباطات' در تالار ادب اصفهان افزود: حکومت ها باید بجای سراریز کردن اطلاعات به رسانه ها، امکان دستیابی مستمر نخبگان و ملت را به داده های خام فراهم کنند.

وی اضافه کرد: آینده ارتباطات جهان از 'دهکده جهانی' به 'بازار پیام' تبدیل می شود.

وی افزود: در این بازار، همه انسانها می توانند پیام خود را مانند یک رسانه قوی عرضه کنند و رسانه های دیگر، قدرت تاثیرگذاری از بالا به پایین را نخواهند داشت.

این استاد ارتباطات و رسانه ادامه داد: مخاطبان در یک بازار پیام هم گیرنده و هم ارائه کننده پیامها هستند و در این فرایند، یک عرضه کننده خوب ولو اینکه سازمان رسانه ای قوی نباشد، به ارتباط گر قدرتمند تبدیل خواهد شد.

محسنیان راد خاطرنشان کرد: مخاطبان و استفاده کنندگان پیام در این بازار کاملا هوشیارند و بر اساس آزادی مطلق، پیام و رسانه خود را برمی گزینند.

این اندیشمند ارتباطات اضافه کرد: در بازار پیام، معلمان اجتماعی بجای استفاده از اصطلاح تهاجم فرهنگی ناچار خواهند بود از اصطلاحی مشابه تداخل فرهنگی استفاده کنند و بدون نفی فرهنگی دیگر، به هشدارهای مربوط به تداخل فرهنگی بپردازند.

وی گفت: یکی از مهمترین وظایف مصلحان اجتماعی در آینده و در بازار پیام، تغییر در یک سوال دیرینه است.

وی افزود: در بازار پیام پیش از آنکه این سئوال قدیمی مطرح باشد که پیام با ارتباط گیران چه می کند، سئوال این خواهد بود که ارتباط گیران با پیام چه بکنند.

استاد فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: کشورهای درحال توسعه از جمله ایران اگر حضوری خردگرایانه برای استفاده از حداکثر امکانات دهکده جهانی را تجربه کنند،خواهند توانست برای داشتن جایگاهی مناسب در بازار پیام آینده نیز بکوشند.

محسنیان راد افزود: حکومت ها و منابع قدرت برای شناخت کارکرد رسانه باید بجای باور نظریه های مردود شده تزریقی و گلوله جادویی- چه در مورد رسانه های بیگانه و چه داخلی- و در واقع بجای باور این اصل که انسان ها در مقابل رسانه ها موجوداتی مطیع هستند، اصل گزینشگر بودن انسان و اصل فراگرد بودن ارتباطات او را بپذیرند.

این اندیشمند علوم ارتباطات اجتماعی اظهارکرد: حکومت های کشورهای در حال توسعه باید برای جایگزینی شیوه های برقراری ارتباط افقی بجای ارتباط عمودی از سوی رسانه های داخلی بویژه رسانه های در اختیار و مدیریت خود تلاش کنند و بجای نقش پدرخواندگی ارتباطی برای مردم، تامین کننده نیازهای ارتباطی آنان باشند.

وی اضافه کرد: در واقع به جای اینکه رسانه ها سخنگوی حکومت ها باشند، باید پردازشگر داده ها بمنظور ساخت اطلاعات محسوب شوند.

این پژوهشگر رسانه تصریح کرد: حکومتها باید در تامین نیاز مخاطبان بجای استفاده از مواضع اقتدارگرایانه در قالب رفتارهای بظاهر مصلحانه، از شیوه های عملی نیازسنجی ارتباطی جامعه استفاده کنند.

محسنیان راد در باره نقش حکومت ها در قبال رسانه های خارجی نیز خاطرنشان کرد: از آنجا که دیگر اعمال نظارت سنتی بر رسانه های خارج اما رو به داخل(مانند شبکه های ماهواره ای) امکانپذیر نیست، حکومت ها بمنظور امکان افزایش توان رسانه های داخلی در مقابله با امواج بیرونی، باید شیوه های مراقبتی را جایزین شیوه های سنتی نظارت کنند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ و ارزش های بومی گفت: برای مخاطبان رسانه های داخلی باید این امکان فراهم شود که مردم به شناخت فرهنگ و ارزش های بومی خود دست یابند تا بتوانند بهترین انتخاب ها را در فضای ارتباطات و جهان رسانه ها داشته باشند.

عضو کمیته ارتباطات یونسکو افزود: ما باید تلاش کنیم که مجموعه میراث مکتوب فارسی اعم از نُسخ خطی و چاپی کتابخانه ها را به قالب دیجیتال و بصورت هوشمند به تمام زبان های خارجی تبدیل کنیم، زیرا چند سال آینده رسانه های دیجیتال هوشمند قدرت بسیار بیشتری خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، این همایش به همت فرهنگسرای رسانه اصفهان برگزار شد.

پس از سخنرانی محسنیان راد، لوگوی 'بازار خبر' بعنوان نماد سلسله نشست های حوزه ارتباطات و خبر با حضور کارشناسان این عرصه رونمایی شد.

محسنیان راد متولد 1324 از نخستین گروه دانشجویان علوم ارتباطات در ایران و از شاگردان پروفسور کاظم معتمدنژاد،'پدر علوم ارتباطات ایران' است.

او در دو نوبت در سال‌های 1375 و 1377 بعنوان پژوهشگر نمونه سال کشور از رئیسان جمهوری وقت جایزه و لوح تقدیر دریافت کرد.

نظریه 'بازار پیام' محسنیان راد نخستین بار در کنفرانس انجمن بین‌المللی تحقیق در ارتباط جمعی در بوداپست مجارستان ارائه و پس از آن به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی منتشر شد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد