درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 16:19   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23532صفحه نخست » شنبه، 1 خرداد 1395 - 01:30
۱۰ روش برای بهبود گفت و گو
شغل من صحبت کردن با دیگران است؛ با برندگان جایزه نوبل، راننده های کامیون، میلیاردرها، مربیان مهدکودک، دولتمردان و لوله کش ها. من با انسان هایی که دوست دارم و دوست ندارم صحبت می کنم. ب
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شغل من صحبت کردن با دیگران است؛ با برندگان جایزه نوبل، راننده های کامیون، میلیاردرها، مربیان مهدکودک، دولتمردان و لوله کش ها. من با انسان هایی که دوست دارم و دوست ندارم صحبت می کنم. با انسان هایی که سر موضوعی خاص با آنها اختلاف نظر شدید دارم هم مکالمه دارم. اما این اختلاف ها مانع نمی شوند که گفت و گویم با این افراد خوب نباشد. در ادامه نکاتی را مطرح می کنم که به شما در خوب صحبت کردن و خوب گوش دادن کمک می کنند.


۱- چند کار را هم زمان انجام ندهید: منظورم این نیست که در یک لحظه فقط گوشی تلفن همراهتان را در دست بگیرید و کار دیگری نکنید. منظورم این است که در لحظه حاضر باشید. هنگام مکالمه، به دعوای امروز با رییستان یا به غذایی که قرار است برای شام داشته باشید، فکر نکنید. اگر می خواهید مکالمه را قطع کنید، درنگ نکنید و درست به این کار بزنید. نباید نیمی از شما درگیر گفت و گو و نیم دیگرتان درگیر مسائل دیگر باشد.


۲- فضل فروشی نکنید: اگر می خواهی فرصت اظهارنظر، پاسخ، بحث، مقاومت یا تفصیل را به دیگران ندهید، وبلاگ بنویسید.


۳- از سوال های باز استفاده کنید: در این مورد می توانید روزنامه نگارها را الگو قرار دهید. از عباراتی مانند چه کسی، چه چیزی، چه وقت، کجا، چرا و چگونه بهره ببرید. اگر سوالتان پیچیده باشد، پاسخی بیش از اندازه ساده دریافت خواهید کرد.


۴- با جریان حرکت کنید: نگذارید افکاری که هنگام گفت و گو به یک باره به ذهنتان هجوم می آورند. شما را از موضوع صحبت غافل کنند. احتمالا مصاحبه های تلویزیونی مختلفی را دیده اید که در آن ها، مصاحبه شونده به مدت چند دقیقه صحبت می کند و مصاحبه کننده ناگهانی سوالی را می پرسد که کاملا بی ربط بوده یا قبلا پاسخ داده شده است. این امر نشان می دهد که مصاحبه کننده چند دقیقه ای از جریان خارج شده و به صحبت های طرف مقابل گوش داده است.


۵- از گفتن «نمی دانم» نترسید: افرادی که در رادیو صحبت می کنند می دانند که صدایشان ضبط می شود و به همین دلیل درباره آنچه که در آن ادعای تخصص می کنند و نیز در مورد دانسته ها قطعی شان محتاط هستند. شما نیز جانب احتیاط را در این زمینه رعایت کنید و از گفتن «نمی دانم» ابایی نداشته باشید؛ چون گفته هایتان نباید بی ارزش باشد.

۶- تجربه خودتان را با تجربه طرف مقابل برابر ندانید: اگر طرف صحبتتان درباره از دست دادن یکی از اعضای خانواده اش به شما گفت، شما از تجربه مشابهتان چیزی نگویید و یا اگر درباره مشکلی در محل کار برایتان حرف زد، با ابراز تنفر از شغل خودتان با او همدردی نکنید؛ چون تجربیات دو انسان هرگز به یکدیگر شبیه نخواهدبود. مهم تر از آن، موضوع صحبت شما نیستید، گفت و گو را فرصتی برای تبلیغات ندانید.


۷- از تکرار بپرهیزید: تکرار نظرات و سخنانتان به طرف مقابل القا می کند که قصد برتری جویی را بر او دارید و از آن مهم تر این که مکالمه خسته کننده و کسالت بار است. این اتفاق در محیط کار یا هنگام گفت و گوی والدین و فرزندان به وفور رخ می دهد. می خواهیم حرفمان را به کرسی بنشانیم و در همین راستا، نظرمان را بارها و بارها در قالب های مختلف تکرار می کنیم. مرتکب این اشتباه نشوید.


۸- به حاشیه نروید: صادقانه بگویم که دیگران به نام ها، سال ها، تاریخ ها و همه جزییاتی که تلاش می کنید در ذهنتان پیدا کنید، اهمیتی نمی دهند. این خود شما هستید که برایشان مهم هستید. آن ها درباره خصوصیات شما و نقاط مشترکتان با یکدیگر کنجکاو هستند. حواشی را کنار بگذارید.


۹- گوش دهید: مهم ترین نکته، گوش دادن است. از آدم های مهم زیادی شنیده ام که گوش دادن مهم ترین مهارتی است که هر انسان می تواند در خود پرورش بدهد. «اگر دهانت همیشه باز باشد، چیزی یاد نمی گیری»؛ این نقل قولی شرقی با اندکی تغییر بد. «استفان کاوی» هم انظهارنظر جالبی در این مورد کرده است: «اکثر ما نه هدف درک کردن بلکه با هدف پاسخ دادن به دیگران گوش می دهیم.»


۱۰- موجز باشید: سخنان موجز هم جذاب هستند و هم موضوع اصلی را پوشش می دهند.
همه این ده نکته در یک مفهوم خلاصه می شوند و آن، اینکه به دیگران توجه و علاقه نشان دهید.پس وارد اجتماع شوید، با مردم صحبت کنید، به مردم گوش دهید و مهم تر از همه، آماده شگفت زده شدن باشید.
 

منبع: پنجره خلاقیت

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد