درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 13 تیر 1399 - 17:05   

دولت فرانسه یک تبلیغ تلویزیونی دوچرخه‌های الکتریکی را سانسور کرد

  دولت فرانسه یک تبلیغ تلویزیونی دوچرخه‌های الکتریکی را سانسور کرد


ادامه ادامه مطلب یک

سیروس گرجستانی زندگی را وداع گفت

  سیروس گرجستانی زندگی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب دو

رئیس‌جمهور ترکیه خواستار از بین رفتن شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی شد

  رئیس‌جمهور ترکیه خواستار از بین رفتن شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی شد


ادامه ادامه مطلب سه

ثروتمندترین فرد جهان باز رکورد شکست

  ثروتمندترین فرد جهان باز رکورد شکست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ثروتمندترین فرد جهان باز رکورد شکست
  بازاریابی تأثیرگذار چطور در دُبی رشد می‌کند؟
  دولت فرانسه یک تبلیغ تلویزیونی دوچرخه‌های الکتریکی را سانسور کرد
  کرونا؛ رئیستان تا چه اندازه باید درباره شما اطلاعات داشته باشد؟
  روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با افکار و تمایلات شهروندان جامعه
  گزینش خبرنگاران برای حضور در افتتاحیه پروژه‌های وزارت نیرو در فارس/ اعتراض کارگران و کارمندان در ورودی این مراسم
  ارائه خدمت صندوق امانات در بانک آینده
  فیس‌بوک فعال‌سازی «حالت تاریک» را برای کاربران آیفون آزمایش می‌کند
  رئیس‌جمهور ترکیه خواستار از بین رفتن شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی شد
  نشست های خبری بهزیستی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23772صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 11 خرداد 1399 - 21:45
بازنشر/ خوزستان خانه اول روابط عمومی ایران است
یکی از مهمترین چالش های زمانه کنونی نبودن اشخاص و افرادی است که تمام قامت بتوانند به عنوان الگوی روابط عمومی سرمشق دیگران قرار گرفته و نسل جوان و جدید روابط عمومی را در مسیر درست انجام این وظیفه خطیر قرار دهند. اما آیا می توان به همین شکل راه را ادامه داد؟ بدون شک پاسخ منفی است و این مسیر باید با تلاش و پشتکار متخصصان روابط عمومی هموار گردد تا بتوانیم صنعت روابط عمومی کشورمان را به استانداردهای روز دنیا در این حوزه نزدیک نماییم.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  استان خوزستان به عنوان خواستگاه و پایتخت صنعت نفت ایران، نقش و سهم بسیار چشمگیری در تولید ناخالص ملی و گردش چرخ های اقتصادی کشور دارد. افزون بر 80 درصد نفت خام و 16 درصد از کل گاز تولیدی کشور در مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تولید می شود که عمده آن در استان خوزستان راهبری و تولید می شود.

 

این استان در کنار تمام مزیت ها و استعداد های طبیعی و صنعتی از یک شاخص و ویژگی کم نظیر نیز برخوردار است و آن ترکیب خاص جمعیتی و تنوع اقوام و اقشار اجتماعی آن است. این ویژگی منحصربه فرد در کنار مزایای طبیعی و اقلیمی از جمله صنایع بزرگ ، رودخانه ها، جلگه ها و اراضی پهناور کشاورزی، بندرها، اسکله ها، خط آهن سراسری و سایر موهبت های خدادادی، منجر به پدید آمدن یک قطب بزرگ اقتصادی در این خطه کشور شده است که برای بهره مندی و شکوفایی هرچه بیشتر آن باید تلاشی دو چندان به عمل آمده و پاره ای غفلت ها و کاستی ها جبران گردد.


به عقیده من آنچه قادر است تلاش مجموعه ی عوامل پیش برنده را در استان زرخیز خوزستان به نتیجه دلخواه سوق دهد، برقراری رابطه مبتی بر تفاهم میان اجزای این ترکیب پیچیده و در هم تنیده است. به عبارتی بومی سازی و اجرای روابط عمومی به مفهوم مدرن و امروزی اش موجب خواهد شد پیوند میان این جمعیت متکثر و این حجم سازمان ها، صنایع و دستگاه های متعدد برقرار و موانع توسعه از میان برداشته شود.


نکته ای که در این مجال قابل ذکر است این که خوزستان ، خاستگاه صنعت عظیم نفت و هم به نوعی خاستگاه روابط عمومی ایران است و امید می رود که پیشگامی خود را در این حوزه همچنان حفظ نموده و به رخ بکشد. یقینا هر دستگاه، شرکت و یا سازمانی که به گسترش ارتباطات و شفافیت و اطلاع رسانی درست و بهنگام اهتمام ورزد، مسیر توسعه و تعالی را با سرعت و سهولت بیشتری طی خواهد نمود.


امید است که تلاش پیگیر برگزار کنندگان و دست اندرکاران این جشنواره به توسعه و تاثیرگذاری بیشتر روابط عمومی در استان خوزستان و افزایش تعامل و تفاهم میان اجزای این اجتماع انسانی بینجامد و زمینه پیوند میان ذینفعان با سازمان ها را بیش از پیش فراهم نماید.

 

یکی از مهمترین چالش های زمانه کنونی نبودن اشخاص و افرادی است که تمام قامت بتوانند به عنوان الگوی روابط عمومی سرمشق دیگران قرار گرفته و نسل جوان و جدید روابط عمومی را در مسیر درست انجام این وظیفه خطیر قرار دهند. اما آیا می توان به همین شکل راه را ادامه داد؟ بدون شک پاسخ منفی است و این مسیر باید با تلاش و پشتکار متخصصان روابط عمومی هموار گردد تا بتوانیم صنعت روابط عمومی کشورمان را به استانداردهای روز دنیا در این حوزه نزدیک نماییم.


شرایط خاص کشور ما به عنوان کشوری در حال گذار که سعی دارد علاوه بر حفظ سنت ها و هنجارهای جامعه ایرانی با دریافت تکنولوژی های نوین در رقابتی جهانی شرکت کند، گاه به واسطه عدم بومی سازی تکنولوژی ها از یک سو ، پیچیدگی های هنجارهای اجتماعی و بروکراسی اداری از سوی دیگر و همچنین بی توجهی به رشد تخصص گرایی و تربیت نیروهای متخصص بصورت موازی و همزمان با ورود تکنولوژی های جدید، در گرداب تعارض بین سنت و مدرنیته گرفتار می شود.

 

شرایط کنونی جامعه ایجاب می کند افرادی که در راس روابط عمومی ها قرار می گیرند یا باید علم آن را داشته باشند و یا بتوانند به نحو درستی از توانمندی متخصصان این حوزه جهت پیشبرد اهداف استفاده نمایند. بنابر این می توان گفت بکارگیری ابزارها و تکنولوژی های نوین ارتباطی و در اختیار داشتن نیروهای انسانی مجرب و متخصص دو فاکتور اصلی هستند که می توانند روابط عمومی ها را در رسیدن به اهداف یاری نماید.


آنچه از این بحث می توان نتیجه گرفت این است که روابط عمومی متخصصانی می خواهد که بتوانند خوب مدیریت کنند، بنویسند، روح هنر را از منظر زیبایی شناسی درک نمایند، با روش های برقراری ارتباط موثر آشنا باشند، دارای روابط اجتماعی قوی باشند، با نرم افزارهای مرتبط با این حوزه آشنایی داشته باشند و بالاخره سازمان خود و گروه مخاطبان آن را به خوبی بشناسند.


رضا طاهری
رییس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی نقش ارتباطات در ارتقای جایگاه سازمان ها


  چرا ۱۷ نفر از اعضای روابط عمومی هلال احمر تعدیل شدند؟


  تاکید بر حضور حداکثری مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی در نخستین جشنواره آثار برتر روابط عمومی ها


  مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شد


  برگزاری جلسه روابط عمومی های تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی


  دیدار مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار با رئیس دادگستری


  شرکتهای کانادایی به کمپین تحریم تبلیغات فیس‌بوک پیوستند!


  انتخابات هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان کرج برگزار می شود


  تجلیل از مقاله برتر مسوول روابط عمومی و آموزشی فنی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران


  گام موثر روابط عمومی‌ها با هوشمندی و استفاده از ابزارهای نوین در راستای تولید محتوای کیفی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا