درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 08:00   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23897صفحه نخست » یکشنبه، 16 خرداد 1395 - 10:09
نکات مدیریتی
چه چیزی شرکت‌های «ابررشد» را از شرکت‌های دیگر متمایز می‌کند
اصطلاح «ابررشد» Hypergrowthبا اینکه به تازگی اختراع شده، اما به یمن موفقیت‌ شرکت‌های مطرحی مثل Buzzfeed، غول رسانه‌های اینترنتی و اپلیکیشن تسهیل تاکسیرانی مثل Uber، استفاده از آن متداول شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اصطلاح «ابررشد» Hypergrowthبا اینکه به تازگی اختراع شده، اما به یمن موفقیت‌ شرکت‌های مطرحی مثل Buzzfeed، غول رسانه‌های اینترنتی و اپلیکیشن تسهیل تاکسیرانی مثل Uber، استفاده از آن متداول شده است.  هر دو این کسب‌وکارها تنها در مدت چند سال، در صنایعی که در آن فعالیت می‌کنند اختلال ایجاد کرده و آن را متحول کرده‌اند. شرکت Uber در سال 2009 تاسیس شد و تنها سه سال طول کشید تا به ارزش 2/ 18 میلیارد دلار برسد، درحالی‌که Buzzfeed در سال 2006 تاسیس شده و در حال حاضر 200 میلیون کاربر ماهانه و 6میلیارد بازدید از محتوا دارد. اینها دو نمونه ویژه از شرکت‌های دارای ابررشد هستند؛ شرکت‌هایی که سریع‌تر از همتایان خود مسیر رشد را پیموده‌اند. اما این شرکت‌ها فقط محدود به چند شرکت معروف نمی‌شوند. در سراسر دنیا شرکت‌های فراوانی وجود دارند که در دامنه گسترده‌ای از بخش‌ها فعالیت می‌کنند.

 

ابررشد یعنی داشتن نرخ رشد سالانه مرکب 40 درصد یا بیشتر؛ بنابراین شرکت‌هایی که این سطح از رشد را دارند، در مدت کمتر از دو سال درآمدهای خود را دو برابر می‌کنند. توسعه سریع آنها اغلب با پیشرفت‌های سریع ممکن می‌شود که به آنها اجازه می‌دهد امکانات جدید ایجاد کنند و در مقیاسی جهانی به رقابت بپردازند. آشی شرایبر، از معاونان شرکت EY می‌گوید: «تکنولوژی دیجیتال به کسب‌وکارها در هر منطقه‌ای مجوز می‌دهد که مخل باشند، نوآوری و ریسک کنند و به شیوه‌ای که هرگز در گذشته مقدور نبوده، وارد بازارهای جدید شوند. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که فرصت‌ها در آن هم بدون مرز هستند و هم بیکران. ابررشد برای شرکت‌هایی که آماده هدایت موج اختلال هستند و سخت کار می‌کنند که از این فرصت‌ها بهره ببرند، می‌تواند یک دستاورد باشد.» بسیاری افراد ابررشد را مختص شرکت‌های جوان و ریسک‌کننده‌ای می‌دانند که شکاف بازار سرمایه‌گذاری یا پتانسیل موجود برای یک مدل کسب‌وکار جدید را کشف می‌کنند. با این حال، شواهد نشان می‌دهد همه شرکت‌هایی که ابررشد دارند، جوان یا مخل نیستند. ابررشد می‌تواند در نتیجه سرمایه‌گذاری مشترک بین کسب‌وکارهای بزرگ و استارت‌آپ‌های کوچک، مشارکت‌های شرکتی و نسل‌های جدید مالکان کسب‌وکارهای خانوادگی که استراتژی‌های نوآورانه را دنبال می‌کنند، اتفاق بیفتد.

مجمع جهانی اقتصاد به اهمیت ابررشد هم در روش انجام کسب‌وکار امروز و هم نحوه کسب‌وکار در آینده پی برده است. بنابراین تلاش کرده است بداند شرکت‌هایی که ابررشد دارند، در شیوه مدیریت خود چه تفاوتی با شرکت‌های دیگر دارند و چه درس‌هایی می‌توان از موفقیت‌های آنها گرفت. شاید مهم‌ترین کشفی که صورت گرفته این باشد که ابررشد یک تصادف خوشحال‌کننده نیست؛ یعنی نمی‌توان آن را دستاورد افرادی با ایده‌های روشن و نیروهای مثبت بازار دانست که «صرفا اتفاق می‌افتند» تا در یک نقطه و یک زمان به هم برسند. در حقیقت، ابررشد کاملا آگاهانه است و نتیجه فعالیت‌های شرکت‌هایی است که بر اولویت‌های توسعه سریع متمرکز می‌شوند. به عبارت دیگر، ابررشد می‌تواند رواج داده شود. شرکت‌ها چگونه می‌توانند ابررشد را رواج دهند؟ مجمع جهانی اقتصاد در طول تحقیق خود از برخی ویژگی‌های مهم پرده‌برداری کرد که می‌تواند شرکت‌ها را در مسیر ابررشد قرار دهد. به‌عنوان مثال، ما دریافتیم چابکی نهادینه‌شده در فرهنگ سازمان یک ویژگی حیاتی محسوب می‌شود. شرکت‌هایی که ابررشد دارند، می‌دانند چه زمانی باید به تحولات بازار واکنش نشان دهند و برای غلبه بر چالش‌هایی که با آن مواجه می‌شوند، اقدامات لازم را انجام می‌دهند. این اقدامات ممکن است تغییر ساختار کسب‌وکار، تصریح و روشن‌سازی هدف آن و تحول فرهنگی را دربربگیرد. ممکن است نیاز باشد از پیشرفت‌های جدید در حوزه‌هایی مانند تولید افزوده (یا همان پرینت سه‌بعدی)، هوش مصنوعی و اتوماسیون یا نوآوری‌های صورت گرفته در علوم طبیعی و زیستی، بهره‌برداری‌هایی صورت گیرد. مدل کسب‌وکار مناسب یک نیاز کلیدی برای رشد سریع است. شرکت‌های دارای ابررشد طرفدار مدل‌های کسب‌وکار ساده هستند، چون می‌دانند که داشتن نظارت، فعالیت و زنجیره عرضه پیچیده، توانایی‌ آنها را برای اقدامات و در نتیجه رشد سریع تضعیف می‌کند. بنابراین، چه چیزی یک مدل کسب‌وکار ساده را می‌سازد؟ یک نمونه رایج و فراگیر سازگار کردن بازارها با یک پایگاه اینترنتی است که امکان رویارویی مستقیم خریداران و فروشندگان را فراهم می‌کند.

شرکت‌های دارای ابررشد می‌دانند که افراد، مهم‌ترین محرک‌های موفقیت سازمانی هستند. اما این شرکت‌ها به جای اینکه مثل شرکت‌های معمولی دیگر متقاضیانی را جذب کنند که مجموعه مهارت‌هایی برای پر کردن یک پست خالی تعریف‌شده دارند، به دنبال افرادی می‌گردند که بیشترین تناسب فرهنگی را با ارزش‌ها و هدف‌های آنها داشته باشند. همچنین به جای اینکه رویکردی قابلیت‌محور برای استخدام داشته باشند، افرادی را جست‌وجو می‌کنند که مهارت‌های حل مشکل و میان‌فرهنگی داشته باشند؛ افرادی که اعتماد به نفس فعالیت در محیطی جهانی که دائما در حال تغییر است را داشته باشند. برای بیش از یک‌سوم (7/ 36 درصد) شرکت‌هایی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند، مقررات یک چالش محسوب می‌شود. این موضوع برای شرکت‌های دارای ابررشد نیز چالش است. با این حال، آنچه این شرکت‌ها را از دیگر شرکت‌ها متمایز می‌کند، این است که آنها اجازه نمی‌دهند مقررات آنها را محدود کند؛ در عوض آنها با قانون‌گذاران تعامل می‌کنند تا در شکل‌دهی قوانین نقش داشته باشند. با اینکه ابررشد با تکنولوژی همراه است، اما همه شرکت‌های دارای ابررشد استارت‌آپ‌های تکنولوژی نیستند. آنچه شرکت‌های دارای ابررشد را از کسب‌وکارهایی با رشد کندتر متمایز می‌کند، روش استفاده آنها از تکنولوژی است. آنها تکنولوژی را منبع مهم داده می‌دانند و بنابراین پس از جمع‌آوری داده از آن برای رشد دادن کسب‌وکار خود با سرعتی بالا استفاده می‌کنندتحقیق مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید شرکت‌هایی که ابررشد دارند، اغلب در بازاری فعالیت می‌کنند که در فرآیند ایجاد شدن یا تحول قرار دارند. این شرکت‌ها با شناخت سلیقه مصرف‌کننده به‌طور متناوب بازار خودشان را ایجاد کرده‌اند. به هر حال، باید به یاد داشته باشیم تعاریفی که از صنایع و بازارها وجود دارد، زمانی تغییر می‌کند. همچنین قابلیت‌های ساختاری که امکان دسترسی سریع به بازارهای جهانی را فراهم می‌کند، ممکن است به این معنا باشد که ابررشد به تجربه استانداردی برای شرکت‌های نوآور تبدیل می‌شود. بنابراین ابررشد به جای اینکه یک ویژگی موقتی باشد، می‌تواند به عنوان شاخص اهمیت کلی یک شرکت باقی بماند.

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3781

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد