درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 09:03   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23838صفحه نخست » سه شنبه، 11 خرداد 1395 - 11:06
مدیریت تملق
در فرهنگ ضرب‌المثل‌ها می‌گویند: «با خوردن هر گندی شاید به بالا رسی، لیک در بالا نمانی».
  

مدیریت تملق

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در فرهنگ ضرب‌المثل‌ها می‌گویند: «با خوردن هر گندی شاید به بالا رسی، لیک در بالا نمانی«.

در باب همین ضرب‌المثل ماندگار تاریخ، حکایتی آمده است که بوقلمونی، گاوی بدید و بگفت: در آرزوی پروازم اما چگونه، ندانم؟

 

گاو پاسخ داد: گر ز تپاله من خوری قدرت بر بال‌هایت افتد و پرواز کنی

بوقلمون خورد و بر شاخی نشست

تیراندازی ماهر، بوقلمون بر درخت بدید

تیری بر آن نگون‌بخت بینداخت و هلاکش نمود.

نتیجه اخلاقی: «برای رسیدن به هر بالا بلندی، هر گندی را نوش جان نکنید، برای رسیدن به هر پست و مقامی حق ندارید، هر دروغی را به زبان بیاورید، برای چند روز بیشتر ماندن پشت میز ریاست، هرکسی را هل ندهید و هر تملقی را به زبان نیاورید، برای دستیابی به ثروت و قدرت، هر عمل ناشایست امکانپذیر نیست، اگر پله‌های موفقیت را یکی یکی طی نکنی و با آسانسور ارتباطات و از طریق پایمال کردن حقوق دیگران و تملق بالادستی‌ها به میز و مقامی برسی، آن بالا زیاد نمی‌مانی

اگر هر انسانی، کمی دانش و معرفت و خداشناسی داشته باشد و منافع مردم را در نظر بگیرد، بسیاری از اعمال و رفتار ناپسند را فقط برای منافع شخصی خودش انجام نمی‌دهد.

بدون شک آنها که صبح را با تملق آغاز می‌کنند و با نگاه به وزش باد و جهت قرار گرفتن بیرق، زندگی شخصی خود را در خدمت اداری یا به عبارتی دیگر، اجتماعی آغاز می‌کنند نه خواننده این یادداشت‌ها هستند و نه اگر بخوانند به گوش کرشان حرفی وارد می‌شود و اگر هم تصادفی بخوانند و بشنوند آنچنان غرق در دنیای تملق و زیاده‌خواهی هستند که به خود نمی‌گیرند و به دیگرانی که اهل حقیقت و واقعیت هستند وقعی نمی‌گذارند و همچنان کار خودشان را انجام می‌دهند و جیب‌شان را پربارتر می‌کنند.

این گروه آدمیان به‌طور معمول به دنبال کار خویش، سر خود را بالا گرفته و نگاه را به بیرق می‌دوزند و هر صبح را به صبح دیگر وصل می‌کنند تا لقمه‌ای چرب‌تر را فرو دهند، آنها به هر شکل و هر گونه‌ای که شده خود را به پایه‌های میز قدرت وصل می‌کنند و بر قطر چربی‌های شکم خود می‌افزایند و در برابر حقیقت لب فرو می‌بندند و زبان را فقط در باب بالا دستان در دهان می‌چرخانند تا روزگارشان همیشه وصل بماند.

بدون شک، آدم‌های متملق، از بدو تولد قرار نبوده متملق رشد کنند و به دروغ آلوده شوند، آنها هم مانند بسیاری افراد از قبیل دزد و قاتل و معتاد و امثالهم، در روند مناسبات خانوادگی و اجتماعی و آموزش و پرورش، به فرهنگ تملق آلوده شده‌اند. اما تفاوت یک متملق با یک دزد در جایگاه اجتماعی آنهاست، دزد زندگی پنهانی و همراه با ترس و لرز دارد و سرانجام هم یک روزی دستگیر و محاکمه می‌شود و به کیفر می‌رسد و زندان خانه دوم او می‌شود. اما فرد متملق که بدون شک سزایش نباید کمتر از دزد مال مردم باشد، در جوامعی که همچنان «بزرگ آقای سریال شهرزاد» می‌پرورانند، همیشه می‌مانند، زاد و ولد می‌کنند، تکثیر می‌شوند و تا زمانی که رسانه‌ها و روشنفکران و اهل قلم به افشای رفتار و کردار آنها نپردازند، باقی می‌مانند.

افراد متملق در سیستم‌های دولتی و خصوصی و در همه‌جا حضور دارند، آنها متعلق به یک دوره ویژه حکومتی نیستند، آنها همیشه در همه جای تاریخ و در همه سرزمین‌ها حضور داشته‌اند و خواهند داشت، آنها مانند «سایه» می‌مانند، در جهت خلاف نور آفتاب حرکت می‌کنند و در زیر سایه «بزرگ آقاها» بزرگ و بزرگتر می‌شوند، از زبان خرج می‌کنند و رییس را در حد بت‌پرستی بالا می‌برند، گاهی در طول تاریخ شعر می‌سرایند و صله می‌ستانند و گاهی دستمال می‌گشایند و دستمزد می‌گیرند، آنها از هیچ مبالغه‌ای در جمع و در خلوت کوتاهی نمی‌کنند، آنها آمده‌اند تا برگ‌هایی را بر تاریخ ننگین تملق بیفزایند و فرصت‌های تاریخی را از کسانی بگیرند که می‌توانند با نورافشانی، این پدیده‌های مذموم حوزه مدیریت و کارکنان را به دور بریزند.

مولایم علی(ع) بارها در نهج‌البلاغه فرموده‌اند:‌

گزیده‌ترین همکاران تو، کسی است که با تو سخن تلخ و حق را بی‌پرده‌تر می‌گوید و در کاری که خدا برای اولیای خود ناخوش دارد، کمتر یاری‌ات می‌دهد، همکارانت را بیاموز که تو را مجیز و تملق نگویند و با برشمردن کارهای ناکرده، بیهوده شادمانت نکنند که ثناگویی و تملق فراوان، خودخواهی می‌آورد و تو را به تکبر می‌کشاند.

 

منبع: گسترش صمت

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد