درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:22   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23722صفحه نخست » شنبه، 8 خرداد 1395 - 11:27
کدام پیام‌رسان‌ها در کدام کشورها محبوبند
نرم‌افزارهای پیام‌رسان با بهره‌گیری از قابلیت‌های مختلف، تنوع گسترده‌ای از خدمات را پیش روی کاربران قرار داده‌اند. این در حالی است که در کشورهای مختلف، پیام‌رسان‌های متفاوتی به محبوبیت در میان کاربران رسیده‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نرم‌افزارهای پیام‌رسان با بهره‌گیری از قابلیت‌های مختلف، تنوع گسترده‌ای از خدمات را پیش روی کاربران قرار داده‌اند. این در حالی است که در کشورهای مختلف، پیام‌رسان‌های متفاوتی به محبوبیت در میان کاربران رسیده‌اند. در گزارش وب‌سایت Similarweb و برپایه اطلاعات به‌دست آمده از سیستم‌عامل اندروید در 187 کشور مختلف دنیا، محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های اینترنتی در هر کشور مورد بررسی قرار گرفته است. بر این اساس، واتس‌اپ با محبوبیت در 109کشور یا 6/ 55 درصد جهان، پیشتاز این رقابت است. کشورهایی مانند برزیل، مکزیک، هند، روسیه و برخی کشورهای دیگر در آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه بیشترین استفاده از واتس‌اپ را دارند.

 

این در حالی است که پیام‌رسان فیس‌بوک با محبوبیت در 49کشور جهان از جمله استرالیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا در مکان بعدی قرار گرفته است. پس از مسنجر‌فیس‌بوک، وایبر تنها پیام‌رسانی است که محبوبیت در 10 (یا بیشتر) کشور‌های جهان را به‌دست آورده است. این نرم‌افزار در اروپای شرقی محبوبیت زیادی به‌دست آورده و در کشورهایی مانند بلاروس، مولداوی و اوکراین پیشتاز بازار است. بد نیست بدانید بر مبنای بررسی انجام شده در آوریل 2016 میلادی، نرم‌افزار وایبر روی 65 درصد از دستگاه‌های اندرویدی فعال در کشور اوکراین نصب شده و به‌طور متوسط، 16دقیقه در روز توسط کاربران این کشور مورد استفاده قرارگرفته است. محبوبیت وایبر به دیگر نقاط جهان و کشورهایی مانند عراق، لیبی و سریلانکا نیز می‌رسد.

لاین، و‌ی‌چت و تلگرام، دیگر نرم‌افزارهای پیام‌رسان محبوب بازار هستند که در کشورهایی مانند ژاپن، چین و ایران به محبوبیت بالایی دست یافته‌اند. لاین نه‌تنها محبوب‌ترین نرم‌افزار همراه در کشور ژاپن به حساب می‌آید، بلکه استفاده متوسط 40دقیقه در روز را برای کاربران ژاپنی به همراه داشته است. تلگرام هم که عمدتا در ایران محبوبیت دارد. در نهایت، از جمله نرم‌افزارهای پیام‌رسانی که تنها در یک کشور به محبوبیت رسیده‌اند می‌توان به Kakao Talk در کشور کره جنوبی، imo در کوبا، Zalo در ویتنام، ChatOn در اریتره و BBM در اندونزی اشاره کرد. برمبنای گزارش منتشر شده در آوریل سال 2016 میلادی، BBM روی 87/ 5 درصد از مجموع دستگاه‌های اندرویدی فعال در کشور اندونزی نصب شده است. این در حالی است که در ایالات متحده آمریکا تنها 42/ 0 درصد از دستگاه‌های اندرویدی از پیام‌رسان بلک‌بری بهره می‌برند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3774

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد