درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 17:00   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23666صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 5 خرداد 1395 - 13:17
روابط عمومی رکن اصلی بازاریابی است
روابط عمومی یکی از ارکان بازاریابی است و در بسیاری از منابع تخصصی بازاریابی روابط عمومی یکی از روش‌های اصلی ارتباط با بازار معرفی شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، روابط عمومی یکی از ارکان بازاریابی است و در بسیاری از منابع تخصصی بازاریابی روابط عمومی یکی از روش‌های اصلی ارتباط با بازار معرفی شده است. هر شرکتی برای ایجاد ارتباط موثر و مداوم با مشتریان و مخاطبان خود نیاز دارد روش‌های مختلف ارتباط با بازار را به‌کارگیرد. در دهه‌های اخیر جایگاه روابط عمومی بیشتر به‌عنوان خبرنویسی، چاپ مقاله و تبریکات به مناسبت‌های مختلف در رسانه‌ها معرفی شده است. امروزه روابط عمومی به مانند دیگر ابعاد علم بازاریابی تحت تاثیر تحولات گسترده‌ای قرار دارد.

روابط عمومی در ایران در حال حاضر با تعریف علمی و بین‌المللی خود و آن چیزی که در دنیا در شرکت‌های مطرح چندملیتی پیاده می‌شود بسیار متفاوت است. در واقع می‌توان گفت استفاده از سیاست‌ها و فرآیندهای اشتباه در طول سالیان گذشته منجر به رویکرد فعلی روابط عمومی شده است.

در حال حاضر در اکثر شرکت‌های خدماتی و همچنین تعداد زیادی از شرکت‌های تولیدی، فعالیت اصلی واحد روابط عمومی شامل مدیریت محتوای وب‌سایت، برگزاری همایش‌های داخل، انتشار پیام‌های تبریک و تسلیت به مدیران شرکت‌ها و گاهی طراحی است.

ورود به عصر جدید بازاریابی و حضور در بازار رقابتی نیازمند استفاده از ابزارهای ارتباط با بازار از جمله روابط عمومی به بهترین شکل است و برای حرکت بر لبه نوآوری در این عرصه باید ابتدا رویکرد فعلی اصلاح و فرآیندهای بی‌هدف و بی‌اهمیت در این واحد حذف شود.

همان‌گونه که اشاره شد روابط عمومی یکی از ارکان ارتباط با بازار است و بر همین اساس هدف نهایی این رکن اصلی بازاریابی، ایجاد تعامل با مشتریان و درک نیازها و ایجاد ارتباط موثر با آنهاست. البته در این بین واحد روابط عمومی حامی ذی‌نفعان و سهامداران شرکت‌هاست و این ایجاد رابطه دوطرفه میان مالکان شرکت و مشتریان را می‌توان اصلی‌ترین هدف این واحد معرفی کرد. اصلی‌ترین مسئولیت‌های این واحد را می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:

• سخن پراکنی

• حامی‌گری و برگزاری رویدادها

• رفع تعارضات شرکت در بازار

• اعتبار‌سازی برند در بازار

• برقراری رابطه و ایجاد تعامل میان شرکت و مخاطبان

• تولید محتوای سازنده و مناسب

• معرفی خدمات و محصولات شرکت به نحو برازنده به مخاطبان

• مدیریت امور مشتریان  (CRM)

پس از اینکه به تعریف درست روابط عمومی رسیدیم، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که دنیا به دنبال رویکردهای نوین در این عرصه است که به واسطه ظهور تکنولوژی و گستردگی ابزارهای دیجیتال توانسته به اصلاح بیشتر این روش ارتباطی بپردازد. یکی از رویکردهای نوین روابط عمومی که با ظهور دنیای دیجیتال و آنلاین شکل گرفته، روابط عمومی دیجیتال است.

امروزه مدیران روابط عمومی به مواردی همچون بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو  (SEO)، مدیریت امور مشتریان، بازاریابی محتوا و همچنین مدیریت شبکه‌های اجتماعی و آنلاین کاملا مسلط هستند. به بیانی دیگر روابط عمومی دیجیتال ماهیتا متفاوت از روابط عمومی سنتی نیست.

در روابط عمومی دیجیتال به واسطه بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها، بلاگ‌ها و دیگر ابزار دنیای دیجیتال که مخاطبان ما امروزه زمان زیادی را صرف آنها می‌کنند، می‌توان به جای قرار دادن یک نسخه از یک پیام، بهترین پیام را در فضاهای مختلف در سریع‌ترین زمان ممکن به جامعه هدف مشخص و با درصد بالای سطح تماس و در معرض قرارگیری ارسال و از همه مهم‌تر مخاطبان را در اشتراک‌گذاری این‌گونه پیام‌ها سهیم کرد.

استفاده‌های بهتر از فضای مجازی می‌تواند به برگزاری جشنواره‌های متنوع و پویا در این فضاها و همچنین ایجاد گفتمان‌های متنوع برای گرفتن نظرات و پیشنهادات مخاطبان منجر شود.

اما سخن پایانی در خصوص عصر روابط عمومی دیجیتال در مورد خود محتواست. عصر صحبت در خصوص ویژگی‌های شرکت و ارائه اطلاعات جزئی و کلی در مورد برند به مخاطبان به سر آمده است. با توجه به حضور شبکه‌های اجتماعی، افراد امروزه در معرض حجم بزرگی از این‌گونه اطلاعات قرار می‌گیرند که مسلما به تعداد زیادی از آنها توجه نمی‌کنند و در نهایت حتی اگر توجه کنند به خاطر نمی‌سپارند. امروزه باید تلاش کرد با استفاده از ابزارهایی که در قسمت قبل ارائه شد، محتوای مناسب و جذاب نیز تهیه و ارائه شود.

امروزه باید دقت داشت که تن و آهنگ ارائه پیام‌ها نیز تغییر کرده است و گوش مردم از جملاتی مانند «ما رهبر بازار هستیم...»، «ما بهترین برند... هستیم» و امثال این‌گونه جملات پر است. تن پیام‌های تاثیرگذار امروزه به سمت عدم استفاده از ضمیر اول شخص است و بیشتر تاکید بر تجارب و داستان‌سرایی در مورد برندهاست نه اشاره مستقیم به موفقیت یک شرکت.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد