درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 16:47   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23928صفحه نخست » دوشنبه، 17 خرداد 1395 - 10:42
جست‌وجوی پایان‌ناپذیر هدف در محل کار
آیا از رفتن به محل کارتان در صبح اولین روز هفته احساس ناخوشایندی دارید؟ احتمال دارد حضور یک رئیس جدید در محل کارتان باعث شده باشد که بین احساسی که قبلا در مورد شغل‌تان داشتید و احساسی که الان دارید، تفاوت محسوسی ایجاد شود. ممکن است شرکت یا سازمانی که در آن مشغول به‌کار هستید سیاست جدیدی را در پیش گرفته و دست به تغییراتی در فرهنگ سازمانی زده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، آیا از رفتن به محل کارتان در صبح اولین روز هفته احساس ناخوشایندی دارید؟ احتمال دارد حضور یک رئیس جدید در محل کارتان باعث شده باشد که بین احساسی که قبلا در مورد شغل‌تان داشتید و احساسی که الان دارید، تفاوت محسوسی ایجاد شود. ممکن است شرکت یا سازمانی که در آن مشغول به‌کار هستید سیاست جدیدی را در پیش گرفته و دست به تغییراتی در فرهنگ سازمانی زده است. شاید هم مدت‌هاست در پست سازمانی فعلی باقی مانده‌اید و ادامه این وضعیت برای‌تان کسل‌کننده شده است. من دریافته‌ام اینکه آیا از شغل‌مان لذت می‌بریم یا نه تا حد زیادی به این موضوع وابستگی دارد که شغل‌مان تا چه میزان حس هدفمند بودن زندگی را در ما تقویت می‌کند. اینکه کجا کار می‌کنیم، چه نقشی به عهده می‌گیریم و حس فراگیرتری که از هدفمند بودن زندگی‌مان داریم، همگی در معرض تغییر و تحول قرار دارند. بنابراین اگر می‌خواهیم در شغل‌مان به بالاترین حد پیشرفت برسیم نه‌تنها نباید از تغییرات شغلی یا حتی خود تغییر واهمه داشته باشیم، بلکه باید خود به استقبال آنها برویم.

 

داشتن هدف در زندگی برای حفظ سلامتی‌مان امری ضروری است. تعدادی از محققان در پژوهشی طولانی‌مدت دریافته‌اند احتمال فوت افرادی که هدفی در زندگی دارند و آن را دنبال می‌کنند، ۱۵ درصد کمتر از سایر افراد است. اینکه احساس کنیم در نقشی که در محل کارمان به عهده داریم، هدفی نهفته است نیز به همان میزان حائز اهمیت است. البته تنها یک بار کشف کردن هدف در شغلی که دارید کافی نیست، بلکه باید به‌طور مداوم و متناسب با تغییراتی که در خودتان و محیط اطراف‌تان رخ می‌دهد، به دنبال یافتن هدف در شغل‌تان باشید. سلین شیلینگر یک مدیر اجرایی در شرکت سانوفی پاستور در توصیف فرآیند کشف هدف که برای او همراه با یادگیری بوده است، می‌گوید: «هوشیار، گوش‌بزنگ و آگاه هستم و می‌دانم که نبرد هنوز به پایان نرسیده است.» او ادامه می‌دهد: «من به دام احساس رضایت زودرس نخواهم افتاد. هر اتفاقی بیفتد من به بهبود مهارت‌هایم ادامه خواهم داد.» در سال ۲۰۰۱ شیلینگر شغلی در زمینه واکسن‌سازی در فرانسه داشت. از آن زمان تاکنون او مشاغل مختلفی در زمینه منابع انسانی، توسعه محصول و مشارکت ذینفعان داشته است. او در سال ۲۰۱۵ به شهر بوستون در ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد تا در زمینه نوآوری در کیفیت محصول متمرکز شود. شیلینگر می‌گوید: «من خودم را انسانی در دست ساخت می‌دانم. همواره به دنبال آن هستم تا هر جایی که می‌روم چیزهایی بیابم تا با افزودن آنها به خود، به شخصیت غنی‌تری دست پیدا کنم. در نقش‌های شغلی که به عهده می‌گیرم دست به تجربه و آزمایش می‌زنم و سختی‌ها را به جان می‌خرم تا بالاخره از هر موقعیت به دانشی جدید دست بیابم

برای دستیابی به حس هدفمند بودن زندگی لزومی ندارد که حتما از شرکت یا سازمان فعلی که در آن کار می‌کنید، بیرون بیایید. هر چند گاهی اوقات، تغییرات اساسی ضرورت پیدا می‌کند. مثلا داستان مانا آیونسکو را در نظر بگیرید. او سخت کار کرد تا از پلکان موفقیت در شرکتی آمریکایی که در آن مشغول به‌کار بود بالا برود و تنها چند قدم با پست مدیریت فاصله داشت. اما او از ماهیت بده بستانی که در محیط کارش وجود داشت، احساس نارضایتی می‌کرد. در محیط کارش، میزان خلاقیت کمینه بود و الهام‌بخشی امری کم‌‌اهمیت تلقی می‌شد. او با خودش فکر کرد: «باید چیزی بیش از این در کار کردن وجود داشته باشد که فقط اینجا بنشینم و پول در بیاورم و نتوانم هیچ تاثیر مثبتی در جامعه داشته باشم.» او تصمیم گرفت شرکتی که در آن کار می‌کرد را ترک کند و خودش در شهر شیکاگو یک شرکت جدید راه‌اندازی کند که در زمینه بازاریابی دیجیتالی مانند بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خدمات ارائه می‌داد. آیونسکو به این تشخیص رسید که خودش باید مسوولیت زندگی شخصی و شغلی‌اش را به عهده بگیرد و از آن زمان او حس هدفمند بودن را در شغلش احساس می‌کند. اینکه چه موقعی، زمان مناسب برای تغییر است به خودمان بستگی دارد. به‌عنوان یک راهنما، این تمرین را انجام بدهید. در پایان یک روز کاری‌، محاسبه کنید حدودا چه بخشی از زمان کاری‌تان را با یکی از سه مدل ذهنی زیر گذرانده‌اید:

۱) مدل ذهنی شغلی: کسی که مدل ذهنی شغلی دارد از «ذهنیت فیش حقوقی» پیروی می‌کند، یعنی وظایفش را در قبال دریافت پاداش (یا همان دستمزد) و نه بیشتر انجام می‌دهد.

۲) مدل ذهنی حرفه‌ای: این مدل ذهنی وقتی ایجاد می‌شود که فردی روی افزایش دستمزد، اعتبار، قدرت، ابعاد تیم یا گستره کنترلش در سازمان متمرکز می‌شود.

۳) مدل ذهنی هدفمند‌: مشخصه‌های بارز این مدل ذهنی، داشتن احساس اشتیاق، نوآوری و تعهد در حین کار است که تمرکز فرد بر خدمت‌رسانی به گستره وسیع‌تری از سازمان‌ها یا ذی‌نفعان است. در این مدل ذهنی هدف حرفه‌ای شما با هدف شخصی‌ای که دنبال می‌کنید، همخوانی دارد. به مدت چند روز به یادداشت‌برداری درباره مدل ذهنی‌تان در محل کار ادامه بدهید و ببینید در بیشتر اوقات از کدام مدل ذهنی پیروی می‌کنید. اگر بیش از ۵۰ درصد زمان کاری خود را با مدل ذهنی شغلی و حرفه‌ای می‌گذرانید، این می‌تواند علامت هشداری برای شما باشد که نیاز دارید در هدف شخصی‌تان بازنگری کرده و دوباره آن را تعریف کنید. هیچکس نمی‌تواند در تمام اوقات با مدل ذهنی هدفمند‌ مشغول به‌کار باشد، اما به‌کارگیری بیش از حد دو مدل ذهنی شغلی و حرفه‌ای نیز مخرب است. استفاده بیش از حد از این دو مدل ذهنی، دیر یا زود نارضایتی شغلی را به دنبال خواهد داشت و حتی ممکن است موجب به مخاطره افتادن شهرت حرفه‌ای، شانس ارتقای شغلی و فرصت‌های شغلی در بلندمدت شود. درحالی‌که به‌طور طبیعی انتظار می‌رود افراد به دنبال پیشرفت در شغل‌شان باشند، تمرکز بیش از حد بر حقوق دریافتی یا جایگاه سازمانی می‌تواند به شکل‌گیری رفتارهای ناصحیحی همچون پرخاشگری، خودخواهی یا تلاش برای کنترل دیگران منجر شود. اگر هیچ‌وقت به فکر تعریف یک بیانیه هدف شخصی برای خودتان نبوده‌اید، زمان مناسب همین الان است. بیانیه هدف را می‌توان یک اظهار نظر موجز و ساده راجع به این دانست که چرا هر روز از خواب برمی‌خیزید. این بیانیه را تا حد امکان خلاصه، دور از شعار و گویا تهیه کنید. بیانیه شما باید شخصی و بازتاب‌دهنده نقاط قوت، علائق و بلندپروازی‌های‌تان باشد. برای مثال بیانیه هدف من این است: «ما اینجا نیستیم که به ذات یکدیگر پی ببریم، بلکه ما اینجاییم تا در اوقات سختی در کنار یکدیگر باشیم.» هر سه هدف شخصی، شغلی و سازمانی را مد نظر داشته باشید، اما هیچ‌گاه هدف شخصی‌تان را کوچک و کم‌اهمیت در نظر نگیرید.

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3782

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد