درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 20:43   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23731صفحه نخست » خبر یکشنبه، 8 خرداد 1395 - 14:36
گزارش برگزاری همایش سراسری روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سومین همایش سراسری روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان ها و شرکت های وابسته صبح امروز برگزار شد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  سومین همایش سراسری روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان ها و شرکت های وابسته صبح امروز برگزار شد.

 

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: روابط عمومی فعال زمینه تحول و پویایی سازمان را فراهم می کند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سومین همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به افزایش جایگاه روابط عمومی ها ادامه داد: روابط عمومی فعال می تواند یک سازمان را متحول و پویا کند. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و دکتر واعظی با استقبال از برگزاری سالانه این همایش تاکید کرد: باید انتقال تجربه داشت و از بحث های مختلف بهره برد.


وی خواستار اشراف روابط عمومی بر برنامه ها و سیاست های دولت در تمام زمینه ها شد و گفت: این نگاه کلان در روابط عمومی ها موجب می شود به درستی به انعکاس اقدامات و عملکرد ها پرداخت.


دکتر واعظی با تاکید بر نگاه دولت نسبت به اشاعه ارزش های والای اسلامی گفت: فعالیت در فضای مجازی باید متاثر از فرهنگ ایرانی - اسلامی باشد.
وی اولویت برنامه دولت در سال جاری را اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی و ایجاد شغل برشمرد و افزود: با توجه به این که ICT پیشران توسعه است، در این چارچوب، زیرساخت های لازم را فراهم کرده ایم.


وی با بیان این که در ابتدای کار دولت تنها 15 درصد از برنامه پنجم انجام شده بود ادامه داد: در دو سال گذشته، با وجود رسیدن به هدفگذاری برنامه پنجم قبل از اتمام دوره پنجم باز هم باید با تولید محتوای فاخر، افزایش خدمات، حمایت از تولید اپلیکیشن های داخلی و صادرات نرم افزار، زمینه گسترش حضور موثر و فعال را در فضای مجازی به وجود آورد.


واعظی با تاکید بر حمایت از جوانان فارغ التحصیل در این حوزه گفت: زمینه های فنی و تخصصی و ارایه وام وجوه اداره شده سبب ارتباط بین وزارت، ارتباطات، صنعت و دانشگاه شده که فعال شدن سایت امام سجاد برای حمایت از شرکتهای فعال تولید محتوا نمونه آن است.


وی با ابراز امیدواری نسبت به استفاده درست از فضای مجازی در راستای اهداف والای نظام و مردم گفت: فضای مجازی می تواند معرف فرهنگ اسلامی- ایرانی باشد، و نباید نسبت به مسایل غیر اخلاقی و آسیب رسان به اندیشه و دین بی تفاوت بود و در این راستا از فضای مجازی پاک حمایت می کنیم.


وزیر ارتباطات با تاکید بر اهیمت روابط عمومی و رسانه اظهار داشت: نقش بالای رسانه درجهان با وجود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مضاعف شده و لازم است روابط عمومی با تغییر نگرش فرصت بهره برداری از آن را داشته باشد.


وی این تغییر نگرش را نگرش سنتی نسبت به جایگاه و نقش روابط عمومی لازم دانست و گفت: باید ضمن تمرکز بر موضوع تغییر نگرش سنتی، با استفاده از افراد متخصص در زمینه های روابط عمومی، جامعه شناسی و روانشناسی با شناخت ابعاد جامعه زمینه ارتباط بهتر با مخاطبان را فراهم ساخت.


واعظی در ادامه خواستار بهره گیری روابط عمومی ها از فضای مجازی جهت ارتباط بدون واسطه با مخاطبان شد و در پایان گفت: روابط عمومی باید امین مردم باشد و با انعکاس مناسب اقدامات به مردم آنها را آگاه سازد و از سوی دیگر مطالبات مردم را هم به مسوولان انتقال دهد.

 

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت؛ فعالیت روابط عمومی وزارت ارتباطات در حوزه ارتباطات شاخص است

معزی در همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات تصریح کرد؛ با توجه به نوع خدماتی که این وزارت به مردم می دهد، وظایف روابط عمومی های آن هم فاصله قابل توجهی با دیگران خواهد یافت.


به گزارش شارا، فعالیت روابط عمومی وزارت ارتباطات در حوزه ارتباطات شاخص استبه گزارش خبرنگار اخبارداغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معزی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در سومین همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رتبه بندی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در سال جاری گفت: روابط عمومی وزارت ارتباطات در برآوردهای دو سال گذشته جزو وزارت خانه های فعال و تلاش گر در حوزه ارتباطات بوده است و امیدواریم با توجه به دیدگاه وزیر ارتباطات و رئیس مرکز روابط عمومی این رویکرد ادامه یابد.

معزی به نگاه کلان دولت به حوزه ارتباطات اشاره کرد و اظهار داشت: ارتباطات در زندگی روزمره تاثیر به سزایی دارد و نگاه به پیشینه این وزارتخانه به ویژه تغییر نام آن نشاندهنده میزان تاثیر این حوزه بر زندگی افراد بوده است.

وی در عین حال، تغییر نام این وزارتخانه را موجب فراگیری ماموریتهای آن برشمرد و افزود: تبدیل وزارت ارتباطات از یک وزارت خانه فنی و خدماتی به یک وزارت خانه راهبردی وظیفه روابط عمومی های این حوزه را سنگین تر کرده است.

معزی از اتخاذ برخورد منطقی توسط دولت یازدهم نسبت به حوزه ارتباطات خبر داد و افزود: دولت فارغ از دیدگاه های انقباضی و انبساطی به حوزه ارتباطات که منفعلانه هستند، نگاه علمی منطبق بر تحولات ارتباطی و نیازهای فرهنگی، دینی، جامعه اسلامی- ایرانی را اتخاذ کرده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با بیان این که فعالیت های مشترک روابط عمومی ها در وزارت ارتباطات معنای جدیدی می یابد، خاطر نشان کرد: با توجه به نوع و گستره خدماتی که این وزارتخانه به مردم می دهد، وظایف روابط عمومی های آن هم فاصله قابل توجهی با دیگران خواهد یافت. معزی ادامه داد: وزارت ارتباطات با درک منطقی این حوزه باید برای افزایش کیفیت زندگی، از این فضا بهره گیرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تحول نوع نگاه رسانه در جامعه اظهار داشت: دبیر خانه شورای اطلاع رسانی دولت به عنوان دستگاه سیاستگذار و هماهنگ کننده سیاستهای ارتباطی دولت وظیفه سنگینی در این زمینه دارد.معزی همچنین با اشاره به تغییر سبک زندگی ایرانی گفت: باید روابط عمومی ها نسبت به این تغییرات برنامه ریزی کنند تا توسعه متوازن در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شاهد باشیم.

وی خواستار معرفی خدمات نه تتها از لحاظ فنی بلکه از لحاظ فرهنگی شد و گفت: استفاده درست و منطقی از حوزه ارتباطات و فهم دقیق آن از نظر فرهنگی، به تنهایی وظیفه وزارت ارتباطات نیست و آگاهی بخشی به جامعه از وظایف ما هم به شمار می رود.

 

فرنقی زاد؛ مدیریت افکار عمومی وظیفه روابط عمومی ها است

رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین همایش روابط عمومی ها وزارت، از تغییر کاربری روابط عمومی به مدیر افکار عمومی گفت.


مدیریت افکار عمومی وظیفه روابط عمومی ها است به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرنقی زاد با تبریک اعیاد شعبانیه و روز ملی روابط عمومی به تمام دست‌اندرکاران حوزه، بر لزوم آشنا شدن با شرایط جدید کار در این حوزه تاکید کرد و گفت: این حوزه به سرعت در حال تغییر است و بسیاری از مسایل آن هم برای ما ناشناخته است و باید بیشتر روی آن کار کرد.

وی در ادامه به تاثیر فضای مجازی در تمامی ابعاد زندگی اشاره کرد و گفت: به تبع این تاثیرات رویکرد رسانه ای در جامعه تغییر کرده و امروزه شاهد علاقه روزافزون به شبکه‌های مجازی در دنیا هستیم.

فرنقی زاد با بیان برخی نرم افزارهای محبوب در دنیا علت اقبال جمعی به این شبکه ها را ناشی از میل انسان ها به تایید برشمرد و خاطر نشان ساخت: افراد دوست دارند با جمعی باشند که با آنها همراه بوده و نظرات آنها را تایید می کند و فضای مجازی این امکان را به همه داده است.

وی با اشاره به سادگی دسترسی به این فضا، ادامه داد: این فضا می‌تواند نیازهای درونی انسانها از جمله احترام و تایید دیگران را برآورده کند و از این رو،‌ همه می‌تواند با آن ارتباط برقرار کنند.

وی همچنین بحث اقتصادی فضای مجازی را سودآور دانست و گفت: کسانی که با شناخت درست این فضا و نیازهای مخاطبان با تولید نرم افزارهای کاربردی وارد شوند، توانسته اند موفق شوند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی همچنین با تاکید بر انتظار مسوولان وزارت ارتباطات از حوزه روابط عمومی مبنی بر مدیریت افکار عمومی گفت: تلاش کنید روابط عمومی از حالت تشریفات به مدیر افکار عمومی تغییر یابد.

فرنقی زاد تصریح کرد: فضای مجازی رویکرد رسانه ای را تغییر داده و به سرعت اخبار چه منفی و چه مثبت در این فضا منتشر و در اختیار انبوه افراد قرار می گیرد و لازم است برای انتقال مطالب و تاثیر مطلوب سریع اقدام کرد. در این مراسم که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت همراه خواهد بود چند کارگاه آموزشی از جمله"روابط عمومی موبایل"، "فضای مجازی آسیب ها و مخاطرات"، تجاری سازی در فضای مجازی" و "ارتباطات الکترونیک و تحولات پیش رو" برگزار می شود.


لزوم بازتعریف وزارت ارتباطات با توجه به فراگیر شدن اینترنت
عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به گسترش نقش اینترنت و فضای مجازی در زندگی مردم و اقتصاد گفت: گریزی نیست که در شرایط کنونی و فراگیری اینترنت عنوان وزارت ارتباطات را بازتعریف کنیم.

سعیدرضا عاملی در همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت ارتباطات با تمامی ارکان زیرمجموعه با بیان اینکه ۷۰ درصد امور اداری در کشورهای توسعه یافته به فضای مجازی منتقل شده است، اظهار کرد: در واقع با این کار زندگی اول در کنار زندگی دوم قرار گرفته است.

این عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد: متأسفانه جایگاه روابط عمومی سازمان های ما درخور وظایف شان نیست و در دوره اخیر هم شاهد تنزل جایگاه آنها بودیم.

وی با عنوان اینکه زمانی وزارت پست، تلگراف و تلفن به ارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر نام داد، ابراز کرد: گریزی نیست که در شرایط کنونی و فراگیری اینترنت باید فکری به حال این مقوله و عنوان وزارت ارتباطات را بازتعریفی کنیم.

او ادامه داد: کشور هلند سال ۱۹۹۲ وزارت اینترنت را تشکیل داد. نیازمند بازنگری در ساختار وظایف روابط عمومی براساس این مهم هستیم.

عاملی با اشاره به اینکه محیط مجازی محیطی ادامه دار است، گفت: متناسب با ظرفیت های فناوری، ساختار کاری روابط عمومی ها نیز باید به شکل مداوم در حال تغییر باشد.

وی یادآور شد: تحول در روابط عمومی ها یک ضرورت گریز ناپذیر است زیرا در سال ۲۰۲۵ حدود ۹۱ درصد از کشورهای توسعه یافته و ۶۹ درصد اقتصادهای نوظهور از اینترنت استفاده می کنند.

استاد گروه ارتباطات و مطالعات آمریکای دانشگاه تهران اظهار کرد: در حال حاضر حجم GDP دنیا ۱۰۷ تریلیون دلار است که ۱۴٫۷ تریلیون دلار مربوط به اینترنت می شود.

وی عنوان کرد: روابط عمومی مسئول سواد اینترنتی در سازمان ها است. برخلاف کسانیکه تصور می کنند ICT شغل ایجاد نمی کند باید گفت به ازای هر ایجاد شغل در این حوزه ۲٫۳ شغل دیگر ایجاد می شود.

عاملی تصریح کرد: روابط عمومی وزارتخانه ها تنها نباید صحبت های وزیر و وکیل را در سایت وزارتخانه قرار دهند و باید نادیده ها را مطرح و معرفی کنند تا به اصطلاح ارتباطاتی، لال و مرده نشوند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد