شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، فضل الدین موسوی روز یکشنبه در آئین استقرار سامانه های مدیریت کیفیت (iso9001) و رضایت مشتری (iso10004)که برای نخستین بار در سازمان آب و برق استان خوزستان برگزار شد اظهار کرد: با استقرار سامانه مدیریت iso10004 حدود 65 درصد در ارزیابی ها تغییر ایجاد شده و در یک فعالیت پژوهشی شش ماهه و با توجه به ارتباطی که با موسسه بین المللی ICS برقرار شد در ارزیابی های اولیه و تمدیدهای سالانه مشخص شد که بخش های حراست، مالی اداری و روابط عمومی یک سازمان آنگونه که باید دیده نمی شوند .
وی افزود: این سه بخش به دلیل فعالیت های تخصصی که دارند به صورت معمول نادیده گرفته می شوند اما با استفاده از فرصت های موجود، فاکتورها و شاخص های تخصصی و حرفه ای انجمن روابط عمومی ایران و بومی سازی آن ها و ترکیب این فعالیت ها با ISO اتفاق تازه ای رخ داد که روابط عمومی سازمان آب و برق این ریسک را پذیرفت و برای نخستین بار در کشور یک روابط عمومی برای خود ایزو 9001 و ایزو 1004برقرار کرد .
وی به جشنواره روابط عمومی های سازمان آب و برق خوزستان اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در دومین جشنواره روابط عمومی های شرکت های تابعه سازمان آب و برق خوزستان ، با نظارت و مدیریت دقیق داوران، ارزیابی به صورت حضوری صورت گرفت که در مجموع چهار رویکرد ارزیابی، انگیزشی، آموزشی و ارتقا برای انتخاب برترین ها ملاک قرار گرفت .
همچنین حجت الاسلام عبودتیان عضو شورای فرهنگی اجتماعی سازمان آب و برق خوزستان گفت: روابط عمومی در طول تاریخ پیشینه بسیار قدیمی دارد و اگر در اسلام در سال های آغازین تاکنون پیشرفتی را شاهد بوده ایم پایه گذار آن را باید پیامبراکرم(ص) بدانیم که با برقراری ارتباط صحیح و اصولی با مردم ، تعداد بی شماری را به دین اسلام دعوت کرد .
وی افزود: مساله امربه معروف و نهی از منکر نیز به نوعی ارتباط انسان با جامعه و دوری از گوشه نشینی است که با موضوع روابط عمومی بی ارتباط نیست .
عضو شورای فرهنگی اجتماعی سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد:اگر جامعه ما به دور از اخلاق است به دلیل این است که مسائل دین مبین اسلام و ارزش های اسلامی به خوبی رعایت نمی شود .
وی به فرارسیدن ماه رمضان اشاره کرد و گفت: ماه رجب و شعبان یک فرصت برای آماده سازی انسان است و اگر بخواهیم به میهمانی خدا برویم باید با آمادگی کامل به پیشواز ماه رمضان برویم .
همچنین رضا علیجانی مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به استقرار سیستم های مدیریت کیفیت ایزو 9001 و رضایت مشتری ایزو 1004به این نتیجه رسیدیم که باید در کنار این استانداردها از کمک مشاوران نیز برخوردار شویم .
وی افزود: بحث های انگیزشی و آموزشی برای ما در اولویت قرار داشت که در این جشنواره نسبت به دوره نخست روابط عمومی ها در بحث اطلاع رسانی و بحث های درون سازمانی عملکرد قابل قبولی داشتند .
مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای سطح روابط عمومی ها بود که تلاش کردیم با ایجاد رقابت و انگیزه در کارکنان به این مهم دست پیدا کنیم .
در پایان بیانیه هیات داوران دومین جشنواره روابط عمومی های برتر شرکت های تابع سازمان آب و برق خوزستان قرائت شد .
در این بیانیه آمده است اگر روابط عمومی را کوششی مدبرانه و کارشناسانه منظم و مستمر برای برقراری ارتباط دو سویه غنایی و یا ترغیبی منتج به همگرایی با افراد، گروه ها، سازمان ها بدانیم در پهنه پیچیده جهان کنونی و شرایط دشوار جوامع جدید و نوظهور، همه موسسات و سازمان ها، برای جلب نظر، حمایت و پشتیبانی مخاطبان برای دستیابی به اهداف تعیین شده به روابط عمومی نیاز دارند .
در ادامه این بیانیه آمده است: شاید بتوان روح و فلسفه روابط عمومی را ریشه دار ترین عامل در فرهنگ ایرانی- اسلامی دانست چرا که مردم داری، تعامل فکری، شکیبایی، بردباری در شنیدن، صداقت، استدلال و انصاف در پاسخگویی از برجسته ترین خصلت های اقوام ایرانی است .
جامعه انقلابی و اسلامی ایران اکنون که فضای جدیدی را در عرصه توسعه پایدار همه جانبه و انسان محور در راه تحقق محور مردم سالاری دینی تجربه می کند، آغوش به روی پرسش و انتقاد خیرخواهانه و مسئولانه می گشاید و بر وظیفه پاسخگویی به مردم اذعان می نماید و بر وظیفه حرمت، کرامت و حقوق شهروندان نیز پای می فشارد و به روابط عمومی کارآمد و اثربخش بیش از همیشه نیازمند است .
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ارزیابی و نقد خرد ورزانه عملکردها و سنجش بی طرفانه و دقیق فعالیت های روابط عمومی ها با معیارهای کارشناسانه و تخصصی به منظور ارتقای سطح کیفی کار، شناخت نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدید ها، کمک در رفع کاستی ها و نارسایی ها، ایجاد رقابت سالم، تشویق و قدردانی از مدیران و کارشناسان موفق و تلاشگر و شکل دهی به الگوهای مناسب و موثر، جزو ضروری و حتمی اقدام های توسعه بخش روابط عمومی کشور و روابط عمومی سازمان ها و از جمله شرکت های تابع سازمان آب و برق خوزستان است .
در این راستا نمایندگی خوزستان انجمن روابط عمومی ایران با همکاری هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران و اساتید دانشگاه در اهواز، دومین جشنواره انتخاب روابط عمومی برتر را جهت ارزیابی فعالیت های روابط عمومی شرکت های تابع سازمان آب و برق خوزستان در دستور کار قرار داد و اینک که به روز پایانی جشنواره رسیده ایم، نتایج ارزیابی روابط عمومی ها را به نمایندگی از هیات داوران به اطلاع می رسانیم .
مطهری نژاد در ادامه گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد در شورای سیاست گزاری، ابتدا آیین نامه و شاخص های ارزیابی تهیه گردید و سپس دستور العمل و فرم زمانبندی و نحوه فراخوان آثار روابط عمومی آب و برق و تعیین محدوده زمانی تولید آثار اعلام شد .
وی افزود: در این جشنواره با توجه به نوع عملکرد شرکت ها از حیث سد و نیروگاه و شبکه های آبیاری و زهکشی، بر اساس ستاره های هر روابط عمومی با داده های وی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج بر اساس معدل کل در مجموعه ی بخش ها در نظر گرفته شد .
دبیر انجمن روابط عمومی ایران ادامه داد: محورهای مورد ارزیابی، شامل ارتباطات درون و برون سازمانی، تبلیغات، خبر، افکار سنجی و تحلیل محتوا، ارتباطات و فعالیت های فرهنگی و هنری بود .
وی بیان کرد : این جشنواره با رویکرد چهارگانه انجام ارزیابی، انگیزش، آموزش و ارتقا برای نخستین بار در استان خوزستان و در سطح کشور برگزارشد .
آئین استقرار سامانه های مدیریت کیفیت و رضایت مشتری برای نخستین بار در سازمان آب و برق استان خوزستان برگزار و همزمان با این مراسم نیز اختتامیه دومین جشنواره روابط عمومی های برتر شرکت های تابع سازمان آب و برق خوزستان برگزارشد و در آیینی از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد .
منبع: ایرنا
|