شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ایوب رحیمی روز سه شنبه در نشست با روابط عمومی دستگاه ها و رسانه های استان قزوین، افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف روابط عمومی ها ارتباط درون و بیرون سازمانی است، نباید میان این دستگاه با رسانه ها تفاوت چندانی در نوع نگرش ها وجود داشته باشد .
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها مشاور و امین مدیر دستگاه های خود به شمار رفته و ارتباط آن را با مردم نیز برقرار می کنند، ادامه داد: یک روابط عمومی موفق با عملکردی مطلوب باید هم منافع سازمانی خود را و هم منافع جامعه و افکار عمومی را همواره مورد نظر قرار دهد .
رحیمی با بیان اینکه حیات و زندگی یک سازمان به عملکرد روابط عمومی آن دستگاه بستگی داشته و عملکرد مثبت آن بی شک باعث خوشنامی و شادابی آن دستگاه می شود، افزود: مدیران نیز باید از این جایگاه در هر شرایطی دفاع کرده و از هر موردی که باعث تضعیف آن می شود، خودداری به عمل آورند .
وی، مخاطب شناسی را یکی از مهمترین وظایف رسانه ها دانست که باید از آن در جهت حفظ آسایش و آرامش جامعه و جلوگیری از التهاب در میان مردم استفاده شود، ادامه داد: در عین حال نیز باید فرهنگ خود کنترلی در جامعه تبیین و با ترویج تقوا و استفاده از اهرم قانون به وظیفه خود در پاسداشت حقوق دیگران عمل کنیم .
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با اشاره به عملکرد موفق رسانه های استان، سطح کیفی و کمی آنها را قابل قبول دانست و افزود : رسانه ها همواره جایگاه ویژه ای در میان آحاد جامعه داشته که مهمترین امتیاز آن نیز اعتماد مردم به آنها است .
رئیس مشاوران استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: اصحاب رسانه، افسران جنگ نرم هستند و باید با دشمن شناسی به جنگ با آنها پیش روند .
به گفته محمدباقر کشفی، برای برخورد با عملیات نرم و جنگ روانی دشمن باید از ابزار و تجهیزات به شکل موثر و مفید استفاده و از ناامید کردن مردم نیز خوداری شود .
وی ادامه داد: مایوس کردن مردم از اقدام های انجام شده حرکت در مسیر دشمن بوده و آفت جامعه به حساب خواهد آمد .
کشفی با اشاره به اینکه مطرح کردن خدمات دولت موجب تقویت پیوند بین مردم و دولت می شود، افزود: رسانه ها در این زمینه به خوبی می توانند ایفای نقش کنند .
این مسئول در پایان یادآور شد: رسانه ها باید با تبیین موقعیت استان در شناساندن و معرفی آن در تمامی زمینه ها به نحو شایسته ای اقدام کنند .
منبع: ایرنا
|