درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 15:47   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23812صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 10 خرداد 1395 - 23:04
معاون برنامه ریزی ،هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت عنوان کرد: نقش موثر روابط عمومی ها در نهادینه سازی برنامه های عملیاتی دانشگاه های علوم پزشکی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مهندس موهبتی گفت: برای مدیریت کشور نیاز به آگاهی و اطلاعات داریم و برای داشتن آگاهی و اطلاعات نیاز به روابط عمومی داریم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مهندس موهبتی گفت: برای مدیریت کشور نیاز به آگاهی و اطلاعات داریم و برای داشتن آگاهی و اطلاعات نیاز به روابط عمومی داریم.


به گزارش خبرگزاری آریا ،مهندس طاهر موهبتی ، معاون برنامه ریزی ،هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان های وابسته ضمن با تاکید بر ضرورت نگرش و نگاه صحیح به حوزه روابط عمومی گفت:معتقدیم روابط عمومی علم و هنر است.


وی با بیان این که روابط عمومی در دنیا قدمت و کارنامه ای 118 ساله و در ایران قدمتی 68ساله دارد، به تبیین دسته بندی و سطوح مختلف روابط عمومی ها پرداخت و گفت :روابط عمومی ها را بر اساس کیفیت کار ،یاری رساندن به دستگاه ، تحقق اهداف، داشتن برنامه ، توجه به حقوق شهروندی ،اصالت قائل شدن به نظارت مردم برامور ،شفاف سازی و پاسخگویی به سه دسته تقسیم بندی کرده اند.


مهندس موهبتی در تشریح گفت: یکی از سطوح روابط عمومی، ،روابط عمومی "توجیه گر" است که این گونه روابط عمومی ،فقط منافع و اهداف سازمانی را با حجم گسترده و وسیع اطلاع رسانی و تبلیغات به مردم ارائه می کندو در واقع این نوع روابط عمومی فاقد برنامه است و در پایین ترین سطح روابط عمومی در دنیا و کشور قرار دارند.


معاون برنامه ریزی ،هماهنگی و امور حقوقی ،سطح دوم روابط عمومی ها را روابط عمومی "تبیین گر" عنوان کرد و گفت:در این سطح ،روابط عمومی وضعیت موجود و هر آنچه که هست را تبیین میکنند و فاقد استراتژی و برنامه هستند .


مهندس موهبتی سطح سوم و عالی روابط عمومی را روابط عمومی "تحلیل گر " بیان کرد و گفت: در این نوع روابط عمومی ،برنامه ریزی وجود دارد و بهترین سطح و نوع روابط عمومی است وی افزود: این نوع روابط عمومی ضمن انجام برنامه ریزی ، آینده پژوهی می کند و با پیش بینی وقایع آینده ، راه حل ارائه می دهد .


مهندس موهبتی با تاکید بر ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در کشور گفت : در برخی از دستگاهها ، از جمله وزارت بهداشت حوزه روابط عمومی را تا جایگاه مشاور عالی ترین مقام دستگاه مربوطه ارتقا داده اند .


وی با بیان اینکه مشاور به معنی "امین" ، و "هشدار دهنده" است ، گفت : اگر اتفاقی در کشور رخ می دهد اولین کسی که باید به مسئول دستگاه هشدار دهد "روابط عمومی " است. گرچه دستگاههای دیگر نیز هشدار می دهند اما هشدار آنها از سنخی دیگر است.


مهندس موهبتی تصریح کرد: برای مدیریت کشور نیاز به آگاهی و اطلاعات داریم و برای داشتن آگاهی و اطلاعات نیاز به روابط عمومی داریم.


معاون برنامه ریزی ، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت با انتقاد از نظام ساختاری نادرست در مورد جایگاه روابط عمومی ، گفت : در صورتی که در دانشگاههای علوم پزشکی، مدیران روابط عمومی ها ، جایگاه مشاور رئیس دانشگاه را نیز داشته باشند و به آنها ابلاغ شود نسبت به وظیفه ای که دارند، احساس مالکیت می کنند و باورشان می شوند که در کنار وظایفی که دارند، انتظار مشاوره نیز از آنان وجود دارد.


مهندس موهبتی در ادامه با تاکید بر ضرورت داشتن تحصیلات لازم در حوزه روابط عمومی گفت: طبق بررسی های انجام شده تنها 31 درصد افرادی که در حوزه روابط عمومی کار می کنند تحصیلات دانشگاهی دارند و از این تعداد 3.2 درصد افراد تحصیلات مرتبط با روابط عمومی دارند در حالی که در کشورهایی که به روابط عمومی ها به عنوان یک هنر و علم می نگرند، 80 درصد افرادی که در روابط عمومی ها کار می کنند تحصیلات مرتبط با روابط عمومی دارند.


وی در ادامه تصریح کرد: اگر می خواهیم روابط عمومی تحلیل گر باشیم، وجه تمایز آن با سایر روابط عمومی ها داشتن "برنامه" است تا دچار روزمرگی و آسیب نشویم.


معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی در ادامه از مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های وابسته خواست تا در نهادینه سازی برنامه های عملیاتی در دانشگاه ها این معاونت را یاری می دهند.


مهندس موهبتی یادآور شد: نوشتن برنامه کار سختی نیست اما نهادینه کردن برنامه ها مشکل است و روابط عمومی های می توانند در نهادینه سازی برنامه های عملیاتی دانشگاه های علوم پزشکی بسیار کمک کننده باشند.


معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی در ادامه یکی از چالش های جدی نظام برنامه ریزی کشور را فقدان برنامه عملیاتی عنوان کرد و گفت: از سال 1385 که تنقیح قوانین شروع شده است، حدود 72 هزار از تنقیح قوانین مربوط به حوزه سلامت بوده است، به گفته مجریان ، تحقق برنامه های توسعه به طور کامل صورت نگرفته است.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد