درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 09:25   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23707صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیشنبه، 8 خرداد 1395 - 07:55
تجلی کرامت انسانی در روابط عمومی
یکی از وظایف روابط عمومی ها نیز همین است که مشکلات واقعی مردم را به مسئولین منتقل کنند و راست بگویند. گاهی اوقات بزرگترین دروغ این است که انسان نصف راست را بگوید. واقعیت ها را آنگونه که هست منتقل کنیم و زمانی که به کرامت انسانی بیشتر توجه کنیم، در روابط عمومی تجلی بیشتری پیدا می کند.
  


4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حجت الاسلام محسن قمی عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب در دومین همایش و جشن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی که 28 اردیبهشت ماه 1395 در تالار وحدت برگزار شد طی سخنانی ضمن تبریک روز ملی روابط عمومی، اظهار کرد:


در خصوص اهمیت ارتباطات یک کار تخصصی است. زمانی که تنها رادیو، تلویزیون و سینما بود، در آن زمان مکتب فرانکفورت گفت ما باید به این ابزار ارتباطی، صنعت ارتباطات بگویم. یعنی به همان صورت که ماشین پارچه تولید می کند، ارتباطات نیز هویت، سبک زندگی و شخصیت و ارزش تولید می کند. در آن زمان هنوز ماهواره و اینترنت نبود و حال که در انتظار دست یابی به نسل پنجم وب هستیم و امثال اینها دیگر صنعت فرهنگ و ارتباطات چه تاثیری می تواند در تار و پود فرهنگ جامعه بشری بگذارد.


من نمی خواهم این مبالغه هایی که در باب اهمیت و تاثیر گذاری رسانه ها می شود، بر آن صحه بگذارم. من شخصا بر این عقیده هستم که رسانه بسیار مهم و تاثیر گذار است اما نباید در تاثیر گذاری آن اغراق کرد چرا که مخاطب رسانه انسان است و انسان از فهم و شعور برخوردار است. آن فرستنده و گوینده که یک مطلبی را ارسال می کند، می خواهد در همه جا آن مطلب به شکل واحدی رمز گذاری شود اما افراد بشر طبق پیش داوری های خودشان آن را رمز گذاری می کنند و نه بر اساس آنچه که گوینده یا فرستنده می خواهد.


ما با موجوداتی به نام انسان سر و کار داریم که دارای فکر و اراده هستند و هرچه زمان می گذرد بهتر با تاکتیک های رسانه ای آشنا می شوند و راحت تر می توانند آن بخش نانوشته در رسانه ها را نیز بخوانند که اتفاقا مهمترین بخش همان موارد ناگفته است. این بحث دیگری است که ما می گوییم 75 درصد رسانه های جمعی دنیا در اختیار چند کشور است، ما مایوس شویم. گاهی وقت ها یک ابزار رسانه ای که قدرت مقابله با آن قول های رسانه ای را ندارد اما تاثیرگذاری بیشتری دارد. مگر شبکه العالم چه مقدار می تواند به لحاظ سخت افزاری مقابله کند که حذف می شود یا شبکه المنار به لحاظ مسائل سخت افزاری چه دارد که ابر قدرت ها از آن می ترسند. آن ترسی که از این نوع شبکه ها وجود دارد به این دلیل است که آنها یک گفتمان و پیام متفاوت دارند. آنها چیزی می گویند که در غول های شبکه های ماهواره ای دیده نمی شود و آنها قدرت معنایی دارند. در تفکرات پست مدرن می گویند قدرت معنایی به غیر از قدرت نرم افزاری است. قدرت معنایی آن است که اگر آدم حرف متفاوت و توام با منطق، پشتوانه استدلال و همگام با فطرت انسان ها داشته باشد، تاثیرات بسیار عمیقی می تواند از خود به جا بگذارد.


با توجه به اینکه روز روابط عمومی است باید سه نکته را مطرح کنم و اول اینکه فلاسفه اگزیستانس می گویند هویت انسان ارتباط است و اگر انسان ارتباط نداشته باشد اصلا انسان نیست. یک بخشی از ارتباط که ما باید به عنوان افراد دست اندر کار روابط عمومی تلاش کنیم آن را فراموش نکنیم این است که ارتباط با خودمان داشته باشیم. این بسیار مهم است. من گاهی به دانشجویان رشته پزشکی توصیه می کردم که آنقدر نوار قلب نگیرید که از قلب خودتان غفلت کنید و به برخی از عزیزان روحانی و مداح نیز می گفتم آنقدر دعا نخوانید که از دعا کردن غفلت کنید. یک ارتباط ارتباطی است که انسان باید با خود داشته باشد. ما در همه ی زبان ها و ادبیات مختلف یک نوع تعابیری داریم که همه معنی این تعبیرها را می دانیم اما اگر بخواهیم توضیح فلسفی دهیم به مشکل بر می خوریم.


برای مثال به قول سهراب سپهری که می گوید؛ من دلم برای خودم تنگ شده است، از نظر فلسفی تبیین آن دشوار است ولی همه ی ما متوجه آن می شویم. یا در مثال های همچون؛ در آینه نگاه کردم و دیدم از خودم دور شده ام، خودم نیستم، از خودم بدم می آید و غیره. این تعبیرها در همه ی زبان ها موجود است. به این معنی که اولین قدم ارتباط این است که انسان با خود ارتباط برقرار کند و خود را بشناسد. شمس در اولین دیدار با مولوی در جلسه درس او شرکت کرد و زمانی که درس تمام شد به مولوی گفت استاد شما از ابتدا نظریه دیگران را بیان می کردید و من آرزو به دلم ماند که بگویید نظریه من این است. ارتباط با خود داشتن به این معنی است که فراموش نکنید که اینقدر با جهان بیرون ارتباط برقرار نکنید که از جهان درون غفلت کنید. اگر غفلت کردید دیگر نمی توانید در ارتباط با بیرون نیز موفق باشید زیرا ارتباط دو طرف می خواهد که یک طرف آن خود شما هستید و اگر یک طرف را نداشته باشید به این معنا است که دیگر ارتباط ندارید.


نکته دوم ارتباط با خداوند است که به عنوان لایه عمیق خود ما است. لایه های عمیق و هسته های درونی انسان خدا است. ارتباط با خدا برای کار شما می تواند تاثیرگذار باشد و لذا افرادی می توانند ارتباط بیشتری بگیرند که با خدا باشند. امام خمینی (ره) این همه ارتباط با دل و قلب افراد ارتباط برقرار کرد و دلیل آن این بود که با خدا بود. آن شبکه خدا که شبکه فطرت است، انسان ها را به هم پیوند می دهد. اگر وارد آن شبکه شوید و توانستید رمز فطرت را بزنید، می توانید با هفت میلیارد انسان ارتباط برقرار کنید.


آخرین نکته اینکه زمانی که شما ارتباط سوم یعنی ارتباط با مردم را برقرار می کنید. آموزه های دینی ما می گویند وقتی می خواهید با مردم ارتباط برقرار کنید، اولین مسئله آن است که برای مردم ارزش قایل شوید یعنی به انسان ها به عنوان انسان و نه به عنوان شی نگاه کنید. به تعبیر فلاسفه در نگاه خود به افراد آن معنای وجودی مفقود نباشد و به تعبیر قرآنی آنها را اسم خدا بدانید. به این معنی که هر فردی را اسم، نشانه و تجلی خدا بدانید.


برای مثال در زمستان زمانی که یک راننده تاکسی پیرزنی را گوشه خیابان می بیند، می تواند آن را به عنوان نشانه خدا و یا به عنوان پول ببیند. یا پزشکی که برای او بیمار آپاندیس آمده است، می تواند به او به دو گونه نگاه کند یکی اینکه بگوید یک بنده خدایی به من احتیاج پیدا کرده است و یا اینکه می گوید یک 200 هزار تومان داخل اتاق عمل افتاده است. خاطرم است دوران انتخابات هنگامی که با یکی از کاندیداهای انتخابات از شهرک اکباتان می گذشتیم، وقتی که این کاندید به چراغ ها نگاه کرد خطاب به من گفت می دانی چه تعداد رای در این شهرک خوابیده است، بنابراین به افراد داخل آن شهرک به دید رای نگاه می کرد و برای آنها معنای وجودی قایل نبود. در روابط عمومی این مسئله مهم است که ما در تعابیر قرآنی خود می گوییم حفظ کرامت انسانی و وقتی انسان را کریم دانستیم به این معنا است که هیچ گاه نمی خواهیم از او سوء استفاده و از آنها استفاده ابزاری کنیم بلکه آنها را مانند خود یک انسان می بینید.


هنگامی که پیامبر اکرم(ص) برای نماز می رفتند، داخل مسجد می نشستند و افراد پیش ایشان می آمدند و حاجت های خود را مطرح می کردند و پیغمبر می فرمودند؛ « شما حاجت افرادی را که به من دسترسی ندارند، بگوید.» و می فرمودند «هر کس حاجت فردی را که به مسئولین دسترسی ندارد پیش حاکم ببرد، خداوند متعال قدم های او را در روز قیامت بر روی پل صراط استوار خواهد کرد.»


یکی از وظایف روابط عمومی ها نیز همین است که مشکلات واقعی مردم را به مسئولین منتقل کنند و راست بگویند. گاهی اوقات بزرگترین دروغ این است که انسان نصف راست را بگوید. واقعیت ها را آنگونه که هست منتقل کنیم و زمانی که به کرامت انسانی بیشتر توجه کنیم، در روابط عمومی تجلی بیشتری پیدا می کند. برای مثال شما به مساله حج نگاه کنید. حرف ما در جمهوری اسلامی می گوییم که مکه و مدینه برای همه مردم است و مختص حکومت آل سعود نیست و می گوییم طبق همان توافق سال گذشته اجازه بدهید حجاج ما بتوانند حج را انجام دهند. با وجود اینکه می دانیم طبق همان توافق چندین نفر از حجاج ما شهید شدند اما باز ما می گوییم همان توافق را بیاورید. حرف ما این است که زیر بار ذلت و تحمیل شرایط ذلیلانه نباید برویم. ما می گوییم توافق سال گذشته را با حفظ کرامت انسانی بیاورید و این چیزی است که روابط عمومی ها باید به آن توجه کنند و در انعکاس آن به گونه ای که با کرامت انسانی حجاج ما نیز سازگار باشد و در عین حال اهمیت فریضه حج نیز محفوظ بماند، تلاش کنند.


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد