شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تقویم و روزشمارهای امروزی همگی هستند تا روزهای مهم تاریخ را به ما نشان دهند و به ما یادآور شوند روزهای زیبای خدا را ! روزها را یک به یک خط میزنیم اما گاهی روزی زیباتر از دیگری می شود و با اتفاقات شیرینش در تقویم زندگی چشم نواز میشود و روزهای خاصی را به ما نشان میدهد.
روزهایی که بوی ایثار و خدمت به خلق و محبت می دهند. روزهایی که یادآور نهاد مردمی فراتر از هر رنگ، نژاد و قومیت و سرشار از خدمت است، می شوند و هلال احمر و سازمان جهانی صلیب سرخ را به همگان یادآور می شوند تا آنان که طالب خدمتند آن را دریابند و آنان که مشغول خدمتند برخود ببالند که جامه ی سرخ خدمت بر تن دارند.
18 ام تا 24 ام اردیبهشت ماه در تقویم هایی که بر مدار خورشید میچرخند، مزین به نام مقدس هلال احمر و صلیب سرخ است تا خدمات آنانی که برای تسکین آلام بشری چه در زمینه امدادی و چه در دیگر زمینه های فرهنگی و پشتیبانی، جامه سرخ خدمت برتن دارند را ارج نهیم و به پاس ایثارشان به آنان تبریک بگوییم.
همه در فکر ترویج فرهنگ نوع دوستی و بشردوستی
جوانان، داوطلبان، امدادگران، نجاتگران، ایثارگران و پرسنل خدوم جمعیت هلال احمر این ایام مبارکتان باد و شهد شیرین حضور در عرصهی خدمت به خلق و جامعه بشریت گوارای وجودتان باد.
به مناسبت این ایام هر حوزه از جمعیت هلال احمر استان اصفهان، برنامه های متنوعی در زمینه فعالیت های خود تا تحقق اهداف عالی چه کوچک و چه بزرگ برگزار می کند. از بازدید اعضای کانون های جوانان از جمعیت گرفته تا برگزاری مانورهای سراسری امدادی و برنامه های گوناگون درمان و توانبخشی و دیگر معاونت های جمعیت. همه در کنار هم قطعه های پازل خدمت به همنوع تا تسکین آلام بشریت را کامل می کنند.
در این تراکم برنامه و شلوغی کار، تمامی بخش ها انتظار انعکاس فعالیت خود را دارند تا به وسیله آن بتوانند توانمندی های حوزه خود را به منصه ظهور گذاشته و افراد علاقمند را جذب جمعیت نمایند و روابط عمومی به عنوان مجموعه ای که با مخاطبین این سازمان مردمی در ارتباط است تمامی فعالیت های این بخش ها را پوشش داده و از طریق رسانه های متنوع در دیدگاه عموم مردم به نمایش می گذارد.
حوزه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان به عنوان یکی از فعالترین روابط عمومی های جمعیت هلال احمر در سطح کشور تمام توان خود از نشریات، مجلات، خبرگزاری ها و... را به کار می گیرد تا بتواند به بهترین نحو منعکس کنندهی خیر و نیکی و اشاعه دهنده ی فعالیت خانواده ی هلال احمر در جهت ترویج فرهنگ نوعد.وستی باشد.
نشان مهربانی، میهمان دل های مهربان مردم استان اصفهان/ روابط عمومی به عنوان قلب تپنده سازمان
به همت حوزه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان در هفته ای که مزین به نام زیبای هلال احمر شده و در روزهای 18 تا 22 اردیبهشت ماه تقویم شمسی جا خوش کرده است، برنامه های متنوعی به شکل مطلوب برای انعکاس فعالیتها تدارک دیده شد. یکی از زیباترینِ این برنامه ها که در قاب جادویی جا شد و از شبکه تلویزیونی صدا و سیمای مرکز اصفهان پخش شد، برنامه نشان مهربانی بود.
اجرای این برنامه که حاکی از تعاملات برون سازمانی بسیاری در راستای هماهنگی های لازم با ارگان های مختلف همچون شهرداری، صداوسیما و... است نشان دهنده ی پویایی روابط عمومی جمعیت است.
این برنامه که در باغ زیبای گلها و با حضور پرشور تعدادی از اعضا جوانان، امدادگران و نجاتگران از سطح استان ضبط شد با استقبال خوب بینندگان روبرو شد.
یکی از نکات قابل توجه در ضبط این برنامه در مجموعه ی بکر و زیبای باغ گلها حضور تعدادی از اعضا برای اولین بار در این مجموعه بود که نشان مهربانی فرصت گشت و گذار در باغ را در اختیارشان گذاشت و بازار عکسهای سلفی و یادگاری را رونق بخشید.
چهچه بلبلان باغ طنین انداز شده در فضا آنقدر دلنشین و زیبا بود که به موسیقی متن برنامه مبدل گشت و زیبایی های فضا را دو چندان کرد! گویا بلبلان نیز آواز سرمی دادند تا خدمت هلالی های سرخ پوش را به گوش همگان برسانند.
شهریار انصاری طادی؛ مدیر روابط عمومی جمعیت هلالاحمر استان اصفهان درباره نشان مهربانی می گوید : با توجه به اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، تهیه و تولید برنامههایی تلوزیونی با همکاری و مشارکت شبکه استانی که بتواند پیامهای امدادی و بشردوستانه را منتقل کرده و در راستای ترویج فرهنگ بشر دوستی و مهربانی و خدمات عام المنفعه و داوطلبانه موثر باشد در اولویت فعالیت های این جمعیت قرار گرفت.
انصاری طادی چنین شرح داد که: این برنامه تلویزیونی در 8 قسمت 30 دقیقه ای و هر قسمت مختص یک معاونت و حوزه تهیه و تدوین شده است که در این مجموعه به فعالیت های جمعیت هلال احمر استان اصفهان پرداخته میشود.
مدیر روابط عمومی جمعیت هلالاحمر استان دربارهی برگزاری مسابقه پیامکی می گوید: سوالات این مسابقه از فعالیت های حوزه های مختلف جمعیت هلالاحمر استخراج و به صورت زیرنویس مطرح شده و این جمعیت به برندگان مسابقه به قید قرعه جوایز ارزنده ای اهدا میکرد که با توجه به تبلیغات گسترده ی برنامه در فضای مجازی، تعداد زیادی از برندگان ما از دیگر استانهای میهن عزیزمان بودند.
نکته حائز اهمیت این است که همیشه روابط عمومی به عنوان قلب تپنده سازمان مشغول فعالیت بدون وقفه است تا بتواند آنچه در سازمان رخ می دهد را به گوش همگان برساند و شاید یکی از تاثیرگذارترین رخدادها برای جذب عضو در سازمانی همچون این نهاد مردمی همین پوشش روابط عمومی باشد چه بسا که تعداد کثیری از پیامک های دریافتی بجای جواب مسابقه حاکی از علاقه افراد و اعلام آمادگی ایشان جهت هر گونه همکاری با جمعیت هلال احمر در حوزه های گوناگون بود و این امر نشان از نقش مهم روابط عمومی در راستای تحقق اهداف عالی جمعیت و تسکین آلام بشری در سطوح مختلف دارد.
روابط عمومی همیشه دغدغه ی این را دارد تا بتواند تصویر روشنی از آنچه در بدنه جمعیت میگذرد در اختیار مخاطبین گذارد تا با پوشش کامل برنامه ها پل ارتباطی موثری بین کارکنان و مخاطبین جمعیت برقرار نماید.
|