درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 10:54   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23691صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 8 خرداد 1395 - 11:06
آموزش عکاسی: نورسنجی -48
برای کارهای دقیق عکاسی باید از ابزاری به نام نورسنج استفاده کرد. نورسنج‌‌ها در انواع و اشکال مختلف به بازار عرضه شده‌اند. اما می‌توان طرز کار همه آنها را به شرح زیر خلاصه کرد:
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای کارهای دقیق عکاسی باید از ابزاری به نام نورسنج استفاده کرد.


نورسنج‌‌ها در انواع و اشکال مختلف به بازار عرضه شده‌اند. اما می‌توان طرز کار همه آنها را به شرح زیر خلاصه کرد:


نورسنج‌ها دستگاه‌هایی هستند که وقتی نور وارد آنها می‌شود، عقربه‌ای را به حرکت درمی‌آورند که عددی را نشان می‌دهد یا اینکه به صورت دیجیتال عددی را نمایانگر می‌سازد. درحقیقت نور پس از ورود به داخل نورسنج تبدیل به الکتریسته‌ای نسبتاً ضعیف می‌شود، در هر نورسنج یک سلول فتوالکتریک قرار دارد که قادر است عقربه‌ای را به حرکت درآورد، هرقدر میزان تابش نور بیشتر باشد، شدت جریان قوی‌تری به وجود می‌آید.


به طور کلی نورسنج‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:
1- نورسنج‌های متصل به دوربین
2- نورسنج‌های مستقل که نوع دوم بیشتر در امور عکاسی حرفه‌ای مثل معماری و صنعتی کاربرد دارد.


در هنگام استفاده از نورسنج باید به نکات زیر توجه داشت:
1- سه عامل حساسیت فیلم، اندازه دیافراگم و سرعت در استفاده از نورسنج نقش اساسی دارد.


2- هریک از نورسنج‌ها یا دوربین‌های مجهز به نورسنج دارای جدول‌های حساسیت  (ISO) هستند و ما با استفاده از نورسنج می‌توانیم به ترکیب مناسبی از اندازه دیافراگم و سرعت دست یابیم، میزان حساسیت کلیه فیلم ها روی جعبه فیلم یا مخزن فلزی آنها نوشته شده است و در دوربین‌های دیجیتال توسط کاربر مشخص می‌شود.


3- چون اغلب نورسنج‌ها با باطری کار می‌کنند، قبل از شروع به کار با آنها باید از سلامت باطری مطمئن شوید، زیرا باطری ضعیف هم نورسنجی را دچار اختلال می‌کند.
 
طریقه استفاده از نورسنج
الف) برای شروع به کار با نورسنج دوربین ابتدا صفحه مخصوصی را که روی آن علامت AsA یا DiN یا ISOنوشته شده است، پیدا کنید.


ب) درجه حساسیت فیلم را به نورسنج بدهید تا ترکیب مناسب دیافراگم و سرعت را ارائه کند.


ج) سپس ترکیب دلخواه سرعت یا دیافراگم باتوجه به نورسنجی انجام شده را به دوربین بدهید و سپس عکس بگیرید.


د) اگر از دوربین‌های اتوماتیک استفاده می‌کنید، کافی است که درجه حساسیت فیلم را به دوربین بدهید تا دوربین باتوجه به آن به طور خودکار ترکیب مناسب را انتخاب کند و شما عکس بگیرید.


ذ) چنانچه به علت شرایط نوری نامساعد تعیین میزان دقیق نور مشکل است یا به هر دلیل دیگر مثل ضعف باطری و... نمی‌توانید به نورسنج دوربین خود اعتماد کنید مناسب‌ترین راه گرفتن عکس‌های متعدد از یک موضوع با دیافراگم و با سرعت‌های مختلف است.


و) یکی از ساده‌ترین روش‌های اندازه‌گیری نور، قراردادن کف دست در موضع دوربین است، «مشروط به اینکه نوردهی به موضوع و دست به یک اندازه باشد.» درحقیقت عکاس می‌تواند نور کف دست خود را اندازه بگیرد و بر مبنای دیافراگم و سرعت به دست آمده عکاسی کند..


نورسنجی بدون نورسنج در دوربین‌های آنالوگ
اگر دوربین عکاسی شما فاقد نورسنج است، یا اینکه نورسنج آن خراب شده و یا احیاناً باطری آن تمام شده باشد، می‌توانید بدون نگرانی به روش زیر عکسبرداری را انجام دهید:
1- ابتدا نزدیک‌ترین سرعت را به حساسیت فیلم مورد استفاده انتخاب کنید. مثلاً اگر از فیلم ISO100  استفاده می‌کنید، سرعت را روی 125 تنظیم کنید و به همین ترتیب درخصوص فیلم ISO200 سرعت روی 250 و فیلمISO400  سرعت را روی 500 تنظیم می‌کنیم.


2- موضوع‌هایی که نور خورشید از روبه‌رو به آنها می‌تابد و درواقع عکاس پشت به خورشید قرار گرفته است، در فصل تابستان دیافراگم را روی F/16 و در فصل زمستان دیافراگم را روی F/11 تنظیم کنید.


3- درخصوص موضوع‌هایی که نور از پهلو به آن می‌تابد، لازم است که یک درجه دیافراگم را بازتر کنید. در مثال فوق به جای دیافراگم F/16 از دیافراگم F/11 و در فصل زمستان از دیافراگم F/8 استفاده کنید.


4- موضوع‌هایی که نور از پشت به آنها می‌تابد (ضدنور)، در این گونه مواقع عکاس رو به خورشید عکاسی را انجام می‌دهد و لازم است 2 درجه دیافراگم را نسبت به بند 3 بازتر کنیم، یعنی در فصل تابستان از دیافراگمF5/6 و در زمستان از دیافراگم F/4 استفاده کنید.


این قاعده را در دوربین‌های دیجیتال درصورتی که می‌خواهید از تنظیمات دستی استفاده کنید، نیز می‌توانید به کار برید.


 
4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


انواع نورسنج


تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
 
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد